Musikk

baby_

Forelsket i forumet
Spiller dere musikk for babyene? Synger? [:)] Har ei snuppe her som sovner til Lady Antebellums sanger[:)] Eller kansje det bare er noe jeg tror, men hun roer seg iallefall fort og sovner[:)] Selv vil jeg heller ha på musikk enn tv..[:D] Selvsagt ikke høyt da[:)]

Blir vel mer barnemusikk når hun vokser til[:)]

Her spiller vi gitar og synger til veslejenta. Har også lagt inn rutiner med godmorgen- og godnattsang. Hun blir veldig engasjert når vi i tillegg bruker bevegelse til sangene [;)]

Det er morro å se hvor positivt musikk fungerer på barn. En dag jeg hadde vansker med å roe Thale var det kunn "black velvet" som funket [:D]

Har radio på stortsett hele dagen, å synger og traller masse til henne,hehe[:)]

Ikke innført noen faste sanger eller noe sånn men.
Hørte mange sa at klassisk musikk for barn kunne være fint på kvelden å sånn, så skal prøve å finne tak i det[:)]

Så utrolig koselig![:)] Skulle ønske jeg kunne spille gitar[:)]

Tenkte å skaffe oss ei sangbok, med sånne gode "gamle" barnesanger, trenger og friske opp minnet da tekstene ikke lenger sitter så godt[:D]

ORIGINAL: These

Her spiller vi gitar og synger til veslejenta. Har også lagt inn rutiner med godmorgen- og godnattsang. Hun blir veldig engasjert når vi i tillegg bruker bevegelse til sangene [;)]

Det er morro å se hvor positivt musikk fungerer på barn. En dag jeg hadde vansker med å roe Thale var det kunn "black velvet" som funket [:D]

Klassisk faktisk! Må sjekkes ut[:D] Har ikke så god peiling på klassisk da men..[:)]
ORIGINAL: MilliVanilli

Har radio på stortsett hele dagen, å synger og traller masse til henne,hehe[:)]

Ikke innført noen faste sanger eller noe sånn men.
Hørte mange sa at klassisk musikk for barn kunne være fint på kvelden å sånn, så skal prøve å finne tak i det[:)]

ORIGINAL: baby_

Så utrolig koselig![:)] Skulle ønske jeg kunne spille gitar[:)]

Tenkte å skaffe oss ei sangbok, med sånne gode "gamle" barnesanger, trenger og friske opp minnet da tekstene ikke lenger sitter så godt[:D]

ORIGINAL: These

Ja, her vart det tvangslæring av gitarspilling i førskolelærerutdanninga, men det er jo veldig kjekt å kunne [;)]

Hehe, stakkars Anna er Lillesøster med veldig stor L. Det betyr at hun alltid må bare bli med på det storebror og jeg gjør, det blir ikke så mange aktiviteter som vi gjør bare for hennes skyld. Vi går på 3 forskjellige musikkgrupper hver uke, og leker med musikk hjemme de andre dagene. Vi synger, danser og spiller rytmeinstrumenter minst en time hver dag, og heldigvis ser det ut som om hun også liker det.[:)]

Jeg kjøpte en egen cd til henne da jeg var gravid, med rolige vuggesanger uten vokal. Den kan hun av og til ligge helt rolig og slappe av til.[:)] Ellers går det mest i livlige barnesanger her, og for tiden er det bhangra storebror helst vil danse til.[8D]

These: Jeg er sååå misunnelig. Har alltid ønsket å lære å spille gitar, men jeg får det bare ikke til. Kjenner godt til det med hvor bra musikk virker på barn, begge mine har også vært mye lettere å roe med musikk.[:)][:)]

Lillemann sovner med engang jeg setter på Celine Dion!! Hørte på henne hele graviditeten og under fødselen! Sang meg i mellom riene[:D] haha

Vi har sunget oss gjennom barnasfavoritter cdn i dag. Amelia lå under babygymen, jeg ved siden av. Så hørte vi på og jeg sang[:D] AMelia stooorkoste seg- fulgte med på både meg og babygymen. SMilte og gurglet[:D] Helt herlig! Anbefales!

Så koselig![:)][:)] En ting, brukte du lystgass under fødsel?[:D] Tror ikke jeg hadde fått til å synge med bruk av lystgass! hihi[:D][:D]
ORIGINAL: Frk.Maja

Lillemann sovner med engang jeg setter på Celine Dion!! Hørte på henne hele graviditeten og under fødselen! Sang meg i mellom riene[:D] haha

Så herlig og se små fornøyde
ORIGINAL: skattenminimagen

Vi har sunget oss gjennom barnasfavoritter cdn i dag. Amelia lå under babygymen, jeg ved siden av. Så hørte vi på og jeg sang[:D] AMelia stooorkoste seg- fulgte med på både meg og babygymen. SMilte og gurglet[:D] Helt herlig! Anbefales!

Så koselig![:)][:)] En ting, brukte du lystgass under fødsel?[:D] Tror ikke jeg hadde fått til å synge med bruk av lystgass! hihi[:D][:D]

ikke noe lystgass, men måtte le alikevel!!! Så fikk jeg epidural og da følte jeg meg dum når jeg sang så da slutta jeg!![;)] hehe men sang han ut da etter Because You Loved Me! Jordmora måtte le godt da ja[;)]

Sambo er gitarist så han spiller en del til barna innimellom og de elsker det begge to! Hærlig å se hvor rolige de blir og hvordan de følger med når han spiller. [:)] Storebroren har jo blitt så stor at han har en egen liten gitar som han klunker på innimellom nå da [;)] Ellers har jeg noen baby-cd`er etter storebror, men blir sjelden at vi hører på det (klassisk og sånt).
Storebror hører en del på sine cd`er innimellom som er barnesanger og sånt, så hun får jo hørt litt musikk av han da [:)] Og hender jeg setter på noe av "min" musikk på dagtid når vi er hjemme alene [:)]

Jeg synger rolige kveldssanger til Natalie når vi ammer siste gangen før jeg legger henne på kvelden. Ellers blir det også mye sang for gospelkoret jeg er med i skal ha turne nå, og jeg og Natalie skal være med. [:)] Håper det går bra! Generalprøve i kveld og 5 konserter på ei uke... Så langt har hun sovet seg gjennom øvelsene, eller ligget rolig i vogna og lyttet, så tydelig at hun liker gospelmusikk. [:D] Øvde jo mye på de samme sangene når hun var i magen også. [:)]

Her synges og tralles det nesten hele tida [:D] Til jul fikk Jenny den samme sangboka som jeg hadde da jeg var liten (dette var faktisk tilfeldig) og dermed kan jeg alle sangene [:D] så den tar vi frem ofte [:)] Ellers går det på typiske "gamle" og koselige barnesanger.

Jeg merker at hu roer seg med sang og massering. Det er herlig. Endelig noen som liker sangstemmen min [:D] [:D]

[:D][:D][:D] Heldig som hadde musikk med på fødsel, ikke minst sangstemmen![:D][;)]

ikke noe lystgass, men måtte le alikevel!!! Så fikk jeg epidural og da følte jeg meg dum når jeg sang så da slutta jeg!![;)] hehe men sang han ut da etter Because You Loved Me! Jordmora måtte le godt da ja[;)]

Back
Topp