Mus i hus

lille_mjau

Gift med forumet
Augustlykke 2015
Vi har flyttet inn i hus. Vi leier.
Jeg satt i stua og hørte en rar lyd. Jeg roper på datteren min for jeg tenker at det hun som er oppe å går. Men NEI DA!!! det er en mus! Mus i gangen. Bare en som jeg kan se.

Hvordan blir jeg kvitt denne. Jeg tør ikke gå ned igjen. JA JEG ER PYSETE! blir ikke bedre av at jeg er alene hjemme nå... huff...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hsr send meld til huseier. Men jeg kan høre den romsterer der nede.

Beste er jo å prøve å fange den og sleppe den ut, men forstår jo det er vanskelig om du er redd den. Er det mulig å få lukket dører og begrenset området den kan være på til husvert kommer?

Hele første etasje er åpen løsning :P har lukket soverommene ;) så vi er "trygge"

Musefelle? Er mye mus i år så mange med samme problem...

Sent from my iPhone using BV Forum

Musefelle eller musegift... Har en mus kommet inn så er det mulig for flere desverre, de trekker inn når det begynne å bli kaldt ute...

Men kjære vene, en pitteliten mus? Den er vel ikke farlig vel! :p du kan kjøpe en human musefelle og slippe den løs ute :) husk at den er mer redd deg enn du er for den :)

Men hvis jeg fanger den og slipper den ut. Vil den ikke bare komme inn igjen?

Har hatt mus vi også...
Eieren fikk noen fra skadedyrskontrollen til å komme. La masse feller og gift overalt. Har fått katter også, så har ikke sett en eneste mus på 1 mnd. Deilig :-)

Vi leier også hus. Her har det vært mye mus i vegger og taket mellom etasjene, men aldri sett en eneste en! Vi har derimot vært så heldige og fått lukten av døde mus,helt siden august, selv om det heller ikke er blitt fanget noen i musefellene. Skadedyrkontrollen var her, men var ikke så mye mer de kunne gjøre. Nå flytter vi heldigvis innen mars for huseieren har solgt huset. Stakkars de neste eierene. De vet sikkert ikke om dette en gang :P

Hehe én liten mus:p vi har sikkert tatt minst 20-30 mus bare i høst:p de kommer seg vel inn i åpninger på størrelse med en penn, så ikke så lett å komme unna dessverre. Sett ut musefeller, så blir du iallfall kvitt det forhåpentligvis:)

En mus kan være tegn på flere ;)

En mus kommer seg inn bare de får snuta inn! Så det er ikke lett å ha husene musetett. Ta det opp med eier, og følg med i forhold til museavføring og sånt. Sett ut musegift om dere ikke har andre dyr som kan få tak i det.

Når musene spiser giften får de tørsthetsfølelse, og vil trekke ut og dø ute.

Heldigvis har vi tre katter! Jeg hadde personlig sittet ut musefeller. Hadde ikke orket tanken på fang og slipp fri, tror det finst mer enn nok mus rundt om! Huff mus er så forferdlig! Lykke til med å bli kvitt problemet! :-)

Usj!
Sett ut feller med peanøttsmør i -da smeller det rimelig kjappt!

Jeg fant musen!! Den hadde lagt seg i baggen med alle de andre baggene! Haha. Jeg bærte hele baggen ut og så titten den frem. Men nå er den ute og jeg har ikke hørt mere krafsing! Jaaa!

Æsj, uff! :o glad jeg ikke har noen mus i hus. Er redd. Hadde nok flyttet og latt alle tingene være igjen :o Så redd er jeg :p

Jeg fant musen!! Den hadde lagt seg i baggen med alle de andre baggene! Haha. Jeg bærte hele baggen ut og så titten den frem. Men nå er den ute og jeg har ikke hørt mere krafsing! Jaaa!

Så bra! :)
har gjort det trikset noen ganger selv ;)

Men kan være greit å ha musefeller litt rundt omkring eventuelt få seg katt :) og helst en katt som liker å fange mus ;)

Back
Topp