Mye sparking?

Bkno6651672

Blir kjent med forumet
Det har seg slik at min baby er veldig urolig inni magen. Han sparker og beveger seg stort sett heletiden. Vet at dette bare er positivt! Er mye bedre at det er mye aktivitet enn ingenting. Men det jeg lurer på er om det er sant det hun venninnen min sier? Hun sier at hvis barnet er veldig aktivt heletiden inni magen så vil han være mye våken når han blir født? Jeg er alenemor så jeg ble livredd når hun sa det. Jeg personlig tror jo ikke at det er har noe som helst å si på hva som skjer når han er kommet til verden, Men litt spennende å høre hva dere tror. Sparket deres babyer ofte også? Er forresten VELDIG aktiv når jeg ligger på siden, da sparker han meg i siden heletiden.. noe som er veldig ubehagelig

Jeg kan kun snakke for mine barn. Først hadde jeg en rolig baby i magen og han har vært en drøm å legge etter kolikken ga seg, tok livet med ro og utviklet seg som "normalt".
Men så har jeg hatt en urokråke i magen, og han sov ikke en natt på 15 måneder, var tidlig utviklet og har det travelt :D
Men jeg har hørt at rolig baby i magen er aktiv utenfor, aktiv baby i magen er rolig utenfor. Så mine stemmer ikke helt med dette :)

Aldri hørt det ene eller det andre jeg :D min er kjempe aktiv hele døgnet omtrent, så vi får se når han kommer om en mnd tid hvordan han er. Kan komme tilbake til deg da :P Når har du termin?
Jeg tror det meste er myter, på lik linje som at mageform kan fortelle kjønn, eller formen til mor forteller kjønn. Det er en 50-50 sjanse for at du får ett våkent barn, så sannsynligheten er ganske høy. Selvfølgelig må det treffe noen ganger :)

Aldri hørt det ene eller det andre jeg :D min er kjempe aktiv hele døgnet omtrent, så vi får se når han kommer om en mnd tid hvordan han er. Kan komme tilbake til deg da :p Når har du termin?
Jeg tror det meste er myter, på lik linje som at mageform kan fortelle kjønn, eller formen til mor forteller kjønn. Det er en 50-50 sjanse for at du får ett våkent barn, så sannsynligheten er ganske høy. Selvfølgelig må det treffe noen ganger :)

Jeg har termin 22 juni :-)

Det har stemt på begge mine, men vet om mange det ikke stemmer på. :)

Jeg hadde en rolig baby sist, og han var en drøm når han kom ut. Lillesøster i magen er full av liv :) så blir spennende å se!

Det kan hende du får et aktiv barn ja, men det skal ikke ha noe å si for om hvordan søvnen blir. ;)

Kan godt hende han synes det er trangt når du ligger og derfor sparker han ekstra. Det gjorde min mot slutten :P

Jeg er også alenemor. Min var veldig aktiv i magen, synes jeg. Hvis jeg la noe oppå magen, så sparket han det rett av magen haha!
Når han kom ut, var han utrolig sterk. De på barsel var helt overrasket over motorikken hans som nyfødt. Han har vært kjempe aktiv helt fra han var født. Sånn type at han er nysgjerrig på alt, men også veldig fornøyd og blid :) Han var, og er, rolig og trygg i utstrålingen, men alltid i aktivitet samtidig, om du skjønte? Rett og slett en veldig motorisk aktiv gutt som er lykkelig med livet.
Men han sover 3-4 t på dagen (er 11 mnd nå), og sover 10-11 t om natten :)
Så en aktiv baby trenger ikke være ille om de samtidig er fornøyde :)

Men tror ikke nødvendigvis det trenger å ligge så masse i det. For kommer jo litt an på om morkaka ligger sånn at ungen sparker i den, så en aktiv unge oppleves i magen som om den nesten ikke sparker. Eller om en unge ligger sånn at om så ungen bare klør seg litt på nesa, så kjennes det (okei vet ikke om de kan klø inni der haha) :p

Jeg er også alenemor. Min var veldig aktiv i magen, synes jeg. Hvis jeg la noe oppå magen, så sparket han det rett av magen haha!
Når han kom ut, var han utrolig sterk. De på barsel var helt overrasket over motorikken hans som nyfødt. Han har vært kjempe aktiv helt fra han var født. Sånn type at han er nysgjerrig på alt, men også veldig fornøyd og blid :) Han var, og er, rolig og trygg i utstrålingen, men alltid i aktivitet samtidig, om du skjønte? Rett og slett en veldig motorisk aktiv gutt som er lykkelig med livet.
Men han sover 3-4 t på dagen (er 11 mnd nå), og sover 10-11 t om natten :)
Så en aktiv baby trenger ikke være ille om de samtidig er fornøyde :)

Men tror ikke nødvendigvis det trenger å ligge så masse i det. For kommer jo litt an på om morkaka ligger sånn at ungen sparker i den, så en aktiv unge oppleves i magen som om den nesten ikke sparker. Eller om en unge ligger sånn at om så ungen bare klør seg litt på nesa, så kjennes det (okei vet ikke om de kan klø inni der haha) :p
Det er så herlig når de er så våkne og nysgjerrige fra tidlig alder. Datteren til venninna mi var sånn. Fantastisk :) Håper det du forteller er felles for alle som tar helt av i magen, for da vet jeg hva slags gutt jeg får :P han tar jo helt av her, og har gjort det i halve svangerskapet selv med morkake foran :D

Det er så herlig når de er så våkne og nysgjerrige fra tidlig alder. Datteren til venninna mi var sånn. Fantastisk :) Håper det du forteller er felles for alle som tar helt av i magen, for da vet jeg hva slags gutt jeg får :p han tar jo helt av her, og har gjort det i halve svangerskapet selv med morkake foran :D

Ja det er hærlig! :D
De første 3-4 mnd så gav han nesten ikke et knyst av gråt fra seg, for han var bare fornøyd hele tiden. Jeg bærte han myyye i bæresjal, og selv om han var nysgjerrig så var han
Veldig lett å ha å gjøre med. Det er han enda. :) Skikkelig solstråle ^^
Gled deg uansett hva slags baby du får ^^

Babyen min var utrolig aktiv i magen, sparket døgnet rundt. Jeg var overbevist om at jeg aldri kom til å få sove igjen, etter at han var født. Bekymringen var grunnløs, han sov normalt. :)

Jeg har to veldig forskjellige. En som i magen bare dultet litt forsiktig innimellom, og som bare sov etter fødsel. Den andre var fullstendig hyperaktiv i magen. Han har vært like aktiv etterpå også. Sov en del de første to ukene, men har siden hatt veldig lite søvnbehov. Sov godt sammen med meg om natten, men sov mye mindre enn andre barn på dagtid. Jeg hadde ikke tenkt at det ville vært noe problem å være alenemor til ham, for jeg synes jo selvfølgelig at han er verdens beste gutt. ;) Han har alltid vært utrolig blid og fornøyd, veldig aktiv og utforskende, ekstremt nysgjerrig, og tidlig ute med alt. Har aldri kjedet seg et sekund i hele sitt liv, og er generelt ikke noe problem å være mamma til. :) Bare gled deg du, du har en flott tid foran deg. :)

Minsten var hyperaktiv i magen. Man kunne lett se bevegelsene på utsiden. Det var litt av ett syn. Han var derimot helt rolig som nyfødt. Han virket sliten etter tiden i magen:p

Førstemann var veldi urolig i magen :) men han sov natta igjennom fra han var to uker :) først da han ble 2 år begynnte han å være mere våken på nettene men med strenge rutiner så gikk det seg til :)

2 var veldi rolig i magen å var sta som ett esel når det kom til legging. Kunne ikke sove uten at jeg holdt .. Å var våken mange ganger på nettene .
Men etter fylte 1 år har hun vert en drøm å legge å er aldri noe problem :)

Min sparket hele døgnet, holdt på å bli gal.. nå er hun ute og sover nesten hele tiden ;-)

Back
Topp