Multikulturelt Land

Aninee

Forumet er livet
Januarlykke 2016
Norge ble et multikulturelt Land, for noen år tilbake.

Statskirken finnes ikke, så da er spørsmålet.

Burde ikke røde dager avskaffes? Det tilhører jo religion.

Ser vekk fra arbeidernes dag 1.mai.

Sikkert :p men digger ekstra fridager :)

Nei, da syns eg heller me skal ta med andre religionar sine røde dagar også;)
Ja takk ;)
Men mener vi har rett på to fridager i forbindelse med helligdager dager for vår religion da, burde kanskje sjekket hvordan det er her i Sverige ;)

Man burde fått fri etter hvilken religion man tilhører. Det ville jo ført til at mange bedrifter ville sluppet å stenge i påsken og jula osv. Sluppet hellidagstillegg osv.
Stakkars ateister, ville ikke fått annet enn 1 og 17 mai fri.

Man burde fått fri etter hvilken religion man tilhører. Det ville jo ført til at mange bedrifter ville sluppet å stenge i påsken og jula osv. Sluppet hellidagstillegg osv.
Hehe noe lignende hadde de i Egypt, mannen jobbet i et medisinsk firma hvor nesten alle var kristne og hadde dermed fri alle kriste helligdager, siden de også var i Egypt fikk de også muslimske helligdager da, helt perfekt ;)

Haha plutselig var alle tilhengere av en religion. .. hvilke. Religion har mest fridager? :p

Alle religiøse røde dager, inkl søndager kunne gjerne vært avskaffet for min del:)
Så kunne alle hatt et visst antall fridager i året som man kan søke om hvilke dager man vil, om det er julaften eller id eller påskeaften osv. Er det enkelte dager det er hensiktsmessig og stenge enkelte bedrifter så kan man gjøre det. Feks hvis man jobber i svømmehall eller på skole og erfarer at ingen kommer dit julaften.

Syns vi skal beholde på tradisjonene våre. Klager ikke om det detter inn en rød dag under Eid.

Egentlig enig med deg:). Men jeg mener vi aldri skulle ha blitt et multikulturelt Land i det hele tatt:)
Hva legger du i definisjonen multikulturelt land da? Hva tenker du Norge heller burde gjort?

Hva legger du i definisjonen multikulturelt land da? Hva tenker du Norge heller burde gjort?
Jeg anser Norge som et kristent land da løe lover er bygd opp med den kristene tanke gangen.

For meg å gå til å bli et multikulturelt Land er som når barnehager og skoler nekter barna å ha på seg julenisse lue fordi da vil de som ikke ferier jul føle seg utenfor.

Eller Lucia dagen som ikke en gang er kristen feiring

Jeg anser Norge som et kristent land da løe lover er bygd opp med den kristene tanke gangen.

For meg å gå til å bli et multikulturelt Land er som når barnehager og skoler nekter barna å ha på seg julenisse lue fordi da vil de som ikke ferier jul føle seg utenfor.

Angående kristne markeringer i barnehager og skole må du også huske på at humanisme heller ikke støtter det. Så det er ikke bare pga utlendinger, men også norske som ikke er kristne.

Edit: noen ateister støtter det heller ikke

Forresten er Lucia en helgen, St. Lucia :) Så jo, det er innenfor kristendommen.

Nå er ikke det et resultat av at Norge har blitt multikulturelt. Hvis en bhg nektet nisselue ol og ikke markerer jul så gjør de ikke jobben sin - norske tradisjoner skal fremdeles markeres. Ingenting er tatt ut fra rammeplanen, det er bare noen ting som er lagt til ;)

Back
Topp