Murringer/stikkinger uke 15/16

Freida

Blir kjent med forumet
Jeg har de to siste dagene hatt mye murringer og stikkinger nederst i magen. Også hatt en del vondt i lysken. Etter å ha hatt to spontanaborter tidligere, blir jeg ekstremt bekymret for at det er noe galt, og at dette skal skje igjen. Var på UL i uke 12 der alt så fint ut, men mye kan jo skje. Er det vanlig meg litt smerter rundt uke 15/16? Livmor som strekker seg? Luft i magen? Jeg vil ikke la bekymringene ta overhånd...
 
Jeg hadde dette noe ekstremt i uke 14/15 og alt var fint på ul :) Jordmor sa det var helt vanlig disse ukene :) Har roet seg litt nå i uke 17, men er forberedt på at det kommer i rykk og napp!
 
Her og er 16 uker i morgen og øm I magen, strekkes og bøyes..

Ei venninne av meg er jordmor og hun sa disse ukene strekker babyen seg fra 12 cm til 16 cm fort før det blir litt og litt så ikke så rart det må strekkes.
 
magen har vært veldig øm ja i det siste. Er 15+1 i dag og har vært liksom av og på i noen dager. Så er nok helt normalt, det vokser jo bare mer og mer :)
 
Har ikke overdrevent mye av det enda i dette svangerskapet, men når jeg gikk med kommende storesøster var veldig plaget. Men det var bare livmor, baby og mage som vokser å strekker seg
 
Tusen takk for beroligende svar [emoji173] Fint å høre at dette er helt normalt. Burde jo husket såpass fra sist svangerskap. Da krysser jeg fingrene for at det er et godt tegn for god vekst [emoji3]
 
Jeg har det siste døgnet hatt en del stikkinger "i tissen" og rumpa. Ikke i lysken, magen eller ryggen, men som om det stikker opp og inn fra tiss/rumpe. Det har jeg ofte ved mensen. Når jeg i tillegg i natt bråvåkna fra en drøm om at jeg aborterte, blir jeg nå veldig redd for at kroppen forsøker å si noe til meg.. [emoji22] Har nemlig hatt 3 MA-er tidligere. Klarer derfor ikke helt å slå meg til ro med at det sikkert ikke er noe galt. Noen som kjenner samme stikkinger? Er det normalt? Jeg er 14+6 i dag.
 
Jeg har det siste døgnet hatt en del stikkinger "i tissen" og rumpa. Ikke i lysken, magen eller ryggen, men som om det stikker opp og inn fra tiss/rumpe. Det har jeg ofte ved mensen. Når jeg i tillegg i natt bråvåkna fra en drøm om at jeg aborterte, blir jeg nå veldig redd for at kroppen forsøker å si noe til meg.. [emoji22] Har nemlig hatt 3 MA-er tidligere. Klarer derfor ikke helt å slå meg til ro med at det sikkert ikke er noe galt. Noen som kjenner samme stikkinger? Er det normalt? Jeg er 14+6 i dag.
Jeg har kjent det du beskriver, og alt er fint her. Vi opplever jo alle stikking, murring osv forskjellig. Jeg har hatt det litt sånn som deg med den stikkinga i tissen/rumpa. Hadde det i forige svangerskap også uten at det var noe galt.
Prøv å ta det med ro og eventuelt kontakte jordmor eller lege om du er bekymret.

:Heartpink
 
Jeg har kjent det du beskriver, og alt er fint her. Vi opplever jo alle stikking, murring osv forskjellig. Jeg har hatt det litt sånn som deg med den stikkinga i tissen/rumpa. Hadde det i forige svangerskap også uten at det var noe galt.
Prøv å ta det med ro og eventuelt kontakte jordmor eller lege om du er bekymret.

[emoji813]pink
Tusen takk for svar. Det er litt beroligende å høre , spesielt nå før leggetid når man grubler som mest [emoji173]
 
Det er iallfall en skikkelig vokseperiode for baby! Jeg er 14 uker idag, baby skal da være 10 cm står det. I uke 16 skal den være 16, altså 6 cm på bare to uker. Tenker at da skjer det mye for livmoren, strekking og tøying.
 
Alle opplever også strekkingen / voksingen forskjellig. Noen kjenner det tydelig, mens andre ikke merker noe. :happy:
 
Jeg har massevis av strekking og tøying. Og mye av de her stikningene i underlivet. Merkelig, irriterende følelse sistnevnte synes jeg!
 
Back
Topp