Mysteriet er løst!

*Lesehesten*

Elsker forumet
Har ikke skjønt hvorfor Frida har hatt så sinnsykt høy feber de siste dagene før i kveld. Fant 1 jeksel som hadde dukket opp i løpet av helga. Mysteriet løst!
Håper bare feberen gir seg snart også!

Hadde ikke Frida over førti i feber? [:o] Og har høy feber fremdeles? [&o] Da synes jeg det høres rart ut at det skal skyldes jekselen, med mindre det skulle være en skikkelig infeksjon i tannkjøttet. Fra Helsedirektoratet:
En lett forhøyet kroppstemperatur i forbindelse med tannfrembruddet er ikke uvanlig. Høy feber derimot skyldes andre forhold enn tannfrembrudd.
(uthevet av meg)

Har for øvrig hørt fra barnelege at en infeksjon (som feber er et tegn på) kan gjøre tannkjøttet "mykere" slik at tenner lettere kan bryte igjennom. Regner med det betyr at det gjelder tenner som allerede er på vei, og at tann og infeksjon ikke har direkte sammenheng.

Det der er en diskusjon jeg ikke gidder begi meg ut på.Det der med feber og tannfrembrudd[8D]
Vil bare si at nå er jekselen igjennom,så feber eller ei,så blir kanskje dagene fram til neste tann litt bedre for Frida[:D] Godt tanna er igjennom,men kjipt at ho fortsatt har feber[&o] God bedrig til snuppa di[:D]

Ok, da skal ikke jeg diskutere mer, jeg heller [:D] Men kjipt med feberen ja, hun har jo hatt det en stund [&o]

Back
Topp