Muskelknuter

Rog90

Glad i forumet
Var på ultralyd i dag, alt så bra ut ift. fosteret, men jeg hadde noen muskelknuter, og den ene kan skape trøbbel ift. Fødsel fordi den ligger nær livmorhalsen og er ca 4 cm. Jeg ble så satt ut at når jeg skulle gå fra legen og han håndhilste og sa god jul eller noe sånn så presenterte jeg meg på ny! Passe flaut, men må bare le av det :D Anyway, andre som har erfaringer med muskelknuter?

Jeg har, å fått tett oppfølging med ul hver 2-3 uke gjennom hele svangerskapet. Dette blir 4 gang jeg er gravid med muskelknute, 2 av dem ente dessverre med Ma. Svangerskapet jeg fullførte gikk veldig bra, myomet ble ca 10 cm i diameter og sluttet å vokse slik at jeg kom meg helt fram til fødsel. Jeg slapp heldigvis keisersnitt, noe jeg fryktet.
I mitt tilfelle der jeg ikke mistet, ble sjansen for tidlig fødsel stor, første målet var å komme til 24 uker, så 28, så 32, men alt gikk veldig bra, å alt er forskjellig fra gang til gang, feks hvor muskelknuten ligger, hvor spiren har festet seg. Min var også 4 cm sist ul før jeg ble gravid, så spent hva ul på tirsdag viser :)
Fikk du ny time til Ul?

Nei, jeg fikk beskjed om at de skulle se det ann på neste ord. Ul i uke 17...altfor lenge til. Er muskelknuter forbundet med høyere sannsynlighet for abort? Hva er forskjell på sa og ma?

Store muskelknuter nær fosteret kan øke sjansen litt til abort, men at det var sjelden, fikk jeg iallefall beskjed om, men 4 cm er ikke stort ;) å din ligger jo nærme livmorhalsen så sikkert derfor du ikke trenger videre oppfølging. mange har muskelknuter uten noe videre oppfølging. Å håper jeg også slipper oppfølging denne gangen.

Ja, jeg fikk beskjed om å ikke bekymre meg og at hadde de visst om den før jeg ble gravid hadde de ikke gjort noe da heller så får håpe og tro dette skal gå veien. Men jeg har lett for å bekymre meg..og tenker alltid det verste :-/

Beklager veldig om jeg fikk deg mere bekymret, men legen din har nok helt rett i at du ikke trenger å bekymre deg, kos deg bare masse med den voksene magen ❤️

Beklager veldig om jeg fikk deg mere bekymret, men legen din har nok helt rett i at du ikke trenger å bekymre deg, kos deg bare masse med den voksene magen ❤️

Takk for det :) skal litt til for å gjøre meg mer bekymret. Lurer på om de kan med sikkerhet si at det er muskelknuter etter innvendig ul? Er også redd for verre ting..

hos meg har de kun tatt innvendig ul, så trur de kun ser muskelknuter slik, men vet jo ikke. Iallefall Ikke sjekket ut nærmere enn ul, å min(e) ble oppdaget 2012

Back
Topp