Mye eller lite besøk på sykehuset?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Ønsker dere mye besøk når dere ligger på barsel etter fødselen? Eller ønsker dere minst mulig besøk da?

Vil ha unna besøk på sykehuset, og ikke de første dagene hjemme:)

Om alt går bra da, skjer det noe komplikasjoner så er jeg vel gjerne ikke i form til besøk!

Håper på å vente med besøk til vi er hjemme fra sykehuset. Greit å komme seg litt etter fødsel og føle seg litt finere og freshere først. Ellers er ikke jeg så glad i sykehus, så vil nok ut derfra så fort som mulig.

Både og.... Jeg har vært mye alene på sykehuset etter fødsel, spesielt etter første fødsel da jeg ble liggende i 9 dager pga komplikasjoner. Da var det litt trist å være alene nesten hele tiden....

Jeg vil ikke bli på sykehuset, så helst hjem samme dag. Etter en dag i ro og mak hjemme kan de bare komme, så lenge de går hjem igjen når jeg vil :p
Om jeg må bli på sykehuset så regner jeg med tanten vil komme på besøk, og det er hun velkommen til :)

Vil helst hjem så tidlig som mulig, men må bli minst 24 timer. Utenom mannen og sønnen kjenner jeg tre som jobber på sykehuset, så hvis de har mulighet er det jo koselig om de stikker innom :) ellers jobber jeg like ved selv, så hvis noen derfra vil komme en tur er det også bare koselig. Sist hadde vi besteforeldrene, tanter og onkler pluss kanskje fem-seks venner innom, men da var vi der i to dager så det ble mer tid.

Regner med folk holder seg unna hvis det skulle være noe som gjør at vi ikke vil ha besøk, men jeg håper ikke det :)

Blir nok minimalt med besøk på sykehuset/barsel ettersom vi bor 24mil unna min familie. Familien hans er det muuulig vi kun får besøk av svigermor. Så det er egt helt greit :) er noe med å ta vare på de første øyeblikkene sammen kun med bebi og mann :Heartred så får de heller komme når vi har kommet hjem :happy::happy:

Dette kommer litt an på når jeg føder i forhold til termin og i forhold til tid på døgnet... Tankene nå er at jeg vil fortest mulig hjem til hun på 20 måneder, kommer litt an på hvordan hun takler det at jeg er borte og ja, formen min da ;)

Aner ikke hva jeg egentlig tenker og vil! Har sagt til alle at de får spørre, vi sier evt bare nei om vi ikke orker[emoji18]

• Liker
Reactions: k90
Ønsker lite besøk, og det blir nok det å om ikke jeg er i kjempe form og får til amming og alt er perfekt... Ingen slipper jo inn der utenom bf så[emoji16]. Jeg må jo fysisk gå ut av avdelingen for å ta i mot besøk, så da bestemmer jeg selv[emoji6]

Jeg vil ikke ha besøk på sykehuset. Sist maste svigermor seg til å komme selvom jeg hadde sagt nei før fødselen. Var i grei form, men hun maste konstant om at jeg måtte amme sånn og sånn og stakkars gutt han gråter og har det ikke bra osv. Ble i grunn bare sliten av det spesielt når jeg slet med ammingen fra før av!
Denne gangen har jeg sagt hun må holde seg unna de første ukene etter fødsel. Mulig jeg er hjerteløs, men orker rett og slett ikke maset hennes[emoji17]

Har ikke tenkt så mye over det egentlig! Men tenker at besteforeldrene gjerne må komme nesten uansett hvordan formen min er (men det er jo lett for meg å si nå da!) Vet ikke med venner og slik egentlig. Det kommer liksom litt an på hvem. Har ikke så lyst til å ha besøk av de som har småbarn selv, for ser for meg at de ikke helt klarer å la være med å mase om hvordan de hadde det på føden eller komme med massevis av råd[emoji14] Vil helst ha besøk av de som er like "clueless" som meg selv. Hehe.
Men jeg er ikke så gira på besøk hjemme de første par ukene! Besteforeldre får lov[emoji4]

Jeg vil ikke ha besøk på sykehuset. Sist maste svigermor seg til å komme selvom jeg hadde sagt nei før fødselen. Var i grei form, men hun maste konstant om at jeg måtte amme sånn og sånn og stakkars gutt han gråter og har det ikke bra osv. Ble i grunn bare sliten av det spesielt når jeg slet med ammingen fra før av!
Denne gangen har jeg sagt hun må holde seg unna de første ukene etter fødsel. Mulig jeg er hjerteløs, men orker rett og slett ikke maset hennes[emoji17]

Du er ikke alene der, det er veldig slitsomt med folk som er masete. Syns du er modig som forteller henne det, personlig hadde jeg ikke klart det

Tar det som det kommer. Spørs litt hvor lenge jeg blir liggende og hvor god form osv..

Du er ikke alene der, det er veldig slitsomt med folk som er masete. Syns du er modig som forteller henne det, personlig hadde jeg ikke klart det

Takk:) Var ikke lett å si fra, men tenkte bare jeg fikk skylde på gravid hormonene for at jeg var så bestemt[emoji38]

Kommer helt ann på når jeg føder[emoji5]pappaen skal være der første natta hvertfall(han gikk hjem for å sove første natta etter fødsel med førstefødte;og det har vært det værste jeg har vært borti....følte meg sååå aleina; og med et lite Nurk jeg ikke hadde snøring på hvordan jeg skulle håndtere; full av hormoner og barseltårer)...så han skal være der hvertfall 1.ste natt[emoji5][emoji5]

Kommer til å se an formen først. Aldri født før så jeg aner ikke hva jeg orker etterpå. Vi har kun samboers familie i nærheten så foreldrene hans skal få komme innom, brødrene venter nok gjerne til vi er kommet hjem. Takker nok ja til besøk av noen venninner også hvis jeg er i form til det:happy:

Regner med vi vil få en god del besøk, ja:love2 Både mine foreldre samt samboers foreldre er skilt, men vi har et kjempe godt forhold til alle 4 "familiene" itillegg vil nok mine besteforeldre og noen tanter komme. Dette blir første barnebarn, oldebarn og ikke minst TIPPOLDEBARN så familien gleder seg veldig.

Har ikke tenkt så hardt på det egentlig.

Fikk ganske mye besøk begge de to andre gangene da vi har store familier begge to, men kjente jo absolutt på at man blir veldig sliten av det da. Men har ikke tenkt til å sette noen begrensninger denne gangen heller egentlig. De som vil komme, de kan komme:)

Back
Topp