MyOwn håper på en lille en - sitter den virkelig???

MyOwn

Elsker forumet
Oioioi, dette er litt uvirkelig. Nå har jeg tatt min siste p-pille og da er vel prøvetiden i gang. Hadde noen fortalt meg dette for tre år siden hadde jeg vel fått meg en god latter, men siden vi ble forlovet og gift har ønsket om en lille en vokst seg større og større, og nå har vi altså hoppet i det.

Jeg er 28 år, min fantastiske mann er 30 og vi giftet oss i fjor sommer etter 4 års samboerskap. Jeg er stemor til en flott jente på 8 år, og det har kanskje noe å gjøre med at ønsket om barn har meldt seg hos meg også, selv om jeg aldri egentlig har sett for meg barn tidligere. Har på en måte hatt følelsen av at jeg ikke kan få barn, eller at det ikke var ment for meg. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare det. Det henger kanskje sammen med at jeg har vært mest fokusert på jobb og karriere frem til nå, men nå kjenner jeg at det er noe som har forandret seg inni meg. Mannen min har vært klar lenge, og ble overlykkelig da jeg også ble på gli og vi bestemte oss for å prøve.

Jeg har så innmari lyst på en baby sammen med min kjære mann!!
- og nå er vi altså i gang...
 
[:)]Gratulerer med avgjørelsen. Er det ikke deilig at den er tatt? Og velkommen!!
 
Hei! Takk for velkomst og velkommen til deg også!
Er det ikke rart - her har man brukt "halve livet" på å unngå å bli gravid, og så plutselig er det helt motsatt[:)]
Lykke til - satser på kort tid her inne
 
 
Heisann!
Gratulerer med dagbok og velkommen i gjengen!
 
Lykke til med babylagingen [:D] Håper det går kjapt for dere! [:)]
 
ORIGINAL: Kaizer

Heisann!
Gratulerer med dagbok og velkommen i gjengen!

Lykke til med babylagingen [:D] Håper det går kjapt for dere! [:)]
 
Velkommen inn i dagbokgjengen!
Her er det koselig å være. Som du ser, så har jeg skravlet gaaaanske så mye i min dagbok! Man blir litt hekta[;)]
Håper du ikke trenger å være her så lenge da, at du kommer deg over i ett terminforum straks!
Lykke til[:)]
 
Takk for hyggelig hilsen i dagboken min.....Kjekt at noen gidder å lese nå som den har blitt så lang[:D] Det blir vel mer snakk om bryllupet når jeg begynner å planlegge litt mer[;)] Jeg er litt i villrede kan du si, vet ikke helt hva jeg skal gjøre og trenger å gjøre[:D][:D][:D] Men det begynner nå å falle på plass litt brikker etterhvert[:D] Gleder meg til å følge deg videre og[:)][:)][:)] Masse lykke til iallefall, du går inn i en spennende tid[:)]
 
Fytti grisen, så overivrig man blir av å henge her inne på disse sidene! Det virker som om tr-besøket varer i eeeeeevigheter denne gangen, for jeg er helt besatt av å komme i gang og finne ut av syklusen min. Dere som har vært her en stund har jo stålkontroll! Gleder meg til jeg blir like god på tellingen som dere. -Og jeg som bare skulle "slutte på pillen og se hva som skjer, ikke noe stress". Jadda... Ny plan!!
 
Ja du blir nok litt hektet etterhvert du og, man vil jo så gjerne oppfylle drømmen og da gjør man det man kan[:)]
 
Hekta ja.. Det får'n si. Her sitter jeg med ørten epikriser som skal skrives, også snoker jeg rundt her inne i stedet...
Unnskylder meg med at det snart er ferie, og da er det viktig å trappe rolig ned..[8|]
 
takk for koslig hilsen i dagboka mi.. det kom mer som et sjokk på meg, men nå må jeg bare se fram til at jeg faktisk kanskje får behandling eller hva som skjer det vet jeg jo ikke.... må bare se realiteten i øynene..... det går bra til slutt....[:D] skal lese litt i "hemmligheten" for det var den som fikk meg til å se lyst på livet igjen....  men igjen takk for trøst....
 
I går var jeg barnevakt for gudbarnet mitt på 1 år, og da kan jeg love deg at det raslet der nede! Herregud, skjønnere barn skal man lete lenge etter, og hun er alltid blid og glad, så jeg smelter fullstendig hver gang jeg har henne.
 
*Sukk* Jeg vil ha en som er min! Gleder meg utrolig til å bli prøver, det blir så spennende!![:)]
 
Vet hvordan det der er ja Har jo lyst til å kidnappe de til tider[8D]
 
Tenk så annerledes alt kommer til å bli da. Livet snudd på hodet av et helt nytt menneske som vi skal passe på og følge opp. Tenk på hverdagen, så utrolig annerledes! Ikke mer soving til kl. 12 på lørdager og søndager, ikke mer ryddig hus til enhver tid, ikke mer gjøre som man vil og ta en tur hit og dit anytime. Vanskeligere med overtid på jobben, rekke barnehage morgen og ettermiddag. Bleier, smokker, tåteflasker, piiiiittesmå sokker på klessnora... Hihi! Jeg gleder meg!! (-og er veldig glad for at jeg har foreldre og svigers i nærheten...) [:D]
 
Satt og tenkte på året som kommer, og lurer litt på om dere er like aktive med prøvingen hele tiden, eller om dere prøver å unngå visse måneder? Våre beste venner gifter seg i mai og vi skal på ferie i juni/juli neste år, og tenker mye på om vi skal være forsiktige så vi ikke risikerer å ha termin for nært bryllupet eller ferien, men på den annen side er det jo alltid noe som skjer, og jeg vil så gjerne ha en småttis!!!
 
Jeg har ingen planer om å unngå noen måneder. Ønsket om barn er større enn de eventuelle tingene som dukker opp i framtiden. [:)] Men det er jo bare meg da [:D]
 
Jeg tenker en del på det å unngå hvisse mnd, tankte mer på det i starten og det ble bare med tanken, klarer nok ikke å la være å prøve nei[:)] Etter planen i hodet mitt skulle vi jo ha en baby i januar 2007, men som du ser gikk ikke det og her henger jeg fortsatt[;)]
Ettersom vi skal gifte oss i mai neste år har vi jo ikke lyst på termin i mai da, men kommer nok til å fortsette som vi gjør, jeg flytter heller bryllupet for å si det sånn[:)][;)]
 
Ja, ønsket om en baby er nok sterkest, ihvertfall når man har prøvd en stund uten hell. Man kan jo ikke tulle med skjebnen hvis den har siktet seg inn på bryllupsmåneden, eller hur?[:)]
 
Jeg tror vi skal være forsiktige så vi ikke risikerer å treffe våre venner bryllup. Jeg er toastmaster og min mann er forlover, så det hadde sikkert blitt litt stress for dem om vi hadde backet ut begge to. Men ellers så får det bare stå til, jeg vil så gjerne ha en liten tass!! Nå har vi omtrent funnet navn også, så vi er klare. Kom igjen!!![:D]
 
I går fikk vi besøk av et vennepar, de har en sønn på litt over et år som gikk og tasset runst hos oss. Ble ikke akkurat mindre rasling av det nei.... Han er så søøøøøøøøøøøøøøøøt!!! Jammen bra vi skal stå på denne uken, så føler jeg ihvertfall at vi gjør noe for saken.[:)][:)][:)]
 
Jeg hadde altså første dag av siste mens (p-pillemens) den 5.juli, og det vil si at jeg har:
 
Fruktbar periode: 16.07 - 22.07
Eggløsning: 19.07
Mulig positiv test: 02.08 ???
(Siden dette er 1. pp vet jeg ikke hvor lang syklusen min er, men hvis den er 28 dager bør jeg få TR igjen 02.08)
 
Det blir spennende![:)]
 
05.07: Dag 1 i siste p-pillemens
06.07: TR
07.07: TR
08.07: TR
09.07: TR
10.07: TR
11.07: TR siste dag
12.07: endelig reiste TR!  vi feirer mammas bursdag.
13.07: fyllesyk...[X(]
14.07: ny arbeidsuke. Gleder meg til kos i kveld, vi lader opp til prøveuke.[;)]
15.07:
16.07: start på fruktbar periode
17.07:
18.07:
19.07: forventet EL (her blir det jobbing!!  [:D])
20.07:
21.07:
22.07: slutt på fruktbar periode
23.07:
24.07:
25.07:
26.07:
27.07:
28.07:
29.07:
30.07:
31.07:
01.08:
02.08: TR? (hvis 28 dagers syklus)
 
Back
Topp