Nå er jeg så oppgitt og sur..*oppdatert*

Skulle idag få blodprøvesvarene mine. Tok blodprøve tirsdag etter TUL og igår tidlig. Hadde fått papirene til blodprøvetaking rett fra Volvat, så skulle bare levere de på legekontoret mitt igår da de tok blodprøven. Det skulle da sendes til laboratoriet. Idag kl 10 ringte jeg Volvat. Der fikk jeg svar på den første som ble tatt tirsdag da jeg var 4+3. Den var på 436. Ifølge tabellen ser det bra ut! Men svaret fra blodprøven igår var ikke kommet ennå. Da skulle jeg ringe tilbake kl. 12.00. Gjorde så det. Ennå ikke kommet. Ringte legekontoret for å høre om de hadde fått svar ved en feil. Neida, hadde ikke det. Ringte Volvat kl.14.00 og ennå ikke noe prøvesvar. Sekretæren fra Volvat ringer legekontoret mitt for å høre hvilket laboratorie de har sendt blodprøven til så vi kan finne ut av hva hcg evt har steget til...

Vel, hun ringer meg tilbake etter 5 min og er helt i sjokk. Tror dere f*** meg ikke at legekontoret har sendt blodprøven min tilbake til Volvat med posten, istedetfor å sende det med alle andre blodprøver rett til laboratoriet???[emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji33] [emoji27] [emoji27] [emoji27] [emoji27] [emoji27] [emoji53] [emoji53] [emoji53] [emoji53] [emoji34][emoji34][emoji34][emoji34][emoji34][emoji34]

Første gang i all sin tid hos Volvat denne damen hadde opplevd noe slikt og hun var så lei seg for det. Jeg får da ikke vite om hcgen min har steget eller gått ned eller doblet seg, slik den egentlig skal etter 2 dager. Jeg er så oppgitt. Nå vet jeg jo egentlig like lite som igår[emoji26] [emoji32] Nå er det helg og får ikke vite noe mer før ny UL på mandag og en ny blosprøvetaking[emoji20][emoji45]
Hvorfor har jeg alltid så uflaks? Dagens syteinnlegg fra meg, jenter...

Er det noen av dere som har målt hcg 17 dpo? Hva var den på? Legger med bilde av hcg tabell
Vis vedlegget 250083

For et sabla rot[emoji849] Bor du i nærheten av et sykehus kan du måle hcg på gyn. Pol for eksempel. Å svaret kommer som regel innen et par timer. Det er en mulighet. Med tanke på mistanken om exu blir du prioritert!

Ja, jeg er nok litt der jeg også. De kommer ikke til å forstå det i det hele tatt! Ble refertilisert i januar. Hadde da operasjon som på lik linje er som KS. Har virkelig ikke lyst på å gå nyoperert nå igjen....huff[emoji53]
Nei det skjønner jeg godt. Men forhåpentligvis er ikke denne operasjonen like omfattende og «hemmende» som sist! Jeg håper vertfall du slipper å gå gjennom mer enn nødvendig nå!

For et sabla rot[emoji849] Bor du i nærheten av et sykehus kan du måle hcg på gyn. Pol for eksempel. Å svaret kommer som regel innen et par timer. Det er en mulighet. Med tanke på mistanken om exu blir du prioritert!
Takk for tips[emoji8] Ja, jeg blir helt matt. Ingenting går etter boka..Jeg bor ca en time fra Ahus. Skal tilbake til Volvat på mandag for ny UL og nye blodprøver. Om det påvises exu med sikkerhet, så håper jeg da at jeg blir sendt videre til sykehuset og ting går sin gang derfra! Om det er exu, så vil jeg ikke bli gående lenger med det.

Nei det skjønner jeg godt. Men forhåpentligvis er ikke denne operasjonen like omfattende og «hemmende» som sist! Jeg håper vertfall du slipper å gå gjennom mer enn nødvendig nå!
Takk for gode ord og råd, søte du[emoji173] Blir laparaskopi i tilfelle exu. Håper bare ikke jeg må gå lenger med det enn til uka. Bare synd om hele påsken blir ødelagt. Hadde så mange planer med barna

Takk for gode ord og råd, søte du[emoji173] Blir laparaskopi i tilfelle exu. Håper bare ikke jeg må gå lenger med det enn til uka. Bare synd om hele påsken blir ødelagt. Hadde så mange planer med barna
Ja jeg skjønner det :( Men kanskje dere kan gjøre noe annet gøy som ikke krever så veldig mye av deg :) kino,de kan kanskje bade i svømmehallen mens du ser på,om dere har noe sånt i nærheten? :)

Ja jeg skjønner det :( Men kanskje dere kan gjøre noe annet gøy som ikke krever så veldig mye av deg :) kino,de kan kanskje bade i svømmehallen mens du ser på,om dere har noe sånt i nærheten? :)
Kino skal vi nok få til[emoji7] vi har avtalt sverigetur, så om så får bare mannen dra alene med barna[emoji106]

Men du kunne kanskje dratt innom en legevakt eller noe sånn ila i dag eller i morgen.. sia at legekontoret tulla til prøven din og at det er ift mistanke om exu.. Tipper du får tatt prøve der vist du ringer å spør og forklarer

Takk for tips[emoji8] Ja, jeg blir helt matt. Ingenting går etter boka..Jeg bor ca en time fra Ahus. Skal tilbake til Volvat på mandag for ny UL og nye blodprøver. Om det påvises exu med sikkerhet, så håper jeg da at jeg blir sendt videre til sykehuset og ting går sin gang derfra! Om det er exu, så vil jeg ikke bli gående lenger med det.

Hcg målingene alene er uansett ikke nok for konkludere med exu. Det er ul som påviser dette. Med min exu gikk jeg helt til ca 5+5 da jeg fikk akutte sterke smerter i høyre side. Det var så smertefullt at jeg holdt på å svime av. Jeg dro på legevakten, men ble henvist videre til Ullevål. Der var de usikre på om det var exu, men jeg var også gravid på rett sted samtidig.. smertene avtok og jeg dro hjem. De tok selvfølgelig blodprøver av meg. Fikk kontroll etter to dager den dagen eskalerte det ig jeg ble lagt inn med store blødninger. Måtte hasteopereres, de lot livmor være helt i fred siden de fant et embryo der med hjerteaksjon. Det var vanskelig å avdekke om det var en exu på grunn av mye blod i buken, de måtte derfor til med kikkhulsoperasjon. Jeg har stor tro på at det går fint med deg, håper det ordner seg[emoji173]️

Hcg målingene alene er uansett ikke nok for konkludere med exu. Det er ul som påviser dette. Med min exu gikk jeg helt til ca 5+5 da jeg fikk akutte sterke smerter i høyre side. Det var så smertefullt at jeg holdt på å svime av. Jeg dro på legevakten, men ble henvist videre til Ullevål. Der var de usikre på om det var exu, men jeg var også gravid på rett sted samtidig.. smertene avtok og jeg dro hjem. De tok selvfølgelig blodprøver av meg. Fikk kontroll etter to dager den dagen eskalerte det ig jeg ble lagt inn med store blødninger. Måtte hasteopereres, de lot livmor være helt i fred siden de fant et embryo der med hjerteaksjon. Det var vanskelig å avdekke om det var en exu på grunn av mye blod i buken, de måtte derfor til med kikkhulsoperasjon. Jeg har stor tro på at det går fint med deg, håper det ordner seg[emoji173]️

Herrgud, det høres jo så skummelt ut:-( Hadde du ingen smerter før uke 5? For en skummel opplevelse:-/ Ojj, hadde du en i livmoren i tillegg:-o Hvordan gikk det med den lille? Jeg føler meg så innmari redd.. Har heldigvis ikke vondt ennå, men er kun 4+6 idag. Og håper jo da at om de konkluderer med exu nå på mandag at jeg blir sendt videre til Ahus. For vil ikke gå med det så eggleder sprekker. Det er virkelig den store skrekken... Må bare sende deg en stor bamseklem, blir så rørt og lei meg ikke minst på dine vegne. for en fæl opplevelse<3 Jeg føler virkelig ikke at dette går veien. Hatt den følelsen siden positiv test:-(

Herrgud, det høres jo så skummelt ut:-( Hadde du ingen smerter før uke 5? For en skummel opplevelse:-/ Ojj, hadde du en i livmoren i tillegg:-o Hvordan gikk det med den lille? Jeg føler meg så innmari redd.. Har heldigvis ikke vondt ennå, men er kun 4+6 idag. Og håper jo da at om de konkluderer med exu nå på mandag at jeg blir sendt videre til Ahus. For vil ikke gå med det så eggleder sprekker. Det er virkelig den store skrekken... Må bare sende deg en stor bamseklem, blir så rørt og lei meg ikke minst på dine vegne. for en fæl opplevelse<3 Jeg føler virkelig ikke at dette går veien. Hatt den følelsen siden positiv test:-(

Var ikke meningen å skremme deg, men mente å ha sett et sted at du spurte meg om mine symptomer på exu. Jeg tror det tilhører sjeldenheten med exu og intrauterin graviditet samtidig. Det kom et velskapt barn ut av det, takket være noen svært dyktige kirurger på Ullevål [emoji173]️ Tror det er ganske vanlig at symptomene ikke dukker opp før det plutselig nesten er for seint å redde eggleder. Jeg hadde også en sånn dump smerte i ryggen som kom og gikk helt fra starten av graviditeten. Det vedvarte helt til egglederen ble operert ut. Ellers brukes jo metotrexat, om hcg nivå ikke er for høyt, der man ser at egglederen kan reddes.

Var ikke meningen å skremme deg, men mente å ha sett et sted at du spurte meg om mine symptomer på exu. Jeg tror det tilhører sjeldenheten med exu og intrauterin graviditet samtidig. Det kom et velskapt barn ut av det, takket være noen svært dyktige kirurger på Ullevål [emoji173]️ Tror det er ganske vanlig at symptomene ikke dukker opp før det plutselig nesten er for seint å redde eggleder. Jeg hadde også en sånn dump smerte i ryggen som kom og gikk helt fra starten av graviditeten. Det vedvarte helt til egglederen ble operert ut. Ellers brukes jo metotrexat, om hcg nivå ikke er for høyt, der man ser at egglederen kan reddes.
Åh herreguuuud[emoji173] [emoji173] [emoji173] [emoji173] [emoji173] [emoji173] [emoji173] [emoji173] [emoji173] Overlevde den lille i magen[emoji177][emoji173][emoji2] For en solskinnshistorie[emoji7] [emoji4] Dette var en skikkelig gladnyhet. Nei, nei. Du skremte meg ikke i det hele tatt, søte du[emoji8] Det som skremmer meg er tanken på exu. Gynekologen sa jeg ikke fikk cellegift mot det, men kom til å bli operert!? Aner ikke hvorfor? Er glad for at du deler dine erfaringer med meg, så det setter jeg stor pris på[emoji106] [emoji119] Er bare så innmari redd for at egglederen skal sprekke. Er 5 uker i morgen.. har heldigvis ikke noen smerter, kun oppblåst som jeg har vært de andre gangene jeg har vært gravid!

Vil bare berolige deg litt med at da jeg hadde exu, ble jeg operert i uke 10. Ingen sprukket eggleder og ikke så sterke smerter, men det hadde begynt å sive blod fra egglederen og jeg hadde ca 1 dl i buken. Kan altså ta lang tid før det blir kritisk. Prøv å ikke bekymre deg altfor mye fram til mandag, men kontakt lege ved økende smerter.

Hos meg var det ingenting å se på ul verken i uke 5/6 eller i uke 10, så ikke alltid det er så lett å diagnostisere. Håper det ikke er exu du har!

Vil bare berolige deg litt med at da jeg hadde exu, ble jeg operert i uke 10. Ingen sprukket eggleder og ikke så sterke smerter, men det hadde begynt å sive blod fra egglederen og jeg hadde ca 1 dl i buken. Kan altså ta lang tid før det blir kritisk. Prøv å ikke bekymre deg altfor mye fram til mandag, men kontakt lege ved økende smerter.

Hos meg var det ingenting å se på ul verken i uke 5/6 eller i uke 10, så ikke alltid det er så lett å diagnostisere. Håper det ikke er exu du har!
Jeg har vært i full stressmodus siden tirsdag. Lest og leste om exu og pseudosac på amerikanske legeskrifter. Har heldigvis roet meg nå. Jeg får hverken gjort fra eller til hvis det er en exu. Så jeg ligger rett ut på sofaen med minstemann på 5 år og koser meg under pleddet[emoji5] Takk for at du delte din erfaring med exu med meg[emoji4] [emoji8] Utrolig lei meg for at du har gått gjennom noe så forferdelig tøft og at du var så langt på vei[emoji26] Jeg føler meg i fin form og har ikke vondt. Håper jeg får et klart svar på mandag!

Hvorfor tror du at du har exu? Med en slik høy HCG så tidlig vil jeg absolutt ikke tro det? Jeg har hatt exu selv. Hadde HCG på 17 4+3, dagen etter en stor blødning (trodde jeg spontanaborterte). Og HCG fortsatte å stige unormalt med ekstremt lave verdier..

Krysser fingrene for at det ikke er exu, det er heldigvis sjelden, type 1% sjanse. Unner virkelig ingen å gå gjennom noe sånn :(

Hvorfor tror du at du har exu? Med en slik høy HCG så tidlig vil jeg absolutt ikke tro det? Jeg har hatt exu selv. Hadde HCG på 17 4+3, dagen etter en stor blødning (trodde jeg spontanaborterte). Og HCG fortsatte å stige unormalt med ekstremt lave verdier..

Krysser fingrene for at det ikke er exu, det er heldigvis sjelden, type 1% sjanse. Unner virkelig ingen å gå gjennom noe sånn :(
Hei. Var på tidlig UL i uke 4+3 Og der fant han ikke noen plommesekk og mente det jeg hadde i livmoren var en pseudosac(som er tilstede i 10-20% av alle eptopiske graviditeter). Har lagt inn bilde av UL bilde i tråden min "mistanke om exu" Gynekologen var 80% sikker på at dette var en Exu! Jeg er oppriktig lei meg for at du har opplevd en exu, må være helt forferdelig å gå gjennom[emoji27] har hatt det tungt selv siden tirsdagens TUL. Hadde du noen smerter? Har ikke hatt blødning, spotting eller smerter.

Jeg vil bare ønske deg massemassemasse lykke til i morgen,dette må bare gå bra[emoji813]red
Takk søta[emoji173] Har ikke smerter, har ikke blødd eller noe annet heller. Men etter tirsdagens uttalelser fra gynekologen, så er jeg ikke optimistisk!

Håper å tror denne gynekologen kan ta seg en bolle:)
Så søt du er[emoji177][emoji7] Håper virkelig du har rett! Skal til en kvinnelig gynekolog i morgen, og jeg er så nervøs[emoji33] Takk får håpingen[emoji173] [emoji173] [emoji173] [emoji173] [emoji173]

Back
Topp