Myter om kjønn

Koalabjørn

Forumet er livet
Marshmallows 2022
Stjerneskuddene 2024
Jeg syns det er så gøy med sånn myter rundt hvilket kjønn det blir! Tenkte det kunne være gøy å ha en tråd hvor vi deler mytene vi har hørt samt hvilket kjønn vi liksom får ut i fra de :cool:
 
Fikk høre at man har lyst på salte ting med gutt, og søte ting med jente :D
 
Fått høre at en datter stjeler mors skjønnhet, så om det er mye kviser og håravfall etc, så er det jente :)
 
Fått høre at en datter stjeler mors skjønnhet, så om det er mye kviser og håravfall etc, så er det jente :)
Haha,isåfall venter jeg gutt for her er det null kviser og håret mitt er mye bedre enn vanlig :hilarious:
 
Jepp! Og ikke har vi noen tante/onkelbarn, så blir mange dumme spørsmål fra denne kanten på sikt :smiley-ashamed005 bare å glede sei:laughing002
Jeg elsker dumme spørsmål så det går bra :hilarious: altså det er så sykt mye man lurer på og dette er jo en helt ny situasjon! Så det er bare å spørre!
 
Har både gutt og jente fra før, og symptoma har vært like.
Kanskje litt mer kvalm med jentene ..
Og magen har eg bært høgt.
Men detta svangerskapet mista eg en tvilling i veke 6, er gravid i veke 7 no.
Så no er symptoma tilbake etter eg mista den ene for ei veke sida (vi såg på ul)
Kinesisk fødselskart sier jente, og det har stemt kver gang. Så blir spennande å se om en ser nåke på tidlig ul veke 12 :)
 
Hva om man har lyst på alt? :hilarious:
Da må man vente og se etter en trend ;) jeg fikk dilla på kaviar med hvitost på brødskiva når jeg var gravid med første, og hele lunsjbordet erklærte at det måtte være en gutt som venta på grunn av det. Og rett hadde de ;)
 
Kinesisk fødeselskart sa jente på nr 1 og det stemte, så sa det gutt på nr 2 og det stemte ikke :laughing002 Nå sier den gutt igjen, så vi får se om det blir 2 av 3:laughing002
 
Kinesisk fødselskart stemte på våre to første barn. Om det stemmer på tredje barnet vet vi ikke enda, men den spår jentebaby :D
 
Kinesisk fødselskart sa jente på nr 1 og det ble jente. Nå sier det gutt :woot:

Hadde enormt søtsug med datter i tredje trimester og første ammeperiode :p
 
Fått høre at en datter stjeler mors skjønnhet, så om det er mye kviser og håravfall etc, så er det jente :)
Med sønnen min mistet jeg ikke noe hår omtrent hele svangerskapet og hadde fin hud. Denne gangen har der kommet noen små kviser og mister masse hår. Kanskje jente denne gangen da :D Dette blir vårt siste barn og det hadde vært gøy med en av hver.
 
Kinesisk fødselskart sa jente på forrige. Det var feil. Nå sier det gutt. Så vi får se :)

Med forrige hadde jeg null symptomer. Hadde en dag jeg var svimmel og en dag der jeg hadde halsbrann. Ingen cravings.

Til nå har jeg være trøtt, sliten, tidvis kvelds-kvalm, sur, sint, svetter av ingenting og blir uvell av mye aktivitet. En del smerter i lysken.
Så dette blir spennende.
 
Noen som har sjekket ramzi-metoden før? Den stemte ikke på oss for den sa gutt, men fikk jente.
Nub-teorien stemte imidlertid. På sykehuset under fosterdiagnostikk ville de ikke si noe om kjønn. Jeg hadde vært på privat ul bare 4 dager tidligere og fikk da antydet jente. Men så fikk jeg bilder på sykehuset 12+4 og hun damen så lur ut, og det første jeg ser er hvor fint baby ligger til for å vise nub - og at det var jente, hehe Så de sa ingenting, men jeg ble ganske sikker da, altså.
 
Noen som har sjekket ramzi-metoden før? Den stemte ikke på oss for den sa gutt, men fikk jente.
Nub-teorien stemte imidlertid. På sykehuset under fosterdiagnostikk ville de ikke si noe om kjønn. Jeg hadde vært på privat ul bare 4 dager tidligere og fikk da antydet jente. Men så fikk jeg bilder på sykehuset 12+4 og hun damen så lur ut, og det første jeg ser er hvor fint baby ligger til for å vise nub - og at det var jente, hehe Så de sa ingenting, men jeg ble ganske sikker da, altså.
Jeg syns ramzi metoden var så forvirrende! Forsto ikke hva som var høyere/venstre på ultralyd, og så var det noen som sa at det var forskjellig med tanke på om det var innvendig eller utvendig ultralyd. Så jeg ble bare forvirret av den :hilarious:
 
Back
Topp