Mye som er klart??

ColgateSmile

Glad i forumet
Oktoberfruene 2018

Ja, har dere mye klart til babyen kommer:)?? Kjøpt inn det som trengs o.l??

Her har vi sprinkelseng og stellekommode etter storesøster...men det er vel det eneste :p Har gitt bort alt av klær i de minste str. men har kjøpt litt på januarsalg :) Men ellers har vi ikke kjøpt inn noe enda!!

Har vel det viktigste fra forrige gang, men nå får vi jente, så det er ikke så mye klær som kan arves. Skal låne klær fra venninner nå også, men kommer nok til å kjøpe en del i tillegg, er jo vanskelig å unngå:-) Ellers tror jeg faktisk bare det er seng vi må kjøpe.

har faktisk ikke kjøpt noe enda 

men skal på 3d ul 18februar så skal nok handle etter den for da vet vi "sikkert" om det er en jente eller ikke, ellers så har vi litt klær etter nathaniel, vogn, stellebord, sprinkelseng så mangler vel bare litt rosa her og der så er vi i boks ;) 

Vi har:
vugger
barnevogn
meitai
stellebord
div. klær
bleier
brystpumpe
samt div. flasker
bilstoler

det er vel det jeg kommer på akkuratt nå :)

Stellebordet er klart, for det er jo fortsatt i bruk av storebror. Ellers har jeg ikke sett over noenting av klær, men regner med at vi har mer enn nok.
Badebalj, lekegrind, vogn(er), leker ++ har vi . Å så skal vi låne evt kjøpe bilstol brukt.Veldig praktisk å få  gutt igjen :) 

Vi venter vår første nå og har igrunn ikke handlet noe særlig enda. Vi har handlet litt klær og har tenkt oss på en skikkelig shoppingrunde til helga!

Vugge, bæresele og vippestol arver vi.

Vi har 
seng 
vugge til å ha på stua
vogn
kle arva etter søskenbarn, men kommer nok til å kjøpe litt nytt når vår klærne kommer inn:)
stellebord
bilstol
vippestol

Ja tror jeg har alt:) kun stelleutstyr og bleier som mangler

Tja, vi har det meste etter storesøster, til og med det meste av klær siden vi kjøpte en del i kjønnsnøytrale farger. Littv usikker på om vi skal ha ny bilstol og vogn, siden vi uansett må ha ny base til bilstolen, og storesøster fortsatt bruker vogna til å sove i i barnehagen og nok kommer til å gjøre det en stund til.

Har ikke gjort noen forberedelser til lillebror ennå, bortsett fra at vi pusser opp vaskerommet for å få plass til stelleplassen. Har ingen stelleplass her vi bor nå siden vi flyttet hit i sommer, og da slutta også storesøster med bleier. Skal også etterhvert innrede vårt soverom til babyrom og vårt rom flyttes til gjesterommet, men det blir når vi gidder:p

Ellers har vi jo seng, babykurv, bæretøy, lekegrind, leker, brystpumpe, dyner, soveposer, vognposer, bilstolposer, gulpekluter osv, osv, osv :p

Må ha ny madrass til senga da..

Jeg trodde jo ikke at vi skulle ha flere barn, så i fjor vår/ sommer ga jeg bort sprinkelseng, lekegrind samt klær fra str 50 -74. I tillegg var stellebordet helt utslitt.
Jeg har faktisk kjøpt sprinkelseng m/ fjærmadrass, overmadrass og kantbeskytter samt Troll stellebord med skuff og stellematte på toppen, alt for tilsammen 850 kr på finn.no - kjempefornøyd! :-)
Så nå sitter jeg å ser etter klespakker til gutt i de minste størrelsene på finn.no, satser på å kjøpe noe sånt også supplere med nytt ved siden av.
Er ikke sikker på om jeg skal ha lekegrind igjen, men det er jo veldig kjekt å ha i stua i og med at vi også har hund. Beskyttelse for søsken vet jeg av erfaring at det ikke er for sist så klatret storesøster stadig opp i til lillebror. :-) Jeg får se, blir i tilfelle et nytt finn kjøp! ;-) 

Vi har mye som ikke er klart enda... Hadde tenkt at det meste skulle arves fra storebror, men da det var 2 i magen må vi skaffe nytt av mye.

Vi har ordnet med vogn da heldigvis, men trenger softbager til vogna, vognposer, ammepute til tvilling og egentlig dobbelt opp av det meste... Vi får heldigvis arvet en sprinkelseng da, så nå har vi 2 stk, men de sover nok uansett i samme seng i begynnelsen.

Nytt sted å bo trenger vi også, det er vel det som "stresser" oss mest om dagene... :) Hadde egentlig tenkt å bli boende her vi bor inntil eldstemann (som nå er 2 1/2 år) nærmer seg skolealder.

Vi mangler vippestol, skal kjøpe babybjørn sin, og bil men ellers er alt ferdig innkjøpt her:-) Har vært på to uler hvor jm har mye erfaring med ul, og begge to har vært veeeeeldig sikre på at det er ei jente i magen, men om 3D ulen avslører en gutt, så må det handles endel gitt... Har ikke åpna sengetøy eller tatt av lapper på klær, så får jo byttet det aller meste om det viser seg å være gutt, men tviler egentlig på det:-) Skal kjøpe inn endel til fødebaggen da - syns det er så koseli med noe nytt på føden:-) og har kjøpt inn litt som morgenkåpe og toalettartikler i reisestørrelse:-) Nei altså - jeg er vel i grunn ganske klar utstyrsmessig:-) Nå skal de siste 100 dagene bare nytes!!!

Jeg har kjøpt vogn:) Ellers har vi endel klær ol etter storesøster.

Vi har kjøpt en kleskommode og vogn, ellers regner vi med det meste kan arves av storebror. Har ikke gått gjennom klær enda, men han får nok endel nytt også :)

Har bare bestilt vogn....ellers må vi kjøpe alt nytt i.o.m at vi i utgangspunktet ikke skulle ha mer barn,og har solgt alt og gitt bort så og si alle baby klære.... hehehe . SÅ har en del så står på innkjøpslista jahh.
Har en vugge som alle babyene i svigerfamilien min har brukt (inkl.våre babyer)...Lurer på om vi skal ha d denne gang oxo eller om vi bare skal ha lekegrind....
Tenkte å begynne å handle litt inn nå i uken som kommer, men bare litt småplukk som: ting til fødebagen (siden d  mest sannsynlig blir KS blir vi i alle fall 5 dager på sykehuset) så da må jeg ha litt mer enn kun ett par bukser og t sjorter (e.l) til meg og bodyer til minien + hentesett
kladder og gulpekluter
håndklær til baby
strømpebukser
bodyer i alle varianter
sparkebukser + div

bilstol har jeg enda ikke bestemt meg for.....tar d etterhvert....

:) så det var det jeg hadde- hehehe

Vi har det meste fra før: vogn, seng, dyner, madrasser, brystpumpe, tåteflasker, ammepute, vippestol, bilstol, vognpose

Skal kjøpe: vugge, babygym

Har kjøpt en del nye klær i de minste str, selv om vi har jenteklær fra før. Er jo så mye fint, og kjekt med noe som er helt nytt og ikke en eneste nupp på!

Vi får vogn av svigers, har sprinkelseng som sambo brukte når han var liten og vogge etter meg :) Men ellers trenger vi det meste :) Skal i 3D ultralyd neste mandag, så venter litt med å handle så mye til vi vet sikkert kjønn osv :)

Nei, vi har jo det meste fra før. Trenger bare litt jenteklær :-)

Uansett er det tidlig enda, og vi har god tid! :-)

Her har vi det meste klart. Har en gutt fra før av så da blir det meste arvet, selv om han også får mye nytt i tillegg. Det eneste jeg kunne ha tenkt meg som manglet var en større leilighet eller et hus:-) Må handle inn litt smått til sykehusbagen, men det er ikke noe stress enda... er jo lang tid igjen enda:-)

Vi har vogn, stellekommode, klær , sengetøy, seng, dyne , pute, lekematte, vippestol, bilsete..

Dette er i hus:
Voksipose
Noe arvet tøy
Bittelitt nytt tøy
Brystpumpe
En liten dyne med sengesett og laken (arvet/lånt)
Vognleker
Sutteklut
plingplong over senga (husker ikke hva det heter :)

Dette er bestilt:
Kommode som skal brukes som stellebord
vogn ink bag/sittedel, stelleveske osv

Dette skal arves/lånes/kjøpes til en ok pris av søsken:
bilsete nyfødt
bilsete strl etter nyfødt
vippestol
potensielt klær (kommer an på kjønn)
potensielt sprinkelseng, ikke avklart.
vugge

Det er hva jeg kommer på i farta :)

Back