Must have!

Familiedrømmen

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Til dere som har barn fra før, eller har erfaringer fra andre, hva var deres "must have", som egentlig ikke er nødvendig?

Ei venninne av meg sier småbarnstiden ville vært vanskeligere uten babynestet, da ungen sov mye bedre og lengre ac gangen i det :)

Til dere som har barn fra før, eller har erfaringer fra andre, hva var deres "must have", som egentlig ikke er nødvendig?

Ei venninne av meg sier småbarnstiden ville vært vanskeligere uten babynestet, da ungen sov mye bedre og lengre ac gangen i det :)
Jeg er og veldig glad i babyrede. Vi brukte det masse!! Så det må vi ha. Og newbornsete til tripptrappstol. Må ikke ha det, men det syns jeg var fint å ha ;)

Her tenker jeg Ammepumpe. Og babynest. Når melken først kom igang og det gjorde kjempe vondt så var det veldig deilig å pumpe seg. Var også sår og da var det mer behagelig å pumpe enn å amme på den puppen

- Babynest (syr selv)
- sjal (har caboo etter storebror og ett vevd sjal)
- bedside crib :p

og så har jeg lyst på bilstolpose :) Tenker også at det er godt å ha en del ulldresser etc :p

Denne gangen skal jeg ha newbornsete til tripp trapp. Ellers anbefaler jeg pgså bæresele eller bæretøy, genialt! Og babynest skal jeg sy til denne gang. Hadde ikke det sist.

Base til bilstol ga en helt ny hverdag! Det er ikke nødvendig, men hjelpes så lettvint det er å bare klikke på bilstolen istedetfor å bale med de selene hver gang.

...hadde vel og merke bare base til den første bilstolen for den blir tatt inn og ut av bilen hele tiden. Når barnet blir større blir stolen stående i bilen, så da er det ikke like stort behov. Sikkerheten er jo den samme om de er festet med sele ;)

Denne gangen har jeg forresten lyst på adapter så jeg kan feste bilstolen til vognunderstellet viss babyen sover og du skal på butikken feks. Det savnet jeg sist.

Nå har jeg ingen barn selv enda, unntatt den lille i magen, men det tipset jeg får fra de fleste venninner som har barn, er at det er et must med ammepute

Babynest har vi hatt stor glede av, og det samme med bæresele (Beco Butterfly II og Ergo baby). Har prøvd 3 forskjellige bæresjal uten at jeg har funnet noe som jeg liker veldig godt, men vil prøve et nytt til denne babyen allikevel.

Og til eldstejenta så var smokk et must.

Om jeg måtte velge en ting, er det babynestet. Det var helt fantastisk de første mnd. Lille sov alltid i det, og det var så lett å flytte på han i det. Følte også en trygghet når han lå i det i vår seng. Men jeg sier meg også enig i at babystolen til tripp trappen var fantastisk å ha.

En skikkelig ammepute og bæresele/sjal ser jeg på som helt nødvendig. Det skal jeg kjøpe denne gang. Sist gang fikk jeg senebetennelse og slet mye med smerter i rygg og nakke. Skal være mye mer bevisst på det denne gang

Back
Topp