Murringer

Ja, det har jeg absolutt skjønt at det er ulikt for alt og alle. Likevel sier de at det kanskje heller er litt unormalt, kun 5% eller hvertfall veldig få som starter med spontan vannavgang mener jeg å ha lest men det må jo være drømmen!? Hvertfall kortest mulig modningsfase før fødsel starter.
Jeg hadde hatt 1 cm åpning i tre uker og var godt moden da vannet gikk med et lite klikk. Hodet var festet, så det kom ikke sånn filmplask med vann på gulvet, men det kom litt og litt hele tiden, særlig ved rier. Fra første rie til sjekk på sykehuset gikk det 5t og da hadde jeg 8 cm. Det jeg ikke var forberedt på var at pressriene mine ikke var så effektive, den fasen tok dermed 1,5 t før hun var ute. Det var likevel en drøm av en fødsel, hadde full kontroll hele veien og jobbet godt med kroppen og jordmor :)
 
Nei egentlig ikke, selve fødselen opplevdes som ekstrem lang, siden jeg ikke var moden sist ved start.

Satser på å heller få modnet godt i forkant denne gangen så neste fødsel oppleves litt kortere;-)
Takk for at du deler! Da er kanskje ikke en god modningsfase så dumt likevel ☺️
 
Jeg har også hatt veldig mye kynnere og murringer, spesielt de siste dagene. Er 34 uker i dag. Er tredje svangerskapet, kan ikke huske at jeg hadde så harde/vonde kynnere med de to første! I går fikk jeg ganske regelmessige sammentrekninger/kynnere som kjentes ut som sterke menssmerter i mage og rygg, etter en litt for aktiv dag på IKEA og noen flere ærend. Det varte i flere timer etter jeg kom hjem. Prøvd å ta det rolig i dag, men samme kynnerne/ "menssmertene" begynte på'n igjen da jeg la meg i kveld. Spent på fortsettelsen hvis dette skal vedvare i flere uker Ble satt i gang på overtid med nr 1, og nr 2 kom 2 dager etter termin, så kan ikke se for meg at nr tre kommer lenge før termin
 
Jeg har også hatt veldig mye kynnere og murringer, spesielt de siste dagene. Er 34 uker i dag. Er tredje svangerskapet, kan ikke huske at jeg hadde så harde/vonde kynnere med de to første! I går fikk jeg ganske regelmessige sammentrekninger/kynnere som kjentes ut som sterke menssmerter i mage og rygg, etter en litt for aktiv dag på IKEA og noen flere ærend. Det varte i flere timer etter jeg kom hjem. Prøvd å ta det rolig i dag, men samme kynnerne/ "menssmertene" begynte på'n igjen da jeg la meg i kveld. Spent på fortsettelsen hvis dette skal vedvare i flere uker Ble satt i gang på overtid med nr 1, og nr 2 kom 2 dager etter termin, så kan ikke se for meg at nr tre kommer lenge før termin
Jeg er også tredjegangs og har mye vonde kynnere som kan bli regelmessige. På lørdag var jeg 35+0 og ringte føden, faktisk. Da fikk jeg tak jeg måtte puste meg gjennom og hadde konstant vondt i tillegg til takene. Fikk beskjed om å ta paracet og ligge med varmeflasker i korsryggen og foran. Det roet seg etter flere timer :bag: Jordmoren min sa at det ville bli sånn fremover, når jeg var der sist. Sånn var det gjerne å være tredjegangs :smiley-ashamed004
 
Jeg er også tredjegangs og har mye vonde kynnere som kan bli regelmessige. På lørdag var jeg 35+0 og ringte føden, faktisk. Da fikk jeg tak jeg måtte puste meg gjennom og hadde konstant vondt i tillegg til takene. Fikk beskjed om å ta paracet og ligge med varmeflasker i korsryggen og foran. Det roet seg etter flere timer :bag: Jordmoren min sa at det ville bli sånn fremover, når jeg var der sist. Sånn var det gjerne å være tredjegangs :smiley-ashamed004
Huffda, var det jeg fryktet.. :scratch Får håpe de 6 neste ukene går fort! Formen er utrolig mye dårligere nå enn forrige gang, så kjenner at det blir lange dager når man ikke orker å gjøre stort. Men neste gang modningsriene starter, så skal jeg prøve med paracet, det tenkte jeg ikke på sist :thumleft
 
Back
Topp