Must haves !?

tuslerusle

Glad i forumet
Kan ikke dere som har barn fra før ( og gjerne andre også ! [8D] ) sette opp en topp 3 liste med must haves ?
Bør ikke nødvendigvis være så NYTTIGE ting kanskje, men kule, søte, pene, og ja nyttige, etc etc etc

Gulpekluter, ammeinnlegg og bodyer som knappes i sidene. [:D] Det siste var viktigst for sambo! [8D]

God amme-bh, søte smokker;-) deilige ullklær til den lille

Bodyer som ser litt ut som kimonoer eller hva det heter. Med knepping foran, som man bare legger babyen oppå og knepper igjen.
Ammeinnlegg(ULL om vinteren)
Babybukser med knepping mellom bena

brystvorte krem(blir veeeldig sår i begynnelsen)
body med knapper på siden
baby tepper:) (lurt å ha 3-4 stk, blir fort litt gulp å bæsj på) :p

Enig med S. Reves punkt store gode truser til etter fødselen, som holder giga binda på plass:)

En god strikket ulljakke! Siden vi har vinterbarn, synes det blir så klumpete med store ytterjakker på de små trolla! Holder jo med en sånn oppi vognposen på vinteren!

Gulpekluter!

ORIGINAL: Mayane

Enig med S. Reves punkt store gode truser til etter fødselen, som holder giga binda på plass:)
En god strikket ulljakke! Siden vi har vinterbarn, synes det blir så klumpete med store ytterjakker på de små trolla! Holder jo med en sånn oppi vognposen på vinteren!

Gulpekluter!

Viktig med gode truser ja. Til jeg fikk mitt første barn hadde jeg ikke tenkt noe særlig på dette, ikke lett å plassere megabind i ei stringtruse:..

Helt enig det med trusene!!!! [:D][:D][:D] Gode joggebukser er også ett must i starten[;)]
Til baby er det veldig dumt å ha jakke/genser med hette...[:'(] Hetten er bare alltid i veien. Legg også merke til om det er glidlås beskyttelse på innejakkene... Ikke alle som har, og da blir baby sår i halsen..[;)]

Ellers så har de andre her nevnt det viktigste [:D]

- Lanolinsalve til såre brystvorter, husk ammeinnlegg og ullinnlegg (Hilsen en som fikk brystbetennelse av kulde forrige gang....[&:])
- Jeg var veldig avhengig av ammeputen min siden ungen brukte meg som smokk den første tiden og hang på puppen hele tiden. Da fikk jeg avlastet armer og skuldre.[:)]
- Sterke armer, tålmodighet og en rask time til kiropraktor hvis babyen skulle få kolikk. [;)]

1. Purelan!!!! Til boobsa! Blir fort såre brystvorter gitt! [&:]
2. Gulpekluter
3. Body`er som man slipper dra over hue, de med knepping i sidene.

Ammeinnlegg i ull
Bæretøy - gjerne elastisk bæresjal
Og ja, sidekneppet nyfødtbody er veldig kjekt å ha! [:D]

Back
Topp