Musikk på føden?

MammaCaroline

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Marsmellows-15
Flere enn meg som tenker å ha med musikk til å ha under fødselen? Hadde det sist, og det var veldig greit. :) Mye bedre det enn å ha det helt stille, selv om man etter hvert ikke akkurat bryr seg så mye om musikken. :)

Hva slags musikk skal dere i så fall ha? Jeg ønsker beroligende musikk, men hadde vært artig om vi kan tipse hverandre litt. :) Har ikke laget en særlig stor liste enda, men det er blant annet litt Enya, Ane Brun, Adele også vurderer jeg å ha litt klassisk også. Sist var det bare klassisk da vi lånte "Mozart for babyer" på føden. Det var det eneste de hadde, og det var overraskende greit å høre på. :p

Jeg har aldri hatt musikk på under fødselen. Kommer nok til å droppe det denne gangen også.

Nei, det ønsker jeg ikke :)

Jeg vurderer det ja! Tar med høyttaler uansett og har en fin liste på spotify med mye akustisk musikk, enya, röyksopp, Jack Johnson, London grammar, sia og rihanna. Har også en yogaliste som kan funke..

Får se. Har tilgjengelig musikk på Spotify, kanskje ta med en sånn minihøyttaler.. kan vel være kjekt til barselhotellet også. Jeg er så glad i å ha på radio i bakgrunnen, så vært fint å hatt det på barsel også :)

Jeg påvirkes i alle fall lett av musikk. Sinnsstemningen altså. Så å ha rolig musikk kan til en viss grad hjelpe meg til å beholde roen og fokusere på pusten. Vil veldig gjerne unngå å få panikk slik som sist.. :)

Kanskje ikke så dumt å pakke ned minihøytaleren som kan kobles til mobilen. Dette med musikk i bakgrunnen på føden ,kan det kanskje ha samme effekt som når du er hos tannlegen og han/hun har radio på? :P

Forresten, hvis dere søker på "labour" på spotify, kommer det opp flere spillelister som andre damer har laget ;)

Back
Topp