Munnsår

_Nanne_

Forumet er livet
VIP
Kjerringråd mot munnsår takk![&:]
Har kjøpt mandelessens etter tips fra mamma[:D]
Ser ut som jeg har tatt en dose botox på ene sia på overleppa[8D]

Er det sånn munnsår som består av små vannblemmer som klør?
For i så fall er det herpes, der er kjempesmittsomt, så ikke plukk på det.
Det som hjelper er ting som tørker det ut. Tannkrem, vademekum eller kanskje sprit kan brukes, men antix hjelper altså om du har mulighet til å gå på apoteket.

Er ikke blemmer som klør. Bare dunker litt. Kjennes mer ut som ei kvise som er på tur liksom[8|]
Får se om jeg kjører innom apoteket etterpå.

Noen som har testa den fancy greia på reklamen der de putter på et lite "plaster" på det?

Sier bare en ting munnsårplaster...!!!! Det eneste som funker.. Genial oppfinnelse.[:)]

Det eneste som fungerte når jeg fikk nebb var antix[:D]

Spørs om jeg får prøve det plasteret da [:D]

ORIGINAL: _Nanne_

Er ikke blemmer som klør. Bare dunker litt. Kjennes mer ut som ei kvise som er på tur liksom[8|]

Noen som har testa den fancy greia på reklamen der de putter på et lite "plaster" på det?

Jeg syns det høres ut som et begynnende herpesutbrudd, det er sånn de begynner hos meg. Det bare prikker og jeg føles litt hoven, og om jeg er uheldig blir det en ekkel liten klynge kviseutseende blemmer som svir og klør. [:'(]

Men uansett, jeg anbefaler antix! [:)]

ORIGINAL: toneany

ORIGINAL: _Nanne_

Jeg syns det høres ut som et begynnende herpesutbrudd, det er sånn de begynner hos meg. Det bare prikker og jeg føles litt hoven, og om jeg er uheldig blir det en ekkel liten klynge kviseutseende blemmer som svir og klør. [:'(]

Men uansett, jeg anbefaler antix! [:)]

Wæææh, jeg har aldri hatt det før[:o]
Krysser fingrene for at det er et enkelt lite forkjølelsessår[X(]

Unguentum Merk, fåes på apoteket.. Funka som faen her når jeg fikk et monsterutbrudd en gang !

bacimycin er en liten tude en får kjøpt respet fritt på apotek og den er en type så salve som behandler sr med infeksjon. og den bruker jeg p natta, smører da på kvelden før jeg legger meg våkner opp og da er d grodd igjen. den funker på munnsår som ikke bare en rift men stort forkjølese sår.

Hvis du har herpes munnsår så hjelper det med antiviralmunnsalve som Vectavir el Antix, fås kjøpt reseptfritt på apoteket. Men den hjelper best dersom påsmøres med en gang en kjenner symptomene.

Er det innvendige munnsår, sånne runde, vonde, funker Corsodyl som bare det hos meg hvertfall[:)] Bare pensle litt på noen ganger hver dag...

Vademecum. Gjør veldig vondt i noen sekunder men bedøver lenge og suger ut betennelse[;)]

Back
Topp