munnsår

J87

Gift med forumet
Marslykke 2016
Junilykke2018
Jeg hadde en periode for noen år siden der jeg slet fryktelig med munnsår. Ikke små søte blemmer, men dype groper i titalls variasjoner. Jeg var t.o.m sykemeldt en periode og ble sjekket for alt mulig av sykdommer, deriblant AIDS :-o Tilslutt fant jeg et naturmiddel som hjalp og nå har jeg vært sår fri I 3-4 år.

Men nå som jeg er gravid har det kommet tilbake, og det er min store skrekk at det skal eskalere. Når det var å det verste sist fikk jeg hverken spist, drukket, sovet eller pratet :( De anbefaler jo ikke å ta noe naturmedesin i svangerskapet om du ikke har tatt det regelmessig før du ble gravid.

Jeg håper dette bare er forbipasserende og har kommet fordi jeg har kastet opp/brekket meg så utrolig mye de siste ukene. Sliter nemlig veldig med ånden min og smaken i munnen for tiden. Andre som sliter noe med dette? Tar gjerne imot tips til ånde/smak i munn, for på dårlige dager kan jeg nesten brekke meg av min egen ånde :( Ekkelt!
 
Gikk på apoteket og spurte jeg. Fikk denne, som skulle være bra og ikke skadelig under graviditet. Den kan brukes både innvendig og utvendig sv munnen. Jeg synes den funket veldig bra. Fikk herpesutbrudd på leppa og munnskold (under leppa) helt i begynnelsen av graviditeten. Fått munnsår nå igjen i munnviken, så må bruke den igjen! Vet ikke om det hjelper jeg! :)ImageUploadedByBV Forum1440503023.001003.jpg
 
Er det herpes eller annen type munnsår? Jeg har hatt herpes siden jeg var liten, og har gitt opp å behandle. Har fått utbrudd i dag, på begge lepper! Så er sikkert utslag av at kroppen jobber på høygir. Du kan trøste deg med at det sikkert ikke blir like ille denne gangen, da herpesutbrudd vanligvis er kraftigst første gangen!
 
Back
Topp