mye hodepine

2jenterog1til?

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Flere som sliter med hodepine nesten daglig? Bør jeg kontakte lege? Er 10 uker idag.

Jeg har slitt med hodepine hele siste uken. Leste (tror det var på BV) at gravide kan oppleve hodepine uten at de har funnet grunnen til det.

Har hodepine ja. Blitt bedre nå etter å ha vært hjemme fra jobb noen dager

Jeg hadde mye hodepine fra uke 8 til litt over 10 :) Har en del enda, men heldigvis ikke daglig :) drikk mye vann og ta deg en hvil innimellom, det hjelper <3

Visstnok vanlig: "Noen gravide er plaget av hodepine. Årsaken kan være hormonet progersteron. Rikelig med drikke og en daglig spasertur vil ofte kunne hjelpe. Et du stresset, eller har arbeidsstillinger som gir deg hodepine, bør du forsøke å gjøre noe med det. Den hodepinen som ikke henger sammen med stress eller muskulære spenninger, forsvinner som oftest i svangerskapet. Du bør være forsiktig med bruk av smertestillende medikamenter mens du er gravid." link

Hadde det jeg også, har gitt seg nå (er 12+4) :)

Jeg har også en del vondt i godet. Fikk det nå i uke 9, og har det mest og verst på ettermiddag/kveld.

Jeg sleit også med det.. Utrolig vondt! Tror det heter gravidmigrene. Gikk over her

Måtte bli hjemme idag:/ har heldigvis fri imorgen, så kan ta det roli..

Slet også veldig med hodepine de dagene jeg var på jobb! Var faktisk helt uutholdelig!!! Nå har jeg vært hjemme i noen dager og har ikke hatt hodepine.

Har hatt og har det selv. Og har merket at det har en liten sammenheng med væskeinntak, men ikke alltid.

Siste dagene har eg våknet av migrene på natta og fortsetter utover dagen. Varierer i styrke. Slitsomt i lengden kjenner eg..

Fikk beskjed fra legen om å drikke mye vann. Og han mente det var greit å ta paracet om jeg trengte det. Men prøver å begrense det litt..

Uff, nå har jeg hatt hodepine hver dag siden forrige helg.. Drikker mye vann, men bør kanskje bli flinkere til å få frisk luft da.

Back
Topp