Muskelknuter i livmor

Julie3

Forelsket i forumet
Hei
Var på ultralyd uke 13. Jordmor sa da at jeg har en muskelknuter like ved morkaken. Så at den var på str med babyen. Hun reagerte ikke noe særlig på det og sa det var ganske vanlig.
Men min jordmor ønsket å få mer info om den når jeg fortalte henne det på kontrollen igår. Jordmor som tok ultralyd har ikke notert dette i mine papirer.
Har søkt litt på google:bookworm: å det var jo ikke lurt:shifty: står mye forskjellig der.
Noen med samme erfaring som kan si noe om dette bør følges opp ekstra?
Har aldri hatt dette før, og er tredjegangs fødende.
 
Har også en muskelknute i livmoren. Utenom at den gjorde det bittelitt vanskeligere å få gode bilder i uke 12 tror har jeg ikke brydd meg noe med det. Var hos gynekologspesialist før jeg ble gravid som påpekte den, men mente at det ikke var noe problem. Jeg fikk fjernet en polypp rundt samme tid, så regner med de hadde tatt muskelknuten også om det var noe farlig. Tror virkelig ikke du trenger å bekymre deg om ikke jordmor mente det var et problem. Tror det er veldig vanlig.
 
De fant det hos meg i uke 12 i sist svangerskap. Det har ikke blitt funnet siden, forårsaket ingen problemer.
 
Back
Topp