Muskelsykdom???

**A**

Betatt av forumet
Eller er jeg bare "hysterisk"? Sønnen min er straks 3 mnd og har siden fødselen vært til utredning fordi han har skjev fot, triggerfinger og "noe rart" med hofta. Han har også liten hake. Dette er visstnok tegn på at noe ikke er som det skal. Vi har tatt gentest og foreløpig har vi fått beskjed om at det er ok, men jeg regner med at de undersøker videre for genfeil. Det jeg er redd for er at det kan være en muskelsykdom. Han klarer ikke å løfte hodet i mageleie. Han klarer å holde hodet fint når vi holder ham oppreist og i sittestilling. Ellers rører han på seg som en vanlig baby; han tar etter babygymen osv. Noen med erfaring her? Er han bare treg på akkurat det? Er det mulig? Er helt fortvilet og tenker det aller verste.

Da sønnen min var tre mnd holdt han ikke hode oppe i magestilling. Ikke greip han etter så mange ting og var veldig "spebarn" lenge. Var litt treg med alt og hang litt etter. Tok lang tid før han satt, krabbet og gikk. Han var til sjekk et par ganger for hofter og noe jeg ikke husker i farta. Hang litt etter de andre på mange måter. Nå er han snart 4 og er som alle andre barn. Løper og leker og er svært så oppegårende!
Så ville kanskje ikke bekymret meg så veldig ennå. Unger utvilkler seg veldig forskjellig:)

Back
Topp