Munn, hånd og fotsykdom

Preggi2017

Elsker forumet
Marsboere 2020
Lurer på om det er det mini har fått, begynte med en dag med høy feber etterfulgt av dette utslettet. Noen som drar kjensel på det?
Har vært hos lege som sa det ikke var vannkopper, men at han var veldig rød i halsen og hadde mest sannsynlig et virus som han fikk utslett av ‍♀️ Har ikke så mye utslett på hender og føtter, mest rundt munn og på beina
 

Vedlegg

  • 0686E14E-D70D-4B9A-99E6-2C74B2E57D18.jpeg
    0686E14E-D70D-4B9A-99E6-2C74B2E57D18.jpeg
    1,9 MB · Visninger: 43
  • F6752797-6A26-4194-8B22-CDB2F9396A4E.jpeg
    F6752797-6A26-4194-8B22-CDB2F9396A4E.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 43
  • 4FFF0DB6-5C89-484E-8EE7-FCD49A985B09.jpeg
    4FFF0DB6-5C89-484E-8EE7-FCD49A985B09.jpeg
    787,3 KB · Visninger: 43
Virket ikke typisk for munn, hånd og fotdyken egentlig. Mine hadde det, og da klødde/sved det noe sykt i hendene og under føttene, såpass at de var våkne omtrent hele natten. Sved også så i halsen at de ikke spiste på noen dager. Ser mer ut som en av barnesykdommene kanskje? Husker ikke nr da.. Men kan også ligne på brannkopper det der rundt munnen. Men blir kanskje sånn hvis han bruker smokk.
 
Det rundt munnen er i alle fall veldig likt det jeg fikk for et par år siden når jeg hadde hånd, fot og munnsyke- men jeg hadde også en del på innsiden av hendene og undersiden av føttene. Kjenner meg ikke igjen at utslettet svei, men det var veldig vondt å gå noen dager pga blemmer under føttene. Hele familien min ble smittet, voksne som barn :facepalm: var tydelig en variant som vi var utsatt for som voksne, og det skal sies at vi opplevde svært ulike symptom.
 
Går det munn, hånd og fotsyke i barnehagen eller vært i kontakt med noen som har det? Hvis ikke er sjansen liten for at det er det. Utslettene rundt munn kan ligne på det, men da burde han ikke hatt utslett på ben og armer, men heller under ben og inni håndflaten. Så vanskelig å si. Noen barn er veldig plaget med svie og kløe, mens andre ikke. Mine var ikke det. De hadde heller ikke noe i ansiktet, mens masse under bena, inni håndflaten og akkurat der bleiekanten var.
 
Ser ut som hånd, fot, munn for meg. Min eldste fikk bare på beina og i ansiktet. Jeg fikk på hender og føtter, pluss ansiktet. God bedring :)
 
Virket ikke typisk for munn, hånd og fotdyken egentlig. Mine hadde det, og da klødde/sved det noe sykt i hendene og under føttene, såpass at de var våkne omtrent hele natten. Sved også så i halsen at de ikke spiste på noen dager. Ser mer ut som en av barnesykdommene kanskje? Husker ikke nr da.. Men kan også ligne på brannkopper det der rundt munnen. Men blir kanskje sånn hvis han bruker smokk.

Nei er jo litt rart det ikke kommer på føttene og hendene nesten. Hvis det er 4 barnesykdom du tenker på så har han hatt det. Ikke godt å si hva han har fått, er heldigvis på vei bort nå :happy:
 
Det rundt munnen er i alle fall veldig likt det jeg fikk for et par år siden når jeg hadde hånd, fot og munnsyke- men jeg hadde også en del på innsiden av hendene og undersiden av føttene. Kjenner meg ikke igjen at utslettet svei, men det var veldig vondt å gå noen dager pga blemmer under føttene. Hele familien min ble smittet, voksne som barn :facepalm: var tydelig en variant som vi var utsatt for som voksne, og det skal sies at vi opplevde svært ulike symptom.

Ja enig det ligner det rundt munnen ,men han har ikke virket noe plagd av utslett så ikke godt å si hva det kan være :dead: hadde vært greit å visst men
 
Går det munn, hånd og fotsyke i barnehagen eller vært i kontakt med noen som har det? Hvis ikke er sjansen liten for at det er det. Utslettene rundt munn kan ligne på det, men da burde han ikke hatt utslett på ben og armer, men heller under ben og inni håndflaten. Så vanskelig å si. Noen barn er veldig plaget med svie og kløe, mens andre ikke. Mine var ikke det. De hadde heller ikke noe i ansiktet, mens masse under bena, inni håndflaten og akkurat der bleiekanten var.

nei, var bare et tilfelle av vannkopper. Ja er litt atypisk i forhold til munn, hånd og fot sykdom det utslettet. Han har heller ikke virket noe plagd av det. Har egentlig ventet på at storesøsteren skulle bli smittet av det, men ser ikke sånn ut, så er nok kanskje ikke det da :bored:
 
Da det gikk hånd-fot-munn hos oss (hun som nå er 12, fikk det da hun var 2), så fikk hun kun utslett i ansiktet og feber.. og det ligner det på bildet her.
 
Eldste som nå er 8 hadde ikke typisk symptomer på den sykdommen. Jeg var veldig usikker på om det var der. Hu hadde noen få prikker i ansiktet. Men så fikk mellomste det og da ble ikke eldste smittet så da var det tydelig at hu hadde hatt det. De alle har også hatt vannkopper samtidig.
 
Back
Topp