Mye mareritt

Tiv

Andre møte med forumet
Hei![:)]

Jeg er 9 uker på vei i svangerskapet, og opplever å ha mareritt om barnet og/eller partneren hver gang jeg sover. Jeg synes det er veldig ubehagelig, det gjør jo alle.. Jeg sover et par-tre-fire timer før jeg våkner, og jeg sliter veldig med å sovne igjen. Jeg blir ikke kvitt følelsen fra drømmen. De siste nettene har jeg stått opp og heller sett på tv, lest etc. Sover litt senere utpå formiddagen/dagen om jeg kan, men marerittene om at jeg ikke får liv i barnet, spontanabort etc, er på plass hver gang. Det kommer sikkert av at jeg bekymrer meg for disse tingene... Det høres sikkert litt feigt ut, men jeg gruer meg litt til å sovne, selv om søvnen er etterlengtet.

Jeg leser at det er veldig vanlig ha mareritt og å drømme mye om barn, men er det noen som har opplevd det samme? Jeg føler jeg blir sliten av det. Er det noen som har opplevd at det avtar etterhvert?

-Ny på forum, setter pris på alle som deler erfaringene her inne- [:)]

vanlig å drømme mye....og syke/ekle drømmer[&:]

ORIGINAL: Pontus

vanlig å drømme mye....og syke/ekle drømmer[&:]

jeg har vanligvis syke drømmer fra før av, men de under svangerskapet tok kaken[8D]

Jeg har heldigvis glemt det meste jeg drømte av sånne syke ting i svangerskapet... Men det var ikke rent lite jeg drømte av syke ting sånn i starten av svangerskapet. Det roet seg etterhvert som jeg ble tryggere på at ting gikk bra med den lille i magen og at jeg ikke kom til å føde en bitteliten uferdig baby og sånt skummelt noe. [8D]

Jeg husker et par drømmer som var virkelig ekle da. Den ene var at jeg hadde født en mini-baby som var så liten at den fikk plass i hånden min. Samboeren min skulle løfte ungen og han var så hardhendt at han holdt på å mose hele ungen drømte jeg. Den var så skjør at den tålte nesten ikke å bli tatt på og han bare lempet den over i hånden sin liksom. [8D] Jeg husker jeg ble så sint på han fordi han holdt på å drepe ungen vår. [8D] Nå kan jeg jo bare le av det... men der og da var det forferdelig ekkelt og jeg forsto ikke hvorfor jeg var så sint på samboeren min liksom. Han hadde jo ikke gjort noe som helst galt. Alt var jo bare inni hodet mitt. Hehe...

Men det går over ja. Du må nesten bare holde ut og prøve å fokusere på at dette er en fase som går over. Det er ikke farlig å drømme stygge ting, men det er veldig ubehagelig. Prøv å hør på noe musikk du blir rolig og glad av å høre på rett før du skal legge deg. Se en koselig film som får deg til å smile og le litt. Gjør sånne ting som får deg i godt humør og vender tankene litt bort fra det ekle som foregår i hodet ditt på nattetid. [:)]

Back
Topp