Nå er venninna mi rimelig forbanna - *svineinfluensavaksine*

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Dattera hennes på 2 år skulle ta to doser av denne vaksinen.. som hele veien har blitt anbefalt..

Hun har spurt opptil flere ganger om de må ta vaksine nr 2.. alle leger sier ja! Ikke noe å tenker over engang.. de skal ha 2 doser.

Hun satte dose 2 på datteren sin i går.. og hun har blitt kjemedårlig av denne vaksinen.. 6 uker siden hun tok nr 1

Hun spurte også i går før den ble satt.. om det var nødvendig med nr 2... og jada.. det var det

Men i dag, så sier visst helsemyndighetene at man ikke trenger å ta dose 2? Stemmer dette? Aner ikke hvor jeg skal gå inn for å se på dette..

Dette har ikke jeg fått med meg før i dag heller, har de gått ut med det i dag da kansje?
For hvis de ikke har gått ut med det før i dag, så kunne jo ikke legene vite dette i går... [8|]

vi fikk beskjed i går at det holder med den ene dosen.. Det som også er saken nå er at de som reagerer kraftigst på vaksinen er faktisk de som ville blitt sykest av selve influensaen..

De på 2-3,4 år får ofte halv dose, derfor er "2" doser egentlig bare en dose som er delt opp, derfor skal de som har fått kun halv dose ha en halv dose til (noe som antageligvis er tilfelle med datteren til venninden din). Eldre barn, ungdom og voksne derimot har fått en hel dose, og trenger derfor ikke noen mere.

Det det har vært snakk om i avisene nå er om de som har fått en hel dose trenger en til/flere doser, noe de altså ikke gjør, og noe som da ikke har noe med datteren til venninden din å gjøre, hun skal nok ha to halve doser uansett.

ORIGINAL: Kal-El

De på 2-3,4 år får ofte halv dose, derfor er "2" doser egentlig bare en dose som er delt opp, derfor skal de som har fått kun halv dose ha en halv dose til (noe som antageligvis er tilfelle med datteren til venninden din). Eldre barn, ungdom og voksne derimot har fått en hel dose, og trenger derfor ikke noen mere.

Det det har vært snakk om i avisene nå er om de som har fått en hel dose trenger en til/flere doser, noe de altså ikke gjør, og noe som da ikke har noe med datteren til venninden din å gjøre, hun skal nok ha to halve doser uansett.

Nei, hun skulle visst ikke det.. trengte bare den ene vaksinen..hadde ikke trengt å ta to

hun skal kun ha den ene halve dosen pga det er nok i forhold til vekten hun har. Det er mange fornøyde barn rundtom nå for tiden.. Synd at det ikke kom beskjed om dette litt før.

Jeg er i alle fall glad for at jeg slapp å utsette snuppa mi for den en gang til[;)] Hun reagerte ikke noe særlig på vaksinen.. men når jeg nå ser datteren til venninnen min så får jeg skikkelig vondt av henne

ORIGINAL: IreneL

vi fikk beskjed i går at det holder med den ene dosen.. Det som også er saken nå er at de som reagerer kraftigst på vaksinen er faktisk de som ville blitt sykest av selve influensaen..

Såpass ja.. greit å vite det også[;)]

Back
Topp