Mye oppvåkninger på natt

Jasmine

Glad i forumet
❤ Aprilbarna19 ❤
Jenta mi er nå straks 8 mnd, og hun har egentlig helt siden hun ble 4 mnd sovet veldig urolig! Dvs våkner ganske lett. Hun har alltid sovet i egen seng. Men nå synes jeg egentlig det bare blir mer og mer oppvåkninger. I starten fra 4-6 mnd sov henne hvertfall 4 timer før hun våknet. Men siden 6-8 mnd nå våkner hun hver 1-2 time. Hun våkner ikke fordi hun er sulten, for hun kan fint sovne med engang bare vi tar henne opp! Så jeg mistenker at det er «nærheten» hun trenger? :/ Hun står i sengen nå å gråter helt til en av oss kommer inn til henne, men merker det er veldig slitsomt nå som hun blir eldre og eldre og det bare blir mer og mer oppvåkninger :/ Skjønner at det er helt normalt at de våkner mye når de er så små, men samt føler jeg hun våkner veldig ofte :p Sengen hennes er inne på vårt soverom, og hvis vi samsover med henne sover hun bare enda dårligere! Både vi og henne. Noen som har noen tips? Eller vet hva det kan komme av?

tenner virker det heller ikke som det er.. hun spiser også helt normalt på dagtid..
 
Last edited:
Jenta mi er nå straks 8 mnd, og hun har egentlig helt siden hun ble 4 mnd sovet veldig urolig! Dvs våkner ganske lett. Hun har alltid sovet i egen seng. Men nå synes jeg egentlig det bare blir mer og mer oppvåkninger. I starten fra 4-6 mnd sov henne hvertfall 4 timer før hun våknet. Men siden 6-8 mnd nå våkner hun hver 1-2 time. Hun våkner ikke fordi hun er sulten, for hun kan fint sovne med engang bare vi tar henne opp! Så jeg mistenker at det er «nærheten» hun trenger? :/ Hun står i sengen nå å gråter helt til en av oss kommer inn til henne, men merker det er veldig slitsomt nå som hun blir eldre og eldre og det bare blir mer og mer oppvåkninger :/ Noen som har noen tips? Eller vet hva det kan komme av?

tenner virker det heller ikke som det er.. hun spiser også helt normalt på dagtid..

Det høres normalt og kjent ut.
Hvis hun sover bedre sammen med dere, med dere i seng ved siden av/eller madrass ved siden av, så ville jeg ha gjort det. Det er veldig naturlig at de kan trenge mer nærhet igjen og det viktigste er jo at både foreldre og barn sover mest mulig. :)
Høres ut som hun er på eget rom? Kanskje hun nå kan sove bedre av å ha sengen sin ved siden av sin og se at dere er rett ved siden av, da trenger dere ikke stå helt opp for å trygge henne heller. Jeg ga smokken og slang hånda mi inn til lillegutt. Sovnet han ikke av det fikk han komme opp til oss.
Det er også normalt at de både rundt 4 mnd og ru dt 8 mnd har mange oppvåkninger og kan slite med å sovne igjen. Når de er i lett søvn våkner i stedet for å fortsette å sove og gå inn i ny dyp søvnfase.
Hvordan legger dere henne for kvelden, kan det hjelpe med noen endringer der?
Tenner kan gjøre vondt på natta, men være uproblematisk på dagtid, men det kan likegjerne være noe anne enn det ja.
:)
 
Det høres normalt og kjent ut.
Hvis hun sover bedre sammen med dere, med dere i seng ved siden av/eller madrass ved siden av, så ville jeg ha gjort det. Det er veldig naturlig at de kan trenge mer nærhet igjen og det viktigste er jo at både foreldre og barn sover mest mulig. :)
Høres ut som hun er på eget rom? Kanskje hun nå kan sove bedre av å ha sengen sin ved siden av sin og se at dere er rett ved siden av, da trenger dere ikke stå helt opp for å trygge henne heller. Jeg ga smokken og slang hånda mi inn til lillegutt. Sovnet han ikke av det fikk han komme opp til oss.
Det er også normalt at de både rundt 4 mnd og ru dt 8 mnd har mange oppvåkninger og kan slite med å sovne igjen. Når de er i lett søvn våkner i stedet for å fortsette å sove og gå inn i ny dyp søvnfase.
Hvordan legger dere henne for kvelden, kan det hjelpe med noen endringer der?
Tenner kan gjøre vondt på natta, men være uproblematisk på dagtid, men det kan likegjerne være noe anne enn det ja.
:)

glemte å si det.. Hun sover fremdeles med oss på rommet :) sprinkelsengen er ved oss! Og hin sover også veldig urolig om vi samsover, fordi hun våkner så lett når hun beveger på seg :/ Leggerutinen er slik st vi bader henne, deretter ammes henne i søvn:/ Så legger jeg henne i Sengen hennes og går uto_O
 
glemte å si det.. Hun sover fremdeles med oss på rommet :) sprinkelsengen er ved oss! Og hin sover også veldig urolig om vi samsover, fordi hun våkner så lett når hun beveger på seg :/ Leggerutinen er slik st vi bader henne, deretter ammes henne i søvn:/ Så legger jeg henne i Sengen hennes og går uto_O

Åja, ja da vet jeg ikke hva annerledes som kan gjøres. Vi gjorde det samme ved legging som dere og hadde snega ved siden av. Kastet ut mannen og hadde babyen i senga for å få bedre plass. Men her var det dessverre urolig søvn til 16 tenner hadde kommet ut ved 14 mnd :hilarious: det startet rundt 8-9 mnd en gang.
 
Åja, ja da vet jeg ikke hva annerledes som kan gjøres. Vi gjorde det samme ved legging som dere og hadde snega ved siden av. Kastet ut mannen og hadde babyen i senga for å få bedre plass. Men her var det dessverre urolig søvn til 16 tenner hadde kommet ut ved 14 mnd :hilarious: det startet rundt 8-9 mnd en gang.
Haha! Her har vi også kastet ut mannen :p Han sover så urolig at jeg sa det går ikke, di må på gjesterommet! Haha.. pluss at jeg legger henne i Sengen med meg siste delen sv natten før vi står opp fordi da orker jeg ikke mer :p Og d er så trangt med alle 3 i sengen :p

det kan så klart
Være mye forskjellig :p Kan være tenner, men vanskelig å si :p Får vell bare alseptere det til det blir bra, håper innen 2 år da:joyful:
 
Haha! Her har vi også kastet ut mannen :p Han sover så urolig at jeg sa det går ikke, di må på gjesterommet! Haha.. pluss at jeg legger henne i Sengen med meg siste delen sv natten før vi står opp fordi da orker jeg ikke mer :p Og d er så trangt med alle 3 i sengen :p

det kan så klart
Være mye forskjellig :p Kan være tenner, men vanskelig å si :p Får vell bare alseptere det til det blir bra, håper innen 2 år da:joyful:

Skulle ønske jeg hadde noen mirakeltips, men det virker nå hvertfall som at dere gjør alt for å møte barnets behov på natta :) ❤️
Håper det løsner snart, det er jo til å bli litt kokkeliko av med så oppstykka søvn over tid :wacky:
 
Back
Topp