Munnsår

Karma27

Forumet er livet
Våkna i går med den klassiske "klumpen" midt på leppa. Tok på sånn munnsårplaster med en gang, og i dag er det blitt hvitt "sår" under der. Satser på å ha plaster på til såret er borte, men lurer på hva DITT beste tips mot sånne sår er? Jeg hater det virkelig, og tanken på å ikke få susse på barna mine er ikke gøy :p Hvordan få bort såret fortest mulig? :)

Har ingen tips! men føler med deg! Det er noe dritt :( God bedring!

Hvis det er after/munnskold du har fått vil jeg anbefale Vademecum :) Q-tips med det på rett på såret :) Svir som en bi**h, men hjelper i løpet av få dager :)

Bruker antix fra apoteket. Funker fjell. Bare begynn å smør så tidlig som mulig, ikke smør lipsyl på, og hold fingrene av fatet. Husk at det er smittsomt, så ingen kyssing eller munnsex. :p

Så fort jeg kjenner et snev av stikking på leppa smører jeg med Brulidine(bruledin(?)) til jeg ikke kjenner mer. På den måten utvikler det seg sjelden til munnsår :)

Jeg smører med Zovirax ca 50 ganger om dagen. Står også opp et par ganger å smører om natta. Da klarer jeg å bli kvitt det på 2-3 dager istede for 7-10 :) Har vært veldig plaget med dette. Et tips er å sjekke jern verdiene dine. Det er sett sammenheng mellom jern og munnsår. Så ha verdiene på midten til øverst og ikke ligg på midten til nederst på nivåer. Samt bytt tannkrem til Zendium :)

Jeg smører med Zovirax ca 50 ganger om dagen. Står også opp et par ganger å smører om natta. Da klarer jeg å bli kvitt det på 2-3 dager istede for 7-10 :) Har vært veldig plaget med dette. Et tips er å sjekke jern verdiene dine. Det er sett sammenheng mellom jern og munnsår. Så ha verdiene på midten til øverst og ikke ligg på midten til nederst på nivåer. Samt bytt tannkrem til Zendium :)
Bruker Zendium ;)

Denne gangen klarte jeg å begrense utbruddet, med hjelp fra munnsårplaster og silulen :p :D

Visste ikke at disse herpesutbruddene hadde med jernnivå? Skal absolutt sjekke hos legen neste uke! :) takk for tips :)

Bruker Zendium ;)

Denne gangen klarte jeg å begrense utbruddet, med hjelp fra munnsårplaster og silulen :p :D

Visste ikke at disse herpesutbruddene hadde med jernnivå? Skal absolutt sjekke hos legen neste uke! :) takk for tips :)

Ja de har sett sammenheng mellom disse faktorene de siste årene :) Har satt junior på jern nå også, for han var veldig plaget av munnsår. Husk å ikke selvmedisinere med jern. Da for høye nivåer er skummelt og veldig vanskelig å få ned. Så alltid i samråd med lege :)
Lykke til :)

Back
Topp