Myggbeskyttelse

Frk.Lene

Elsker forumet
Februarlykke 2016
Vi har kjøpt et UV-telt på Biltema og er veldig fornøyd. Men vi bor jo i de Hedmarkske skoger og har mye mygg selv om vi har en super myggfanger.

Kan jeg dekke åpningen på teltet med en tynn myggnetting? Eller blir det for tett luft? Vil jo ikke ha gutten så mye ute, er redd han skal reagere på stikk som faren...

Kjenn etter ofte, så tror jeg ikke at det er et problem. Stikk hodet inn, liksom. Man har jo myggnetting på telt osv, så det kan godt hende at det går helt fint:)

Tror ikke det gjør noe. :) har sett at uvtelt som selges på feks jollyroom har integrert myggnetting. Og er jo til vogner og slik også. :)

Langs nitelva går det helt fint med myggnett til både vogn og telt altså ;)
Legger ikke L i solsteika uansett, men det er jo varmt selv om hun blir liggende i halvskygge.
Og så har vi en sånn digital termometersak med flere enheter som kan flyttes, så på dagene med mest varme har vi tatt den ned fra veggen og lagt den sammen med L så vi har kunnet prøve å holde temperaturen rundt henne under 25 grader.

Ja, selvfølgelig. Bruker jo myggnett til vogna :) men et annet spørsmål: bruker dere uv-klær til barna? Jeg føler det er så mye å ta hensyn til at jeg ikke orker å ha han ute i finværet..

Ja, selvfølgelig. Bruker jo myggnett til vogna :) men et annet spørsmål: bruker dere uv-klær til barna? Jeg føler det er så mye å ta hensyn til at jeg ikke orker å ha han ute i finværet..
Vi har UV-klær, men har ikke brukt det. Har heller hatt henne i skyggen, for som regel orker jeg ikke å skifte på henne alt av klær bare for å gå ut.

Vi var ute i dag og har ikke uv telt enda. Hun lå på babygymen i skyggen med solhatt og vanlige klær på. Tenker det går greit nå, men i syden vil vi måtte kjøre på med både uv telt og uv klær tenker jeg :-)

Vi har UV-klær, men har ikke brukt det. Har heller hatt henne i skyggen, for som regel orker jeg ikke å skifte på henne alt av klær bare for å gå ut.

Vi var ute i dag og har ikke uv telt enda. Hun lå på babygymen i skyggen med solhatt og vanlige klær på. Tenker det går greit nå, men i syden vil vi måtte kjøre på med både uv telt og uv klær tenker jeg :-)

Ok, da tror jeg at jeg ikke orker å være så hysterisk ;) Hadde aldri trodd at jeg kom til å bli en så ekstrem hønemor :rolleyes:

Vanlige bommulsklær (med sterke eller mørke farger) beskytter like godt mot UV stråler som disse UV klærne. UV klærne er laget av et stoff som er behagelig å bade i, så dersom dete bare skal ha barna ute (uten å bade), så holder det i massevis å bare ha huden dems dekket av vanlige klær

Vi bruker sommerull og hun ligger i skyggen i uv telt. På varme dager blir det jo veldig varmt i teltet, så har henne I skyggen uansett. Blir ikke så mye strand på oss I sommer:happy: Og jeg bruker myggnetting på vogna når hun sover ute. Det er jo så mye humler og veps også.

Back
Topp