My story...

fruluna

Forumet er livet
Våknet mandagsmorgen og var jo inne her som vanlig! Merket ikke noe spesiellt i det hele tatt, og trodde det skulle bli nok en dag inne på bv!
Skulle tisse, og da kom det plutselig mere slim.. (kom jo først noe slim på lørdag.) Det som kom nå var ganske brunaktig og så ikke så bra ut syntes jeg..
Så jeg ringte til jordmora og sa ifra. Hun sa at jeg kunne stikke bortom i løpet av dagen, så skulle hun se på det!
Så jeg satte meg foran pc`n igjen, og sladret med dere om alt slimet da.. he he..
Skulle tisse litt igjen (måtte jo som dere sikkert vet tisse HELE tiden!!!!), og plutselig begynte det å dryppe lyserødt vann på gulvet...

Ikke supermasse, men nok til at jeg fikk opp farta, og kjørte til jordmora..

Hun sjekka truseinnlegget og sa hun syntes det så ut som fostervann.. Så hun sa jeg måtte dra til sykehuset da. Sykehuset ligger en og en halv times kjøring unna, så hun sa jeg måtte dra med èn gang!
Ringte samboeren og henta han på jobben. Da var klokka 10.
Han fikk jo helt noia og ble superstressa!! he he.
Kjørte hjem igjen og pakka ting, dro innom bensinstasjonen og fylte bensin (trodde vi hadde goooood tid...) og dura nedover til sykehuset!

Merket at jeg fikk mer og mer vondt i ryggen, og etter en halvtimes kjøring begynte riene å ta seg opp..

Ankom sykehuset klokka 12 og ble skrevet inn. Fikk på riemåler og da hadde jeg rier kraftige rier med 5 min mellomrom. Og 3 cm åpning! Det sa ikke meg noe, så jeg visste ikke hva som skulle skje..
Tenkte kanskje jeg ble sendt hjem eller noe jeg da..
(Jordmora mi som jeg har gått til kontroll til her, fortalte meg etterpå at hvis man har 3 cm åpning og rier med 5 min mellomrom, da er fødselen i gang!! Men det sa jo ikke hun på sykehuset noe om..)

Jeg spurte jordmora om hva som kom til å skje, og om jeg kom til å føde i dag.. "Nei, det vet jeg like lite som deg", fikk jeg til svar.. Jaha tenkte jeg..

Så ble kjæresten og jeg bare plassert inne på et føderom, og ble overlatt til oss selv! Hadde kjempevondt og visste liksom ikke hva som skjedde..
Klokka 14 ringte vi på jordmora, for jeg tenkte jeg skulle høre med lystgass og sånn!
Hun lurte på om det var noe "tak" i riene mine, men når man aldri har gjort det før, er det jo ikke så lett å vite..
Jeg spurte om hun kunne sjekke åpningen igjen, for da visste jeg liksom litt hvordan det lå ann da, og om hvor mye verre det kom til å bli! Hadde fryktelig vondt da..

Hun hadde ikke lyst til å sjekke åpningen, og sa at hun skulle gjøre det om en time. Altså 15.
Så da ble vi alene igjen da, og samboeren var jo skikkelig nervøs for meg.. Visste ikke hva han skulle gjøre, for jeg gikk jo rundt å skrek og klaga.. He he.
14.40 ringte han på jordmor igjen og sa de måtte gjøre noe, for da hadde jeg jævlig vondt!
Så gikk hun med på å sjekke åpningen, og da var det ei som ble lang i maska! Da hadde jeg 8 cm åpning.
Da sa hun ganske spakt at: " Ja da skjønner jeg at du har hatt vondt.."
Så tok hun vannet ordentlig mens hun drev på "inni" der, og da ble det enda verre.. he he

Så var det plutselig vaktskifte klokka 15, og da kom det ei ny jordmor. Hun sjekka åpningen med en gang, og da hadde jeg full åpning!
Så da ble det action!  Og da var det jo selvfølgelig for sent med  lystgass og all bedøvelse..

Jeg ville føde stående, så de kom med en sånn prekestol jeg skulle støtte meg til!
Og da var det bare å begynne å presse!
16.02 ble Linnea født, og alt var over!

Hun jordmora som tok henne imot var kjempesnill, så jeg var nok fryktelig uheldig med den kjerringa som tok oss i mot.. Grr...

Er kjempeglad for at alt gikk å bra og fort, men jeg føler at vi var så mye alene.. Og jeg fikk jo ikke noe informasjon eller noe!!
Skjønte jo nesten ikke at jeg skulle føde før jeg var midt oppi det..
Men men.. Det gikk greit da!! Det er det viktigste!!

Selv om det gikk fort, revnet jeg ikke eller noe heldigvis! De sydde noen få pyntesting bare, og det var alt!

Og pappa klippet navlestrengen!!

Ble langt dette her, men sånn var min fødselshistorie!!
 
Gratulerer så mye med en liten datter!!!!
[:)][:)][:)][:)]
Kos deg masse!!!!
Gratulasjonsklemmer
 
Gratulerer så mye.Var jo dumt dette med at dere ble så mye alene da.Hos meg synes jeg jordmora var innom hele tiden og spurte hvordan det gikk osv.Hun fulgte meg i nesten et døgn fordi hun ville være med.Det var jeg skikkelig glad for:)Men alt gikk jo bra for dere og det er jo det som er det beste!!
Kos dere masse nå da med nurket:)
 
Gratulera enda ein gang!!
Fin fødsels historie.. domt du var uheldig med jordmora da.. !!
 
Foruten jordmora så trur jeg du kommer og huske det som en flott opplevelse. Gratulerer
 
Så bra at alt gikk fint da....forutenom at dere ble overlatt til dere selv da... trøste deg med at de aller fleste forstår ikke så mye til hva som skjer når det starter....heldigvis kan man nesten si, da hvet man jo ikke hvor jæ.... li det blir etter hvert!! [:D] Håper dere koser dere masse!
 
Hei vennen.. [:)]
 
Flott historie. Og skjønner godt at du ble irritert på den første jordmora. GRRRR skulle ikke fått lov å jobba på fødevadeling.. [:@][&:][:-]
 
Heldigvis gikk det bra da.. [;)]
 
KLem
 
åååå nå fikk jeg liksom ikke lyst til å føde en gang til da [8D][:D] hehe jeg vil gjøre det en gang til jeg nå [:D] sitter her med tårer i øynene og sånt jeg nå [:)] kjempe fin historie [;)] og jenta deres er kjempe søt [:D]
 
Back
Topp