ORIGINAL: bumpien
ORIGINAL: frøkenblaa
Er vel ikke farlig å spise upastaurisert ost heller vel??? Er det? Det får man likevel ikke kjøpt i butikkene så er ikke fare.
Hørt at det er muggost man skal være forsiktig med jeg. Men må ikke bli hysterisk heller. I gamle dager overlevde fosteret på dårligere og skumlere mat en det vi spiser i dag.
Jeg er ikke veldig nøye i dette svangerskapet. Men holder meg vekk fra muggost. Men spekemat spiser jeg en god del av....
Jeg er enig med deg frøkenblaa. Jeg er ikke redd for å spise all slags norsk mat, var ikke det i forrige svangerskap heller. Jeg hadde kanskje tenkt meg om to ganger med enkelte matvarer om jeg var på utenlandstur, men her hjemme koser jeg meg med alt jeg får lyst på! [:D]
Apropo spekemat, det spiste vi i går. Melon, jordbær og friske grønnsaker! NAM!
Jeg anser sannsynligheten for å bli syk av norsk kost som så forsvinnende liten at jeg ikke er redd for å spise fersk og god mat.
Du om det, men du fulgte kanskje ikke med på den saken som gikk for noen år siden, hvor en norsk kvinne, i Norge, spiste norsk mat, fikk listeria-smitte og mistet tvillingene sine? Slikt gjør inntrykk på noen av oss, for selv om sannsynligheten er liten, så er konsekvensene enorme. Jeg forsikrer huset mitt også, selv om det sannsynligvis aldri kommer til å brenne ned. De konsekvensene er bare materielle, verdien av livet til ungen min er ti tusen milliarder ganger høyere, så å avstå fra mat som av helsemyndighetene frarådes, i 9 små måneder, det er en filleting som jeg virkelig ikke anser som et problem heller.