Mye forstervann

mammagullet

Glad i forumet
Noen andre som har det hvor de mistenker svangerskapsdiabetes?

Var på ekstra ul i dag pga noe annet, og da sa hun at jeg hadde en god del fostervann. Lillegutt så også stor ut, men var innenfor normalen da.

Skal ta blodprøve for glukose om noen uker, og merker at jeg gruer meg litt. Vil jo ikke slite med diabetes i svangerskapet.

Noen som vet om fostervannsmengden vil gå tilbake litt hvis jeg prøver å være mere sunn og ikke spise så mye søtsaker???

Ble mange spøramål, men vet så lite om dete

Aner ikke, men kan du ikke skrive et innlegg til Jordmor Monika her på babyverden??? Kan sikkert svare bedre enn vi på det der. Er jo veldig spesiellt.... Stakkar du, håper det ordener seg!

Med tanke på diabetes skal det hjelpe å holde seg unna sukker. Har en venninne som klarte å holde svangerskapsdiabetes i sjakk i første svangerskap ved hjelp av et sunt kosthold. Gang nummer to måtte hun dessverre bruke insulin.

Huff blir bekymra jeg nå. [:o]
Vært inne på nett og lest om det, og håper for alt at jeg ikke har det. Nesten så jeg har lyst å kjøpe meg slik sukkermåler på apoteket bare for å kunne følge med litt selv.
 Fra i morgen blir det å stramme inn på søtinntak og ut å gå tur.
Får litt panikk[:o][:o][:o]

ORIGINAL: marina1

ORIGINAL: mammagullet

Huff blir bekymra jeg nå. [:o]
Vært inne på nett og lest om det, og håper for alt at jeg ikke har det. Nesten så jeg har lyst å kjøpe meg slik sukkermåler på apoteket bare for å kunne følge med litt selv.
Fra i morgen blir det å stramme inn på søtinntak og ut å gå tur.
Får litt panikk[:o][:o][:o]

er ikke noe å bekymre seg for,viss det er sånn at du har det får du masse ekstra oppfølging med mange ekstra uler.
Men som du tidligere spurte om, ja det hjelper å kutte ned på sukkeret.. det er det eneste som hjelper egentlig.
Det jeg gjør er å spise ei grov skive før jeg står opp,ellers er blodsukkeret så lavt at jeg så vidt får opp øynene.
Men vær litt bevist på hva du spiser og spis små måltider ofte, så bør det gå bra :) Jeg har vertfall klart å holde det i sjakk sånn..
og har og spist litt snop etter jeg har fått i meg litt anna mat,men det blir en del mindre, men det skal nå gå bra :) Har og laga meg is av sukkerfri saft :) :)
Lykke til :)

Er dette noe som er vanlig når man har svangerskapsdiabetes?
Har du fått påvist svangerskapsdiabetes?

Har en del fostervann, men ikke stor baby...så ingen mistanke her...

jeg fikk svangerskapsdiabetes i mitt forrige svangerskap og maatte holde meg helt unna sotsaker og brus m sukker i.
eneste jeg maatte gjore var aa maale blodsukkeret mitt 3 ganger om dagen og den maatte vere under 8.
jeg fikk oxo for mye fostervann,saa ble satt i gang pga dette. jeg hadde 2 liter fostervann i stedet for en som det skal vere. ble satt i gang i uke 38 (37  i folge sykehuset,men det stemmer overhode ikke)

men,hvis man faar svangerskapsdiabetes saa maa man holde seg unna sotsaker i allefall.. jeg skal paa glukosebelastning i uke 28. haaper jeg slipper unna denne gangen.

ORIGINAL: avelilith

Aner ikke, men kan du ikke skrive et innlegg til Jordmor Monika her på babyverden??? Kan sikkert svare bedre enn vi på det der. Er jo veldig spesiellt.... Stakkar du, håper det ordener seg!

Er det en jordmor her?? Det visste jeg ikke..... Jobber hun for BV da eller er hun kun bruker?

Jeg hadde nesten dobbelt så mye fostervann som vanlig i forrige svangerskap.
Hadde ikke svangerskapsdiabetes, både jeg og lillegutt var friske og raske.
Og ut kom en helt gjennomsnittlig baby.
Ingen som vet helt hvorfor det var sånn, det bare var det.
Så tror ikke du skal bekymre deg før du vet om du har noen grunn til det!
Det er jo bra at de følger med og skal teste deg, så finner de ut av det om
det skulle være noe.
Lykke til[:)]

Jeg skal ta sånn glukosebelastningsprøve om to uker... Men det er pga bmi som dem mener er for høy... Har noen kilo for mye, men er har i tillegg grov benbygning... Også mente legen min at jeg hadde gått opp så mye siden siste veiing... Har gått opp 6kg totalt og 4kg av dem siden uke 14. Har ikke fått noe beskjed om at lille gutt ser stor ut eller at jeg har for mye fostervann og jeg har vært på 3 ul... den siste for bare to uker siden... syns ikke 6kg totalt er så mye når jeg er i uke 23 i morgen...

Back
Topp