Nå merker jeg litt panikken..

Minisusa01

Glad i forumet
Himmelbarn
Augustlykke 2022 ❤️
Samboeren min jobber i barnehage. Han kom hjem fra jobb idag og fortalte at far til et av barna i barnehagen er satt i karantene.. men barnet må likevel komme i barnehagen.. nå har jeg faktisk litt panikk for at ungen er smitta, smitter samboer, og at samboer smitter meg.. jeg forstår ikke. Hvis foreldre er i karantene. Hvorfor må barn fortsatt på skole/barnehage? Er det smitte i husstanden så må vel hele husstanden bli satt i karantene. Eller om det er mistanke.
 
Så lenge det ikke er mistanke om sykdom , bare mulig smitte, skal resten av husstanden leve som normalt.
 
Samboeren min jobber i barnehage. Han kom hjem fra jobb idag og fortalte at far til et av barna i barnehagen er satt i karantene.. men barnet må likevel komme i barnehagen.. nå har jeg faktisk litt panikk for at ungen er smitta, smitter samboer, og at samboer smitter meg.. jeg forstår ikke. Hvis foreldre er i karantene. Hvorfor må barn fortsatt på skole/barnehage? Er det smitte i husstanden så må vel hele husstanden bli satt i karantene. Eller om det er mistanke.
Syns det er fryktelig rart at familiene til de i karantene skal bevege seg fritt. Jeg ville tatt det opp med styrer i barnehagen. Så får styrer avgjøre om barnehagen skal følge andre rutiner eller ikke.
 
Syns det er fryktelig rart at familiene til de i karantene skal bevege seg fritt. Jeg ville tatt det opp med styrer i barnehagen. Så får styrer avgjøre om barnehagen skal følge andre rutiner eller ikke.
Ja, men når det er råda fra helsevesenet kan vel ikke styrer gjøre noe?
 
Ja, men når det er råda fra helsevesenet kan vel ikke styrer gjøre noe?
Nettopp, det er råd fra helsevesenet. Ikke pålegg. Arbeidsgivere må selv vurdere hva slags tiltak som er tilstrekkelige på deres arbeidsplass. Det første steget er å snakke med styrer for å høre hvordan de vurderer situasjonen.
 
Ja. Har hørt om dette flere ganger siste dagene. Er en hjemme i karantene de andre må leve som normal. Sorry men det kan ikke jeg forstå. Den person er kanskje syk etter hvert og så smitte de andre og så videre...
 
Ja, men når det er råda fra helsevesenet kan vel ikke styrer gjøre noe?
Nå har FHI oppdatert retningslinjene. Familien til en som er i karantene skal nå også være i karantene.
 
Back
Topp