Musikk i bryllup

LiSa_84

Elsker forumet
Jeg prøver å finne en sang som er litt fin, som jeg kan ha når jeg skal gå opp kirkegolvet.
Har ikke så veldig lyst til å ha den vanlige bryllupsmarsjen.

Noen som har noen tips?

f.eks Shania Twain med "From this moment"  er veldig fin, men den hadde venninna mi[;)]

ORIGINAL: LovelyTwo

Still the one da? er ikke det med samme dama tro...

Samme damen :)

http://www.youtube.com/watch?v=8Af372EQLck

Johann Pachelbel - Canon in D Major

vi skal ha from this moment, og heaven, men ikke opp kirke gulvet, har ei dame som skal synge den i kirka for oss, ho er helt fantastisk flink til å synge...

vi hadde brudemarsj fra Hardanger. arrangementet var med el-gitar og skarptromme, og vi fikk masse skryt for en fantastisk fin og sterk åpning på vielsen. De fleste fikk gåshud og tårer i øynene når introen på tromme starta.

Halvdan Sivertsen har tekst til den også.

ORIGINAL: turbo trash

http://www.youtube.com/watch?v=8Af372EQLck

Johann Pachelbel - Canon in D Major

Oh yes! Den hadde vi[;)]

Skal du gifte deg i kirka, så er mange sogn i mot å bruke CD i kirka til slike ting, og du bør sjekke om organisten kan spille det du vil ha. 

vi hadde strykekvintett som spilte Serenade to Spring av Secret Garden.. pluss piano, og batteri.. nyyyydelig. men ikke helt i Shania Twain-leia kanskje...:)

ORIGINAL: marbo

Purpose (Rikard Nordraak) [:D]

Den hadde vi også[:)] FOR noen gode forslag du får her[:D]

ORIGINAL: Sicily

Skal du gifte deg i kirka, så er mange sogn i mot å bruke CD i kirka til slike ting, og du bør sjekke om organisten kan spille det du vil ha. 

I min kirke var det kun lov med "vanlige" melodier under selve gudstjenesten. Koret mitt ville synge Beatles for meg, men det fikk de ikke lov til. Sang Bruremarsj fra Hardanger i stedet for... Og så vanlige klassiske stykker var lov. Det bør du også sjekke...

Denne har jeg lyst til å ha til utgangsmarsj:
The Brazz Brothers/ Jan Magne Førde- Bruremarsj

Inngangsmarsj kanskje noen av disse:
Jesu Joy of Man's Desiring synes jeg er nyyydelig.
Og Canon D-dur!! (alltid tenkt at jeg ville ha denne, !men er så mange som har den)
Gabriels Obo!!!

Back
Topp