Nå blir det...

Ida82

Forumet er livet
...eggutak til onsdagen. Og innsetting til fredag[:D] Men siden jeg har 21 egg som var modne var sjansen stor for overstimulering... Så på fredag før innsetting så kunne hende jeg måtte ta blodpprøver og slikt for åse om det var blitt overstimulert.. Noen andre som har gjort dette? Ble liksom litt redd, i tilfelle det og at jeg da ikke kan sette inn igjen og da er dette bortkastet!!! Eller???

Mulig jeg tar feil, men saa lenge eggene kan taes ut, og evt befruktes saa kan de hvertfall legges paa frys til du blir bedre..
Skal de befruktes med en gang eller??

Ja det tenkte jeg også på.. at de kan jo fryses og så settes inn senere. Det bør jo gå an[;)] Da ble jeg litt roligere. I og med at ikke bare jeg som tenkte på det... Glemte å spørre sykepleier om det serru[:D] Nå har jeg hvertfall tatt den eggløsnings sprøyta og håper nå på at alt er i skjønneste orden[:)]

Kor spennande!  Håpar det går bra å få satt inn igjen egg!  Lykke til i tida framover [;)] Krysse, krysse...

Akkurat det som skjedde med meg å, hadde 21 eggposer. Fikk beskjed om å drikke MASSE slik at blodet ikke skulle bli for tykt, for hvis det er det setter de ikke inn egg.... Jeg tok blodprøve på innsettingsdagen, den var ok, så de satt heldigvis inn. Men var jo heldig å få fire til i frysern da. Så sånn sett er det jo bra og få mange egg.
Men uff det var vondt å være overstimulert....Spes etter uttak desverre. Men husker jeg fikk magesmerter tidlig i sprøytefasen.
Hvordan har det gått med deg?????

Morsomt da, like mange. Håper jeg er like heldig å få så mange befruktede egg. Om jeg ikke får satt de inn på fredag, kan jeg vel til nød fryse de ned og sette inn senere? Eller? Har ikke fått beskjed om å drikke mye, men hører på deg, og nå har jeg hentet et stort glass vann[:D] 

Jeg har kjent det godt i magen siden dag en med sprøyte. Men egga vokste jo ikke fort av den grunn. Trodde at nå skjer det jaggu ting nedi der. Men neida. Hvor lang tid tok det for deg å få eggposene store nok? Her tok det nesten 3 uker...[8|] 

Så du fikk spesielt vondt ETTER uttak... Uffda[8|] Men har jeg forstått riktig, må man bare drikke MASSE slik at blodet ikke er tykt? Er det det det står på for en eventuell innsetting?

Kjempe glad for godt svar Kate! Du har hjulpet meg mye[:)] Ønsker deg masse lykke til videre i din prossess!!! DU fortjener virkelig å snart få en spire[;)] 

Ja blodet må ikke bli for tykt. Fikk heller ikke beskjed om dette før etter uttaket. Så er du i faresonen får du HELT sikkert beskjed. Jeg måtte drikke MANGE liter. Det reddet nok meg slik at jeg fikk satt inn. Det som kan skje er at alt vannet du drikker havner i buken, da får du for tykt blod. Men drikker du masse masse masse har du nok i kroppen, og slipper dehydrering. Håper jeg gjenforteller dette rikrig nå, er ihvertfall det jeg klarte å få med meg. Men helt sikkert at du skal drikke masse.
Du får sikkert info av sykepleier etter uttak.
Jeg gikk kun åtte dager på sprøyter, da måtte vi avbryte pga store og altfor mange egg. Så tre uker hørtes mye ut, ikke deilig å gå sånn...
Jeg fikk beskjed om at dette lett skjedde med de litt yngre jentene, så det var ikke overaskende at jeg fikk så mange egg. (Jeg er 26)
Jeg hadde ikke egg i alle eggposene da, bare i tolv. Syv ble befruktet, ett satt inn, og fire fryst ned. Du setter selvsagt inn et av de fryste hvis ikke du får satt inn egg rett etter uttak. Du må bare hoppe over en mens, så starter du opp igjen...
Bare å spørre hvis du lurer på noe, så skal jeg svare hvis jeg kan hjelpe[;)]
Vi får holde sammen vi som har og skal igjennom det samme[:)]

Off ja.. hvor masse ie startet du på når du tok hormonsprøyta? Jeg startet med 100 ie. Og økte til 150, så 200 og 250, så i helga måtte jeg ned til 100 igjen.. SKjønner ikke hvorfor jeg brukte så lang tid... Du brukte jo utrolig kort tid!! Men håper nå det blir noe brukbart av det jeg har inni her[:D] Jeg blir 25 i august da..

Ja klart vi må holde sammen[;)]

jeg tok 150 IE ja, denne gangen skal jeg begynne med 125 IE og ha ultralyd etter fem dager slik at jeg ikke blir overstimulert igjen. Heldigvis[:)]
Blir helt sikkert noe brukbart, eller så hadde de jo ikke tatt ut eggene nå, de veit hva de driver med[;)]
Lykke til igjen[:D]

Tusen takk, trenger all lykke jeg kan få[:)] Og spesielt lykke til med deg nå!!![;)]

Hvilket sykehus hører du til?
På Riksen får vi beskjed om å ikke drikke mye ved fare for overstimulering. I tillegg skal man være veldig forsiktig med saltinntaket.
Jeg har vært lett overstimulert en gang, og i faresonen en gang til.
Lykke til!  

Man skal drikke mye, det er helt sikkert! Vi er på porsgrunn begge to.
Men veit at i enkelte situasjoner så skal man ikke drikke mye, men da får man mye væske intravenøst på sykehus....Men i utgangspunktet så er mye væske viktig,(skal ikke ha tykt blod) men nærmere beskjed om dette får nok Ida helt sikkert på sykehuset snart. Det er den informasjonen man skal holde seg til. Jeg har bare erfaring med mitt eget tilfelle....

Hvordan gikk det med egguttak i dag da?? Ble det mange til slutt??

ORIGINAL: Ida82

...eggutak til onsdagen. Og innsetting til fredag[:D] Men siden jeg har 21 egg som var modne var sjansen stor for overstimulering... Så på fredag før innsetting så kunne hende jeg måtte ta blodpprøver og slikt for åse om det var blitt overstimulert.. Noen andre som har gjort dette? Ble liksom litt redd, i tilfelle det og at jeg da ikke kan sette inn igjen og da er dette bortkastet!!! Eller???

ORIGINAL: Kanskje snart?

Hvordan gikk det med egguttak i dag da?? Ble det mange til slutt??

ORIGINAL: Ida82

Nei ble bare 3 egg, men så lenge noen fungerer så er målet nådd[;)]

Ja jeg håper også de blir befruktet alle tre!!! Skal ringe i morra å høre...[:)] De snakket om at hvis alle tre ble befruktet så skulle de bare sette inn 1, men hvis bare to ble befruktet (hun sa to av dem så bra modne ut) så kunne alle kvinner under 35 år (hvis jeg husker riktig) velge om de ville sette inn begge eller fryse det ene... vi valgte begge liksågodt[;)] Og blir bare glad hvis begge slår ut i full blomst[:)]

Off ja skjønner at du er utålmodig nå ja. Håper pillebrettene er til god nytte da[;)]

Kjempespennande med tre egg!  Håpar du får både til innsetting og frysing for sikkerhetsskuld [:)].  Gledar meg til å høyre fortsettelsen... Hold oss underretta [;)]

Ja jeg skal si i fra[;)] Skal ringe sykehuset om 53 min[:)] Å høre om det går bra med befruktningen!!

Hei nesing. Kos å se deg her inne[:)] Håper du har det bra!!!!

Jeg ringte sykehuset i stad og det var bare det ene som hadde blitt befruktet. Hun sa at det var jo små muligheter for at det en av de to som ikke ble, kunne bli befruktet.. Det tredje var bare ett skall.. Men jeg håper det ene som ble befruktet er gullegget. Trenger jo stor sett ikke fler hvis det virker[;)] Men blir kanskje litt oppgitt hvis alt går til helvete nå.. Men den tid den sorg[;)]

Tusen takk Muppa[:)] Får håpe og tenke positive tanker så det holder[:D] Og håper tiden fram til du skal begynne på dette prosjektet skal gå fort. Blir spennende å følge med på din prossess også[:)] Som Kate sa, vi må holde sammen vi som er i samme situasjon. Hjelper på!!![;)]

Hei Ida[:D]
Man trenger bare et egg for å få en bebis i magen vettu[:)]
Håper uttaket gikk like bra for deg som for meg....
Håper trollet ditt klorer seg fast i magen din!!!!
Skal krysse alt jeg har for deg
Du skal se dette går kjempe bra!

Mange klemmer

Back
Topp