Mye å gjøre?

EnLitenOverraskelse

Flørter med forumet
Noen andre mødre her som begynner å bli litt stressa? Oppi husarbeid, lett oppussing, redebygging og en aktiv 2åring føler jeg at jeg ikke helt klarer å slappe av. Tror ikke jeg blir å kunne senke skuldrene før vi er passelig klar... :p Kjenner det i hodet og nakken... anspent!

Og når jeg styrer mye, så blir det vel mest til at den lille i magen sover en del... syns det har blitt litt mindre aktivitet den siste uken. Man kjenner jo at man blir litt bekymret... storebroren sprellet nesten hele tiden i magen :/

Her tar vi litt og litt av gangen. Har jobbet 80% i juni og dermed fått tid til å slappe av! Har fått levert toåringen i bhg på morgenen, gått hjem og hvilt og hvis jeg har orket har jeg småplukket litt her hjemme. Har satt meg et gjøremål per dag. Enten gjort litt husarbeid, ryddet i klesskap, satt opp vugge/seng, vært på kontroll osv.

Det som gjenstår nå er å skylle opp klær og sengetøy til babyen pluss noen småinnkjøp. Fom fredag har jeg en uke ferie før permisjonstiden starter så jeg føler at jeg fortsatt har god tid til å gjøre alt klart.

Tja, begynt å kjenne behov for å få litt ting på plass iallfall...Tømte rommet som skal bli småen sitt i helga og begynte å male, så blir møbler neste skritt. Har lyst bak på kottet og begynne å finne frem klær fra storebror så jeg får litt oversikt hva vi eventuelt må kjøpe inn mer av, men lite vits i det før rommet er klart så jeg har en kommode å legge klærne i om ikke annet :-/ Så går sakte her, men har jo fortsatt noen uker igjen :-)

Føler jeg har alt for mye å gjøre. Har akkurat flyttet inn i et hus hvor det viste seg å være MASSE mangler +++, så tiden går til nedvask av tidenes mest møkkete hus, reparasjoner og montering av nye møbler. Mannen min er kjempeflink, men han har skadet seg under flyttingen, så vi fremstår som delvis handikappet begge to. Men alt til lille jenten vår er faktisk klart, og det er det viktigste

Tror jeg er ganske ajour, men føler et behov for å gjøre noe likevel. Føler at alle småting må gjøres ferdig før ungen kommer, som om jeg ikke kan gjøre noen ting etter at han er født. Hehe.

Prøver å ikke stresse, alt er i hus.. ikke på plass da - men i hus:D

Vi har ferie fom neste uke, så da får vi jo masse tid! Håper på tid til å rydde, vaske og redebygging.. innimellom ferieaktiviteter og huslige dagligdagse syssler.. 

Sliter litt med nakken og litt småtterier så tar det faktisk innmari med ro.. *klappe meg på skulderen* Vil ikke havne på sykehus igjen:o

Begynner å komme på plass her, har vasket masse klær, kjøpt inn div ammebh, ammeinnlegg, bleier, salve osv. Har kjøpt inn nytt klesskap til storebror og flyttet over klærne fra stellekommoden. Rydder plass til babyen inne på storebrors rom. De skal dele rom i et år eller to, til vi får bygget om leiligheten. dvs babyen sover nok inne hos oss i hvert fall de første 6 mndr om ikke lengre, men stellebord og leker skal stå inne hos storebror.

Egentlig er jeg i ferd med å bli klar nå, har lagt div klær og ting til sykehuset i egen kurv i klesskapet, så er det bare å lempe de oppi bagen før vi drar :)

Jo, en ting er litt krise, vi finner ikke skruene til sengen :D Så alt er ikke helt på stell, hehe.

Vi har egentlig det meste i orden.kjøpt inn noe nytt, mangler bare småting nå tror jeg.  Huset totalrenoverte vi mens vi ventet storesøsteren i 09. Bestemte meg da for å ta det mer med ro i neste svangerskap, var utslitt da tulla ble født:P  
Barnerom må de dele i noen år, til vi evt får råd til tilbygg. Det må vel byttes tapet da det går mye i rosa, venter gutt nå. men det tror jeg vi tar til våren igjen.
Venter på en ny seng til baby jeg har bestilt. Kommer vel iløpet av et par uker.
Jeg har dog et ønske om å få vasket ned huset skikkelig. Vegger tak og lister etc i alle rom før baby kommer. Føler det er så godt med et rent utgangspunkt:P Så nå har vi begynt å ta rom for rom i helgene:)

Alt i alt føler jeg ting begynner å falle på plass:)

Det meste er kommet på plass her i huset, og jeg prøver å bruke dagene til avslapning. Har fått beskjed om å ta det med ro pga litt stigende blodtrykk, og da gjør jeg det :)

Har heldigvis vasket klærne etterhvert som jeg kjøpte de, så det er bare litt småpusling hjemme som skjer nå om dagene. Det, og en og annen treningsøkt :)

Ellers blir det litt baking for å fylle opp fryseren til besøkstiden etter fødsel.

Back
Topp