Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Siden du spør så kan jeg vel si at etter barnet er ett år synes jeg man kan legge ammingen på hylla. Da kan barnet drikke vanlig kumelk og av kopp.Miss Fat skrev:
Men hva folk gjør hjemme i sitt eget hus er bare opp til dem.
virker som mange her synes at barna kan slutte med morsmelk når dem er 1 år fordi da kan dem drikke kumelk... vet dere hva morsmelk inneholder i forhold til kumelk eller? kumelk kan ikke sammenlignes med morsmelk assa!
forøvrig synes jeg amming er topp og at det er opp til hver enkelt hvor lenge dem vil amme.
3xS skrev:virker som mange her synes at barna kan slutte med morsmelk når dem er 1 år fordi da kan dem drikke kumelk... vet dere hva morsmelk inneholder i forhold til kumelk eller? kumelk kan ikke sammenlignes med morsmelk assa!
forøvrig synes jeg amming er topp og at det er opp til hver enkelt hvor lenge dem vil amme.
syns folk kan gjøre som di vil jeg altså.. :) men jeg syns 1år er greit..Susa87 skrev:
stusser litt på at flere av dere over skriver at - ja fortsette amming etter at barnet er 1 år (+/-) men bare amming hjemme.. og ikke ute? hmmm..
Tøsa skrev:
syns folk kan gjøre som di vil jeg altså.. :) men jeg syns 1år er greit..Susa87 skrev:
stusser litt på at flere av dere over skriver at - ja fortsette amming etter at barnet er 1 år (+/-) men bare amming hjemme.. og ikke ute? hmmm..
Samme skrives jo om smokk og flaske, så hvorfor ikke puppen?
Er det greit å kose seg med pupp, men ikke det andre?
Er det premien man får for at man får til ammingen da eller?
For det er jo mer praktisk å amme enn å pumpe, men jaggu er det mer praktisk å stappe smokken eller flaska inn i munnen på ungen og for å slippe maset:P
3xS skrev:virker som mange her synes at barna kan slutte med morsmelk når dem er 1 år fordi da kan dem drikke kumelk... vet dere hva morsmelk inneholder i forhold til kumelk eller? kumelk kan ikke sammenlignes med morsmelk assa!
Susa87 skrev:
Tøsa skrev:
Samme skrives jo om smokk og flaske, så hvorfor ikke puppen?
Er det greit å kose seg med pupp, men ikke det andre?
Er det premien man får for at man får til ammingen da eller?
For det er jo mer praktisk å amme enn å pumpe, men jaggu er det mer praktisk å stappe smokken eller flaska inn i munnen på ungen og for å slippe maset:P
skjønte ikke helt hvordan dette svaret her hadde med mitt innlegg å gjøre? :P skreiv jo at jeg syns det er helt greit. samma for meg.. :P folk får gjøre som di vil! men det jeg ikke skjønte var..
hvorfor skriver folk at di kunne godt tenkt seg å fortsette amminga etter 1år+, men bare hjemme :P
Hege91 skrev:
LIKER!
siden barn ikke skal ha kumelk før de er 1 år er det naturlig å amme MINIMUM 1 år (hvis det går selvfølgelig). Det er mer naturlig å drikke menneskemelk enn melk som er beregnet på kuer, så jeg ser heller at barnet ammes enn å fortest mulig gå over til melk fra en annen dyrerase. Pga barnas imunforsvar anbefales det å amme tom 2 år (ja også i norge, dette har ikke noe med ernæring å gjøre, men imunforsvar). Ernæringsmessig kan barna også ha godt av det da maten til barn fram til 1 år hovedsaklig skal bestå av morsmelk så bytter man jo ikke den ut med kun fast føde med en gang ungen er 1 år, det skjer gradvis.Mrs Lutz skrev:
siden barn ikke skal ha kumelk før de er 1 år er det naturlig å amme MINIMUM 1 år (hvis det går selvfølgelig). Det er mer naturlig å drikke menneskemelk enn melk som er beregnet på kuer, så jeg ser heller at barnet ammes enn å fortest mulig gå over til melk fra en annen dyrerase. Pga barnas imunforsvar anbefales det å amme tom 2 år (ja også i norge, dette har ikke noe med ernæring å gjøre, men imunforsvar). Ernæringsmessig kan barna også ha godt av det da maten til barn fram til 1 år hovedsaklig skal bestå av morsmelk så bytter man jo ikke den ut med kun fast føde med en gang ungen er 1 år, det skjer gradvis.Mrs Lutz skrev:
Nå skal ikke jeg legge meg opp i hva andre gjør,men for meg blir det unaturlig og ekkelt om ungen er over året...Frk.Z skrev: