Myggeline's tanker om veien til å bli mamma.

Myggeline

Elsker forumet
Har sittet og kost meg med andres dagbøker, og tenkte at jeg også skulle lage min egen.
 
Min historie:
Den 01.08.08 var første dag i siste TR. Selv om dette ikke var planlagt, var dette svært ønsket fra min side. Og ettersom det alt hadde skjedd, ble min samboer også glad for graviditeten.
 
Den 11.09.08 begynte jeg å blø etter en dag med store smerter. 13.09.08 kom det en klump, og da visste jeg at nå var det over...[:(]
Når jeg var på legestasjonen og hadde fått bekreftet at dette var en SA, presterer sekretæren å si: du trenger ikke betale, for du er gravid!!!
Tenke seg så...
 
Hadde så tenkt å vente en stund før vi prøvde igjen, men da jeg ønsker så inderlig å bli mor skal vi kjøre på[;)]
 
Så, det har vi bedrevet tiden med etter jeg slutta å blø. Ikke noe stress, men satser på at det ikke er så lenge til den ny spire har slått rot i magen min[:)]
 
Hvis det er noen som vil dele ventetiden med meg, så hadde det vært veldig koselig[:D]
 
Hei Myggeline:)
Så trist at du mistet da...:(
Ønsker deg lykke til videre, håper spiren sitter igjen snart, og klamrer seg fast i 9mnd:)
 
*Klemmer*
 
ORIGINAL: Amodi

Hei Myggeline:)
Så trist at du mistet da...:(
Ønsker deg lykke til videre, håper spiren sitter igjen snart, og klamrer seg fast i 9mnd:)

*Klemmer*

 
Sign =)
 
Da va vi kommet til den 6 okt. Liten stund siden jeg har skrevet nå. Men vi har bedrevet tiden med sengeaktiviteter (nesten så mye at jeg ikke har hatt tid til noen annet[;)])
 
Nå er det ikke så lenge til jeg skal ha TR, hvis man har normal syklus etter en SA...  Ikke greit å vite hva kroppen gjør. Det skal ihvertfall ikke være for lite sengeakt. det kommer ann på[:D] 
Jeg føler meg helt som vanlig etter at jeg mistet. Har alltid hatt stabil TR, faktisk på timen... Så det blir spennende å se om hun kommer denne gangen. Håper jeg ikke ser hennne på lange tider[:)] Skal oppdatere løpende..
 
Sitter å titter på de andres dagbøker, og det slår meg at jeg ikke har sagt noe om meg selv...
 
Jeg er en jente på 27 år. Jeg jobber som lærer og trives godt med det. Har vært samboer med min fantastiske kjæreste i 2.5 år. Slutta på pillen for ca. et år siden, men vi hadde ikke planer om å få barn jeg var bare så plaget med alle p-pillene. Dessuten bodde vi på forskjellige steder forrige skoleår (07/08), da jeg hadde jobb i en liten kommune.
Men når Vi flyttet sammen igjen i juli, ble jeg gravid (og hadde SA)[:(]
Så nå er vi på prøver'n igjen. Eller egentlig for 1 gang...  
 
Ååå jeg gleder meg så til jeg får en stor mage!!! Har hatt lyst til å bli mor siden jeg var 16 år eller noe sånt, men jeg har valgt å være fornuftig å få meg en utdannelse.[8D] Nå har vi også kjøpt oss leilighet, så da er det meste klart til familieforøkelse[;)]
 
Må kanskje å ordne meg en sånn kalender... så har man kontroll...
 
I dag skulle TR kommet hvis jeg har 28 dagers syklus etter jeg hadde SA... Men hvis jeg tenker meg om så startet jeg å blø den 9, ikke den 11 sept... Det var den 11 at det kom ut... så kanskje jeg egentlig er på overtid...
 
     -----------------------------------------------------------
 
Hm... testen var ikke positiv i alle fall:(
Føles som TR er på tur når som helst, men kan ikke se noe til henne. Både positivt og negativt... Vil jo vite!!!!
 
Er skikkelig sliten og trøtt. Har vært på jobb i 12 1/2 time i dag. Blir nok senga snart.
 
Hadde forresten noe merkelig slim for to dager siden(06.10). Det var litt lys rosa farge på det... Har ikke hatt slikt tidligere tror jeg... Hmmm...
 
 
 
OKTOBER
 
1 OKT:
 
2 OKT:
 
3 OKT:
 
4 OKT:
 
5 OKT:
 
6 OKT: ikm? -kom en liten slimklump som var lys rosa...
 
7 OKT: mamma bursdag . Det ble litt
 
8 OKT: ikm...? -negativ test
 
9 OKT: maaaange tegn på liten spire, men kan det bare være hodet som tuller???
 
10 OKT: ny test... Hvis ikke tanta kommer... ble ikke å teste.
 
11 OKT: fortsatt ingen tante på besøk. Er faktisk veldig sikker på ny spire nå[:D][:D][:D][:D][:D][:D]
 
12 OKT: Bestilt tester.
 
13 OKT: Ikke så mange tegn på spire lengere... hm... Kanskje hodet som tuller.. 
 
14 OKT:
 
15 OKT:
 
16 OKT:
 
17 OKT: Testene kom. Den var selvfølgelig negativ...[:'(]
 
18 OKT:
 
19 OKT:
 
20 OKT: Syk
 
21 OKT: Syk i dag å. TR kom i kveld[:)] Endelig kontroll igjen[:)]
 
22 OKT:
 
23 OKT:
 
24 OKT:
 
25 OKT:
 
26 OKT:
 
27 OKT:
 
28 OKT:
 
29 OKT:
 
30 OKT:
 
31 OKT: HALLOWEEN
 
 
Ikke TR i dag heller. Tror ikke den kommer for å være ærlig[:D]
Har akkurat de samme symtomene som sist. Men har ikke tatt test enda. Må kanskje gjøre det snart for å bli sikker.
 
Fortsatt ingen TR. Må kjøpe test i morgen[;)]
 
Fortsatt ingen tr.
Har bestilt test på nett. Tester når de kommer i posten[:)]
 
Testen var negativ. Skjønner ikke hvorfor den hersens tr ikke kommer da... Faktisk første gang at jeg ønsker den skal komme, så jeg får litt kontroll igjen...
 
Ingen tr. 
Syk i dag. Har sovet hele dagen...
 
Tanta kom i kveld[:)] Endelig!! Da skal jeg ha el ca. 4 nov.
 
Tr varte i 5 dager. Håper på å få det til å klaffe snart. Ønsker så inderlig en liten en...

Har blitt skikkelig forkjøla igjen[:'(] Er ikke i form for tida. Blir liksom ikke helt frisk... Enten har jeg vondt her, eller så har jeg vondt der[:(] Mon tro om det finnes en medisin for hypokondere??
 
Da er jeg inne i min fruktbare periode. Skal ha masse sengekos i helga så det kanskje blir spire denne måneden. Skal vel ha el rundt 4 nov...
 
Det er litt morsomt at broren min og driver på med spireprøving samtidig. Blir morsomt å se hvem som blir foreldre først[:D]
 
Da var helga over. Har hatt en kjepefin helg! Har kost oss masse, hatt litt besøk og vært litt aktiv. 
 
Når vi satt og snakket i helga sa sambo at han visste hvor han ville fri og at han ville vi skulle gifte oss samme sted. Tror han forsnakket seg litt, for han vil ikke si noe om slike ting. Han er den som planlegger i det stille, for så å overraske meg. Blir morsomt å se når han har planer om at det skal skje... Kanskje om en måned, kanskje om 10 år... Jeg har ihvertfall fått beskjed om at jeg ikke får lov til å fri.[:-] Det er hans jobb. Og jeg tror nok han har planen klar[;)]
 
Neste helg skal vi passe onkelbarna hans. Gleder meg til det[:)] Blir gøy med noen små i huset.
 
November
 
1 Nov:
 
2 Nov:
 
3 Nov:
 
4 Nov: el
 
5 Nov:
 
6 Nov:
 
7 Nov:
 
8 Nov:
 
9 Nov:
 
10 Nov:
 
11 Nov:
 
12 Nov:
 
13 Nov:
 
14 Nov:
 
15 Nov:
 
16 Nov:
 
17 Nov: 
 
18 Nov: ikm.
 
19 Nov:
 
20 Nov:
 
21 Nov:
 
22 Nov: 
 
23 Nov:
 
24 Nov:
 
25 Nov:
 
26 Nov:
 
27 Nov:
 
28 Nov:
 
29 Nov:
 
30 Nov:
 
31 Nov: 
 
Åååååhhh... Har hatt en dårlig start på dagen i dag. Forsov meg, hadde glemt hjemme noe som var viktig for å få gjennomført undervisningen (det gikk bra, fant det jeg trengte) og vært 1 1/2 time hos tannlegen...

Er helt skutt nå...

Hadde besøk av veninna mi i går, og var ute å spiste med henne på onsdag. Det var skikkelig koselig!! Har ikke sett henne siden jeg flytta i 1 aug. Savner henne utrolig mye[:(] Det var godt å få snakket ut om sa'en, prøvinga og alt rundt det... Ikke lett å være på en ny plass, uten veninnene og en samboer som jobber MASSE... Blir liksom ikke det samme på tlf, og så er hun den eneste som vet at vi prøver. Sambo vil ikke at noen andre av vennene våre skal vite. Familien min vet det da[8D] Og ene søstera hans. Men ellers er det ingen. Tror det er mange som har en anelse om det da[:D]

Ellers er det godt med helg! Skal prøve å slappe masse av i dag, for i morgen kommer onkelbarna til sambo[:D][:D]
 
Oj, nå er det lenge siden jeg har skrevet her...

Ikke så nøye da fordi JEG ER GRAVID!!![:D][:D][:D][:D][:D]

JIPPI!
 
Da er jeg 4+5. Har skikkelig vondt i puppene, er oppblåst som en ballong, har humørsvingninger utav en annen verden og skikkelig vondt i ryggen! Men jeg er så LYKKELIG[:D]
Mannen er så redd for at vi skal misten en gang til, men jeg føler på meg at det kommer til å gå helt fint denne gangen[;)] Han var faktisk og kikket på barnevogner på nett idag[:D] Hehe, og så går han og synger til magen min... Han er sååå søt[:D]

Skal nok til legen i morgen også. Har så vondt i ryggen at jeg klarer så vidt å gå innimellom... Huff og huff[:'(]
 
Back
Topp