Mye vann i kroppen?

• Trådstarter Trådstarter Slettet medlem 106641
  • Opprettet Opprettet
S

Slettet medlem 106641

Guest
Holy moly hvor forferdelige beina mine ser ut for tiden!!
Knærne rett i skoene liksom! :-/
Hendene også, og resten av kroppen, men verst i beina!

ikke helt der, men beina blir hovene om jeg sitter for mye på rompa, så her er det bare å holde seg i aktivitet for min del!

Hvor langt på vei er du, har det kommet fort, lenge siden du var på kontroll/skal på kontroll? (Du er jo trolig ganske høygravid, sånn siden jeg antar du har termin neste mnd sånn som resten av oss)

Brått mye vann i kroppen er et mulig signal på svangerskapsforgiftning, nemlig. Sånn "våkna med tømmerstokker til bein"-greier bør medføre en ekstra sjekk av lege/jm innen relativt rimelig tid.

Jeg har ikke sånn som deg, jeg har tydelige sokkemerker, tydeligere enn for et par uker siden, men fortsatt har jeg ankler og legger, ikke bare bein rett ned fra låret.

Sara har vel egentlig sagt det som trengs ang. sv.f.

Jeg har sokkemerker og litt vanskeligere å ta av ringer, men ellers ikke mye antydning til vann.

Ville nok tatt en tur til lege eller jordmor hvis det kom fort

Jeg har bare litt vann i beina. Hadde mer sist men da var det nærmere 30 grader ute en mnd før fødselen. Jeg kan fortsatt bruke ringene mine og det var en ting jordmor sjekket sist.

Jeg kan også bruke gifteringen min, men den er absolutt trangere, og til tider vanskelig å få av.

Jordmor merker seg ikke ved hverken sokkemerker eller trange ringer (og spørr ikke om det. Hun ser jo at jeg har ring, og ikke pølsefingre, hun aner ikke hvilke sko jeg får på meg, men ser jo at jeg ikke har tømmerstokker til bein. men hun kunne jo spurt og fått vite at jeg tidvis ikke får av meg ringen på kvelden og at sokkemerkene noen kvelder er langt dypere enn vanlig) og skriver 0 på ødem gang etter gang, og jeg kommer ikke på at jeg har tenkt å ta det opp før jeg kommer hjem. Men siden jeg uansett nok ikke er over 1, og har fint blodtrykk og ren urin bekymrer jeg meg ikke, bare synes hun kunne hatt det som tema likevel, det har det vært i mine andre svangerskap.

Jeg er endret i ansiktet, men ikke "pløsen" av mye vann

Jeg får fort vann i beina om jeg sitter. På kveldene er føttene verst. Har måtte tatt av gifteringen for flere måneder siden. Kan av og til trykke dype groper i leggene.

Fikk mye vann for et par uker siden, men det har stabilisert seg nå. Er bare litt verre enkelte dager,,som idag.
Har svangerskapsdiabetes, så er veldig obs på svangerskapsforgiftning siden det kan være økt fare for det. Blodtrykk og urin var fin på søndag når jeg var en tur på Føden. Kun litt forurensning, men ingen proteiner/eggehviter i urinen.
Gifteringen passer fortsatt, dog den er noe trang nå! ;-)
Hun ene naboen min er jordmor, og jeg sendte bilde av føttene mine til hun. Går ut ifra at hun hadde kommet løpende med tissekopp og målt blodtrykket mitt hvis hun var bekymret.

Er så lei av å føle meg "blubbete" (som jeg kaller det :-P ) går opp mellom 3-4 kg fra morgen til kveld pga væske i kroppen. Fingre, ansikt, bein (ankler, legger,knær og lår) og korsryggen får det meste av ødemene. Den i korsryggen kjennes ut som en vannmadrass om kvelden. Har hatt ødemer siden uke 16-17. Fått beskjed fra Jordmor om støttestrømper, drikke mye, sitte med beina høyt uten å klemme av i lysken. Lite salt/sukker. Og vann med sitrus i skal visst hjelpe. I tillegg korte turer (maks 30 min) i svømmebasseng skal visst hjelpe. Men jeg har forbi mot å være i svømmehaller med mange folk så den hjelper meg lite. Har og fått beskjed om ødemene ikke går ned over natten må jeg ta kontakt med jordmor - det gjør de heldigvis :)

Er ganske spent på hvor mye jeg går ned etter fødsel, med tanke på barnets vekt, fostervann, morkake, vekt til livmor og all væsken i kroppen :-P gleder meg til å få det ut og vekk :)

Back
Topp