Munnsår...

AlliMac86

Forelsket i forumet
Aprilbarna`15
Jeg har i nesten 2 uker slitt med munnsår nå, og prøvd mye for å bli kvitt de, men ingenting hjelper... Begynte i venstre munnvik, men er nå i begge.. og sprekker opp i løpet av 10 minutter når jeg våkner om morningen..

Noen som opplever/sliter med det samme, eller eventuelt har erfaring og kan komme med tips om hvordan jeg kan bli kvitt dette? Er ganske plagsomt og smertefullt..

På forhånd: Takk for svar

jeg hadde det helt i begynnelsen da jeg fant ut at jeg var gravid, men da var det bare sånn at det hadde sprukket i munnviken. Gikk over med bruk av leppepomade. Jeg har brukt sink salve også jeg når det er for ille. Ellers så finnes det jo noe på apoteket du kan bruke, sånn usynlig plaster. Spør de som jobber der så vet de hva som kan hjelpe. 

Jeg kjøper Zovirax-salve i England. Aciclovir får du også i en del andre land, jeg kjøpte i Tyrkia en gang. Det funker for meg. Smører på med en gang jeg kjenner det, og er jeg tidlig nok ute så slipper jeg helt unna sårene. Er jeg litt sein likevel, så begrenser sårene seg mye i forhold til hvordan de blir uten salve. Denne salven får du ikke reseptfritt i Norge, men de finnes også som tabletter - reseptbelagt. Jeg har ikke gjort det selv, men en venninne gikk til legen når hun hadde fått et utbrudd, og klaget sin nød over disse stadig tilbakevendende munnsårene, og da hadde legen skrevet ut resept på Zovirax tabletter. Det var visst en vidunderkur for henne, og hun har knapt nok hatt munnsår siden.
Aner ikke hvordan de tablettene er i forhold til graviditet, men det vet jo legen. ;)

Back
Topp