Mye luft i magen!

Zazigai

Forelsket i forumet
Lillemor har i hele ettermiddag hatt mye luft i magen, og jeg ser på gru på natta og nattesøvnen.. Eneste som funker er og holde henne oppe, slik at hun ligger med hodet på skuldra, men når det er som verst så vrenger hele hun seg, og hun blir helt annspent og setter i høye vræl! Har dere noen tips som jeg kan prøve når det er som verst for henne? Vi får ikke til rapinga etter mat enda, selv om vi kan sitte en halvtime ++ å prøve, og avogtil kommer det noe voldsomt med promping under vrælene (sjeldent dog!), men ingenting i bleia, så er bare luft..

Legg ungen på ryggen på stellebordet og bøy knærne opp i magen hennes slik at du holder et godt grep rundt leggene hennes. Når du da har ungen foran deg i den stillingen kjører du på med dype sirkelbevelgelser fra venstre mot høyre. (Med klokka)ta i ganske mye, sånn at ungen grynter når du gjør det, da hjelper du slik at luften kommer ut. Du kan også massere magen (enten med olje rett på huden eller utenpå body) ca fra bleiekanten på din venstre side og opp til mellomgulvet, bortover og nedover på din høyre side. Dette forutsatt at ungen ligger likt som i sta.
Skjønte du noe av dette?

Last edited:
Legg ungen på ryggen på stellebordet og bøy knærne opp i magen hennes slik at du holder et godt grep rundt leggene hennes. Når du da har ungen foran deg i den stillingen kjører du på med dype sirkelbevelgelser fra venstre mot høyre. (Med klokka)ta i ganske mye, sånn at ungen grynter når du gjør det, da hjelper du slik at luften kommer ut. Du kan også massere magen (enten med olje rett på huden eller utenpå body) ca fra bleiekanten på din venstre side og opp til mellomgulvet, bortover og nedover på din høyre side. Dette forutsatt at ungen ligger likt som i sta.
Skjønte du noe av dette?

Ja, tusen takk :) !

Har ikke fått det til med at det kommer ut luft, men det kan virke som det roer ned det verste når det står på ..

Har ikke fått det til med at det kommer ut luft, men det kan virke som det roer ned det verste når det står på ..
Søk på YouTube så kan du se videoer. Tarmmassasje, kolikk, baby, kiropraktor, massere mage... Prøvdeg frem og se hva som dukker opp. Mye bra hvertfall. Håper det kan hjelpe.

Har også hørt sukkervann skal hjelpe samt miniform (er vel det de heter) også skal hjelpe hvis det ikke fungerer med å ta bena opp mot magen, massasje, osv. Har selv en gutt som sliter med en del luft i magen og kan sette i noen skikkelige gråtetokter.

Sjekk hva du spiser - enkelte matvarer slik som kål, druer, erter, krydder osv kan gi mye luft. Brant meg på det igår da jeg spiste kål uten å tenke meg om og ble holdt våken til kl 3.30 av at lillegutt hadde luft i magen...

Back
Topp