Mye klaging her jenter...

titti_28

Elsker forumet
På svangerskapet og livsstil....
Må bare si at jeg synes egentlig at det er ganske så trist!!!!
Hvis dere går inn og leser andres ulykkelige innlegg, som kanskje har mistet eller ikke klarer å få barn , så synes jeg det er skikkelig trist at vi som faktisk selv har valgt å produsere en spire, og har greid det sitter her dag etter dag og klager!!!
Enten om det er at man må opp å tisse på natten, babyen sparker i blæra, mot ribbeina, at figuren er borte, at vi gråter mye, spiser godis og drikker brus...
TA DERE SAMMEN JENTER!!!!!![:@] 
Ja, en graviditet fører med seg mange ekstra plager, men herregud tenk på alt det fantastiske dere får oppleve også!!!! De ni mnd man bærer på en liten baby går egentlig ganske så fort! De fleste av oss har faktisk bare to mnd igjen, noen mindre!!!
Den dagen babyen er født, kan dere jo sette dere ned å tenke over at den utrolige fine ventetiden er over... og tenke over all klagingen.. For da vil ingen av oss kjenne små babyføtter som puffer til mamma sin mage for å si at "her er jeg mamma, og jeg har det bare bra!!"
Og en annen ting.... Det er faktisk ikke alle som er like heldige å få oppleve dette mirakelet flere ganger!!!
Så kjære medsøstre... Ta dere sammen.., klag gjerne, jeg sier ikke det, men med måte... og ikke hver dag!!! Ikke lag en ny tråd hver eneste dag med noe å klage over!!!!!
(Og ja, for dere som mener at jeg kaster stein i glasshus..., så har jeg laget noen tråder på cellulitter og åreknuter.., men om dere leser mellom linjene så er det faktisk sagt med et smil om munnen)

Folk får ta det jeg skrev som de vil..., men det er ikke ofte folk skriver at graviditeten er flott!!!
Det er alltid noe å klage på ved den...

ORIGINAL: MajaB

Skjønner poenget godt jeg. Holder meg til sak og ser ikke noe negativt med deg heller titti, hvis du føler det?

Neida..., jeg tar det ikke personlig[;)]
Men synes bare at altfor mange ganger blir det mer syting enn koselige innlegg...

ORIGINAL: lille nupp

de fleste skjønner vel at det er ikke bekjymrings spørsmålene og engstelses trådene som dette gjelder..
:)

for de må vi jo komme med.. det jo så deilig å bli beroliget av alle her inne hvis man er engstelig og redd..

det må vi ikke forandre på.. :)

Bra!!!
Godt noen forstår...
Jeg ser bare ikke en klage tråd om at man er opp x antall ganger om natten og tisser, er en form for trøst kanskje?? Eller at nå sparker den meg i ribbeina??
Å være bekymret eller å trenge trøst er noe helt annet enn å klage!!!

Det er jeg enig i...,
men det går jo an for alle å prøve å skrive "at nå er jeg bare så lykkelig, eller så glad for den lille jeg har i magen"  eller noe.....  Bare det for mer enn en gang skyld kommer noe positivt!
Alle har vi våre "plager" i forbindelse med svangerskapet, og om man da leser om hvor ille andre har det, som kanskje i utgangspunktet er en "filleting" hjelper ikke det på en som er små deprimert...
Kan vi ikke bare for en liten stund være litt lykkelige over omstendighetene vi er i??? [:)]

hei på dere.

Tror nok de fleste er klar over at vi er utrolig heldige som er gravide og at det til slutt går bra, for det er ingen selvfølge! Har selv slitt med å få det til, men til slutt gikk det og vi føler oss veldig heldige. Men samtidig så vil jeg få fram at det for all del må være lov å "klage". For å si det mildt så har jeg aldri følt meg så dårlig i mitt liv som etter jeg ble gravid. Klarte ikke å stå oppreist de første fire mnd og spyr fortsatt hver eneste dag. Men for all del, hvis det er det jeg må gå gjennom for å få et barn så ja klart jeg vil gå gjennom det, angrer ikke en dag.!!! Men det må være rom for å gråte, klage og si rett ut at det er helt forferdelig noen dager. Jeg kan få dårlig samvittighet noen ganger, fordi vi slet med å få det til, så jeg burde være mer takknemlig, men har også funnet ut at jeg må tillate meg selv å si at det er ikke rosenrøtt fantastisk. Selvom det finnes stunder i mitt svangerskap hvor jeg føler at det er helt fantastisk som da han sparker og spreller og jeg føler en viss kontakt med han lille inne i magen[;)] 
Men sant nok, vi trenger noen ganger å bli påminnet om hvor heldige vi er, men syntes også det er helt klart at vi trenger rom for "klaging"

Men til alle dere som mener at man skal klage for alle penga' så vær så god!!
Jeg forstår at det er mange som kanskje føler seg truffet her, for det ble iallefall en diskusjon av det jeg skrev.
Jeg er heller ikke lykkelig 24 timer i døgnet, men prøver i det minste å være positiv så lenge det går!!!
Det er mer enn nok av andre ting her i livet å ta tak i...
Nå skal jeg ut i solen å spise is[:D]
Ha en fortsatt fin dag jenter!!!!!

er vel ikke snakk om aldri å klage..

men mengden kanskje.. at man ikke trenger 5 tråder om dagen med det..?
ikke noe å bli sint for. ihvertfall.. ingen andre som er det :)

Neida[:D][:D][:D]
Men folk våknet iallefall fra dvalen[;)]

ORIGINAL: aleika

Jeg synes folk må skrive akkurat det de vil. Jeg synes også synd på barna i Afrika, men spiser ikke hverken mer eller mindre eller bestandig opp av den grunn.
Akkurat som jeg aldri kunne tenkt meg å leve uten mannen min, elsker han overalt på jorda, er der da tider hvor jeg mildt sagt setter mindre pris på han. Men som sagt betyr ikke det at jeg vil leve uten han eller ikke elsker han.
Slik har jeg det med å være gravid og. Jeg er glad for å kunne bringe et barn til verden og gleder meg mere enn jeg kan sette ord på til å få barnet mitt og bli mamma. Men svangerskapet mitt har ikke vært noe greit, og noen ganger er jeg ærlig talt dritt lei av å være gravid. Men det betyr ikke at jeg ikke er glad for å være gravid eller noe. Som mange andre har sagt her tidligere trenger man noen ganger litt sympati fra noen som er i samme situasjon og vet hvordan man har det. Jeg synes ikke det er noe koselig å gå å klage til vennene mine eller familien min, og synes det er deilig å få ut litt her engang iblandt. De fleste av vennene mine vet ikke hvordan det egentlig er, og da er det deilig å kunne snakke med noen her som vet det. Deilig med et sted hvor man ikke bestandig må late som om at alt til en hver tid er kjempe koselig.
Håper ikke jeg har tråkket noen over tærne nå, ville bare si min mening.

Signerer.. [:)]

Back
Topp