Musikk/lyd til fødselen

taweret88

Blir kjent med forumet
Julibarna 2019
Noen her som har tenkt å ha lyd i fødestua? Jeg leste at på Kongsberg oppfordrer de å ha med noe musikk eller lyd, men lurer på om det blir litt rart å ha med en liten høytaler? Har noen av dere spillelister til fødselen?
 
tror egentlig jeg bare vil ha det stille rundt meg, men mulig jeg tar med en høyttaler eller noe i bilen i tilfelle, så kan pappaen løpe å hente den om det ikke fins noe der. Ikke noe mer irriterende enn dårlig lyd om man hører på musikk:hilarious:
 
Jordmoren vi møtte på fødselsforberedende kurs på AHUS oppfordret til å ha musikk, så jeg har pakket ned en liten høytaler. Om jeg kommer til å bruke den vet jeg ikke.
 
Her på sykehuset har de anlegg på fødestua. Brukte ikke musikk sist, men når fødselen startet for tidlig denne gangen i uke 22 satt de på musikk og lot meg puste lystgass mens de stakk meg med nåler før jeg ble sendt med ambulansefly til Trondheim.

Det var egentlig ganske fint med musikken. Ble litt borte med lystgassen, men kom tilbake til musikken innemellom og det var greit å fokusere på noe annet:) Tror jeg vil prøve under fødselen også. Det positive er jo at det overdøver skrik og banning så ikke alle andre på barsel hører på:hilarious:
 
Mange som opplever det fint i forhold til fokus :) Ikke prøvd selv da, hadde styrtfødsel sist og var ikke lenge på fødestua, og det blir det sikkert ikke nå heller :)
 
Hadde det med når eg fekk fyrste, men ikkje med dei to andre. Eg personleg følte det var lite vits, men vi er alle forskjellige :)
 
Back
Topp