Mykoplasma

preggysue

Blir kjent med forumet
Hei, er det noen andre som har eller har hatt mykoplasma? Tok det lang tid før dere ble friske? Var dere så syke at dere ikke klarte å være i jobb?

Jeg har ingen erfaring selv, men kjenner noen som har hatt det og noen som har det nå. Det er visst mange som blir rammet av dette. Jeg tror barn blir sykere enn voksne, fordi de ofte utvikler lungebetennelse som følge av mykoplasma. To barn jeg vet om har derfor vært mye borte fra skolen. De voksne har jobbet selv om de har fått påvist mykoplasma, men det er jo sikkert individuelt hvor hardt man rammes og hvor utslitt man blir.

God bedring, hvis du har fått det :-)

Det er den lungebetennelsen som går er det ikke? I så fall hadde jeg den, nå er jeg hjemmeværende men jeg hadde definitivt ikke klart å gå på jobb, bortsett fra å levere og hente barn i barnehage samt lage middag, lå jeg rett ut hele dagen, hadde ingen pust ingenting, har aldri vært så sliten i hele mitt liv. Gikk til legen da sykdommen var på retur, hadde jeg gått tidligere hadde jeg fått antibiotika som ville forkortet sykdomsperioden, var helt slakt i 4 uker og hanglet vel i 8 uker til sammen. :-(

Ja, jeg har mykoplasma lungebetennelsen nå. Hele familien hadde den kraftige mykoplasma forkjølelsen i slutten av november, men bare jeg utviklet den til lungebetennelse (7-10% av de som får forkjølelsen gjør visst det). Jeg var hos legen tidlig, men ingen av de antibiotikatypene som kan ta mykoplasmaen kan brukes av gravide, så da tar 6-8 uker, sa legen. Så nå har det for min del gått 5 uker (dvs hele desember og jula). Jeg har vært ganske så dårlig, stort sett ikke sengeliggende, men veldig veldig sliten og ikke pust i det hele tatt. Nå er jeg sykemeldt 60%, var 100% i to uker før jul.
Håper jeg snart får tilbake kreftene mine! Jeg gikk rett fra de første månedene med kvalme og trøtthet pga graviditeten og over til mykoplasmalungebetennelsen og føler jeg har vært temmelig redusert i over 4 mnd...
Håper jeg orker å bli med ut på en skitur med jentene våre når snøen kommer til helgen.

Back
Topp