Nå har lille gull..

ElisabethJohanne

Forelsket i forumet
... flyttet inn på eget rom!!

Er så utrolig spent på hvordan dette vil gå!!
Hun pleier å våkne 1 gang til natten og hun vil da ha flaske, lurer litt i om jeg bare skal gi henne litt lunket vann heller (kokt først altså)??
Noen erfaringer med dette??

Og hvor lenge før leggetid gir dere det siste måltidet?

Lurer også på om vi skal flytte Elisabeth inn på eget rom... nokon syns det er ein topp ide, mens andre blir litt skeptisk når eg seier vi vil det. Men når alt kjem til stykket, så er det jo vi sjølve som bestemmer ja! Så om ikkje lenge har ho fått eige rom ja!

Lurer også på om... (he he, begynner med samme setning som over! [:D]), ja lurer på om når ho våkner midt på natta om eg skal gi berre varmt vatn. Men er ikkje så veldig plaga med at ho våkner, så regner ikkje med at ho legger det til ein vane....

Det siste måltidet får ho på senga. Prøver å gi det på kjøkkenet eller i stova, men ho vil ha flaska si på rommet! Er blitt ei sta jente allerede! [;)] Er ho skikkelig trøtt så sovner ho til flaska, og våkner 30 min etterpå for å rape, og så sover ho vidare.

Vi flyttet Andrea inn på eget rom da hun ble 4 mnd, grunnet sangkor øvelser kl 5 om morgenen. (lite popuært hos trøtt mamma)
Det har gått helt fint Hun sover de fleste lurene sine der på dagen (og de varer lenger fordi hun ikke blir forstyrret av lyder i huset). Vi legger henne/bysser/går henne i senk en plass mellom 20 - 21. Får vanligvis grøt kl 19 og siste flaske  rundt 20 Noen ganger sover hun da andre ganger må vi gå litt.

De første nettene hadde vi babycallen på, men oppdaget fort at vi hører henne like godt uten. (Ligger i rommet ved siden av vårt) Vanligvis sover hun til 7 dagen etter. Våkner hun på natten får hun vann. (var mest i sommer hun gjorde det pga varmen)

Tusen takk for gode svar!!
Synne sovner til flasken og en stund tenkte jeg at jeg skulle slutte med det, men da ble det bare grining og selv om det ga seg etter kort tid så var det ikke noe kjekt.
Hun våknet 4-5 ganger i natt og gryntet litt og ville ha tutten.
Fikk også litt vann og det gikk kjempeflott.
Hun våknet kl 7 idag og pappen sto opp med henne. Han gav henne grøt og en flaske og la henne igjen. Nå har hun sovet i over en time og hun pleier bare å sove knapt en halvtime så det kan nok være lurt med dette rombytte..
Er bare spent nå når mine andre 2 kommer hjem på søndag og for øyeblikket har de rom i lag (holder på å innrede et rom til sønnen min) rett på siden av rommet til Synne...
Ja ja det går seg vel til tenker jeg..

Back
Topp