Multisportvogn

Bukett

Forumet er livet
Assistert-jentene
Septemberhjertene 2018
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hei! Vi skal kjøpe oss en sykkelvogn for to barn med muligheter for både å bruke den som pulk, joggevogn og gåvogn i tillegg. Har sett på hamax outback som virker som en god vogn man får mye for pengene for. Thule vognene er jo veldig bra hører jeg, men mye dyrere.

Noen som har anbefalinger?:)

På forhånd takk :)
 
Har prøvd begge deler, men bare prøvd hamax sånn raskt. Men har erfaringer fra de som eier vogna. Jeg ville definitivt betalt litt mer for thule om dere har budsjett til det fordi:
- Håndtaket er mye bredere, og større justeringer, god trillekomfort
- håndbremsen på Thule tar veldig godt, den på Hamax bremser visst ikke så bra
- trillehjulene til Thule er veldig gode, men du kan også kjøpe joggesett til den
- Den veier en del mindre og tar mindre plass sammenlagt

Men Hamax er jo heller ikke dårlig da, den er stor, romslig og har veldig god sittekomfort for barna. Plass til mye ting på tur Men sett flere annonser på Finn hvor den selges fordi eieren synes den er for tung når man også skal ha tunge barn oppi. Dette er helt sikkert individuelt :) og brukes den med elsykkel tror jeg ikke de ekstra kiloene har så mye å si.
Vi har en billigere og eldre modell fra Thule som vi liker veldig godt, siden den er litt utdatert får den trekk for mye forskjellig i tester, men det er ikke ting som har plaget oss i hverdagen - så med andre ord må man jo ikke ha toppmodell heller for å bli fornøyd. Eneste jeg virkelig absolutt skulle ha hatt, er mulighet for hvilestilling om man har et barn som kanskje sovner litt i vogna.
 
Vi har hamax og valgte den fremfor thule. Hovedårsak til at vi valgte den er pga sittekomfort for ungene, der er den overlegen! Men det gjør at den er litt større og litt tyngre enn thule. For meg er ikke det noe problem for bruker som regel el sykkel og når jeg løper ned den betyr bare litt ekstra vekt litt bedre treningseffekt. Har aldri hatt noe problem med bremsen.
 
Har prøvd begge deler, men bare prøvd hamax sånn raskt. Men har erfaringer fra de som eier vogna. Jeg ville definitivt betalt litt mer for thule om dere har budsjett til det fordi:
- Håndtaket er mye bredere, og større justeringer, god trillekomfort
- håndbremsen på Thule tar veldig godt, den på Hamax bremser visst ikke så bra
- trillehjulene til Thule er veldig gode, men du kan også kjøpe joggesett til den
- Den veier en del mindre og tar mindre plass sammenlagt

Men Hamax er jo heller ikke dårlig da, den er stor, romslig og har veldig god sittekomfort for barna. Plass til mye ting på tur Men sett flere annonser på Finn hvor den selges fordi eieren synes den er for tung når man også skal ha tunge barn oppi. Dette er helt sikkert individuelt :) og brukes den med elsykkel tror jeg ikke de ekstra kiloene har så mye å si.
Vi har en billigere og eldre modell fra Thule som vi liker veldig godt, siden den er litt utdatert får den trekk for mye forskjellig i tester, men det er ikke ting som har plaget oss i hverdagen - så med andre ord må man jo ikke ha toppmodell heller for å bli fornøyd. Eneste jeg virkelig absolutt skulle ha hatt, er mulighet for hvilestilling om man har et barn som kanskje sovner litt i vogna.

Takk for et langt og utfyllende svar! Hvilken av vognene har du? Det er så mange thule vogner og jeg blir liksom ikke klok på hva som er de store forskjellene på de som koster 6000 og de som koster 10-12000. Hvilestilling er viktig her og:) må nok sette meg enda bedre inn i dette ser jeg! ;)
 
Vi har hamax og valgte den fremfor thule. Hovedårsak til at vi valgte den er pga sittekomfort for ungene, der er den overlegen! Men det gjør at den er litt større og litt tyngre enn thule. For meg er ikke det noe problem for bruker som regel el sykkel og når jeg løper ned den betyr bare litt ekstra vekt litt bedre treningseffekt. Har aldri hatt noe problem med bremsen.

takk for at du deler erfaringen din med den vognen:) vi har ikke el-sykkel så greit å vite at den er litt tyngre enn thule selvom det sikkert er overkommelig:) men da kan vi ta det med i avgjørelsen:)
 
Takk for et langt og utfyllende svar! Hvilken av vognene har du? Det er så mange thule vogner og jeg blir liksom ikke klok på hva som er de store forskjellene på de som koster 6000 og de som koster 10-12000. Hvilestilling er viktig her og:) må nok sette meg enda bedre inn i dette ser jeg! ;)

Jeg har Thule Cheetah x2 så den er mer utdatert. Tror den nå er erstattet av Thule Lite eller noe slik. Vi fikk sykkelvogna veldig billig på kampanje hos xxl for halvannet år siden. Men jeg vurderer likevel nesten å skifte den ut til noe med hvilestilling siden vi skal ha en til. Men det er bare det med hvilestillingen som er et problem da.
Tror største forskjellen på de dyreste og litt rimeligere er mer plass til bagasje og hvilestilling. :) Jeg er ikke sikker, men tror kanskje hamax har bedre hvilestilling men at du ikke kan sykle med hvilestillingen, det kan man med thule. Vil dog ikke uttale meg skråsikkert :p

Vi har en joggevogn også - skulle jeg valgt på nytt ville jeg droppet joggevogn og heller gått for en litt dyrere sykkelvogn. :) men vi var usikre på hvor mye sykkelvogn ville bli brukt og om det var verdt det. For vår del har den blitt masse brukt, mer enn jeg hadde trodd på forhånd.
 
takk for at du deler erfaringen din med den vognen:) vi har ikke el-sykkel så greit å vite at den er litt tyngre enn thule selvom det sikkert er overkommelig:) men da kan vi ta det med i avgjørelsen:)

det er ca 5 kg forskjell i vekt
 
Nå kjøpte vi bare joggevognen ettersom vi verken er så flinke på sykkel eller ski, men Thule Urban Glide 2 er en super vogn.
Er veldig fornøyd med den. Håndbremsen er fantastisk og noe jeg ikke viste jeg trengte på vogn i alle tid etter det. Så lett å svinge og gå i skogen med. Har ikke prøvd noen andre.
 
Back
Topp