Murmansk - eget språk?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
aldri hørt om... Altså, har hørt om Murmansk... Men det er vel ikke et eget språk der? De snakker vel russisk?

Min niese hevder at de lærte Murmansk på barneskolen.... Hmmmmm

Jeg har 2 på jobben som er derfra og de snakker russisk :D så vil tru det er det som er hovedspråket det. Det ligger jo i Russland ;)

Bor hun i nord? Kan det være de lærer nord - samisk? Og kaller det Murmansk?

Kanskje de har lært om Murmansk? Og at de har lært litt russisk? :D

Ha ha :) det tipper jeg og.. Akkurat som vi har en samedag.. Og lærer om samene ;)

Tror nok de har lært et par setninger på russisk.. Aldri hørt om Murmansk-språk.. Bortsett fra russisk

Ha ha :) det tipper jeg og.. Akkurat som vi har en samedag.. Og lærer om samene ;)

Tror nok de har lært et par setninger på russisk.. Aldri hørt om Murmansk-språk.. Bortsett fra russisk
Barn har jo en fantasi uten like, og de kan være ganske overbevisende noen ganger :D

Hender de kalle nordsamisk for Murmansk faktisk. :) men moro hun lærer da ;)

Hender de kalle nordsamisk for Murmansk faktisk. :) men moro hun lærer da ;)

Hun husket "på gjensyn" das vidanja (noe i den duren).. Er jo sånne småsetninger de fleste fanger opp.. Oppigjennom tidene :)

Tror nok min niese husker feil ;)

Hun husket "på gjensyn" das vidanja (noe i den duren).. Er jo sånne småsetninger de fleste fanger opp.. Oppigjennom tidene :)

Tror nok min niese husker feil ;)

Å det er ikke ei lita jente vi snakker om her? Hehe

aldri hørt om... Altså, har hørt om Murmansk... Men det er vel ikke et eget språk der? De snakker vel russisk?

Min niese hevder at de lærte Murmansk på barneskolen.... Hmmmmm

Murmansk ligger i Russland. Ganske nært Norge forsåvidt. Var der for et par år siden, og der snakker de russisk ;)

Back
Topp