Mye kynnere

ModernFamily

Andre møte med forumet
Noen flere som har mye kynnere? Enkelte dager har jeg kynnere hele tiden, og det er så utrolig ubehagelig. Synes det er litt tidlig med så mye selv om jeg er andregangsfødende. Er det normalt? Og ufarlig? (Regner med det er ufarlig og at livmoren bare trener seg opp til fødsel)

Heilt normalt :) eg venter Nr 3 og begynte og kjenne det i uke 10-11. Eg har mye noen dager. Men dei skal ikkje gjere vondt. Enig at det er litt ubehagelig. Og slitsomt på dei dagene det er verst.

Jeg hadde plutselig veldig mye kynnere fra uke 10, startet litt i uke 8. men fant ut at det var pga urinveisinfeksjon. Nå er det bare litt hver dag, og antibiotikaen tok bort urinveisinfeksjon. Så for meg var det pga det. Så mitt tips er å sjekke, ikke bra å gå med.

Jeg er 3. gangs, og fødte før termin sist pga uvi. Så nå passer jeg veldig på. Be legen sende urinprøve til dyrking, selv om den er negative. Sjekk for gbs også. Viktig med morgenurin.

Kynnere er altså normalt allerede nå, men ikke hele dagen. Det kan påvirke livmorhalsen. Jeg fikk ikke sove pga kynnerne, og sånn skal det ikke være.

Hvordan kjennes kynnere ut egentlig? Er førstegangs, så vet ikke hvordan det kjennes. Av og til føler jeg at jeg blir litt "tung" nede ved livmoren, litt hard på en måte..er det kynnere? Er spesielt i forbindelse med fysisk aktivitet.

Har også de siste dagene begynt å få en del kynnere. Spesielt i forbindelse med fysisk aktivitet.

Jeg får kynnere når jeg gjør husarbeid som krever mye bøy, opp og ned. Klesvask og rydding er værst. Men mine kynnere kommer med milde mensmurringer, så jeg må unngå de aktivitetene som gir slike kynnere.

Hvordan kjennes kynnere ut egentlig? Er førstegangs, så vet ikke hvordan det kjennes. Av og til føler jeg at jeg blir litt "tung" nede ved livmoren, litt hard på en måte..er det kynnere? Er spesielt i forbindelse med fysisk aktivitet.
Jeg er også førstegangs og lurer litt på hvordan kynnere kjennes ut.

Samme her, har endel kynnere, merket det i uke 12 tydelig. (Er 2 gangs gravid )
Er nå 16 uker på vei :)

Jeg er også førstegangs og lurer litt på hvordan kynnere kjennes ut.
Merker gjerne at magen strammer seg, livmoren trekker seg litt sammen, kommer gjerne i forbindelse med aktivitet :)
Er ikke farlig, men skal samtidig ille bli for mye av dem:) Er du usikker så snakk med jordmor om det, de er eksperter på området :)

Det er jo sammentrekninger i livmora, men man kjenner det i magen. At magen strammer seg og så slipper.

Back
Topp