Hei, jeg har kanskje muligheten til å tiltre i en lederstilling. Det er et svangerskapsvikariat, så det er jo tidsbegrenset. Dilemmaet er at vi har søkt om å få hjelp til å bli gravide og har fått time første halvdel av 2015, omtrent samtidig som denne stillingen starter. Spørsmålet er om jeg da bør si noe om dette i et eventuelt intervju? Jeg har snakket med min leder om det, og hun sier vi sikkert klarer å lappe overgangen om jeg blir gravid med en gang. Men etisk sett så ansetter jo de for å dekke inn en kort periode, og ikke sikkert jeg klarer å fylle den perioden om jeg blir gravid med en gang. Samtidig vet jeg jo ikke om vi får det til i det hele tatt ved hjelp av ivf...
Jeg tror ikke de ville sagt jeg ikke får jobben basert på dette, men er ikke sikker. Skulle jeg miste muligheten pga dette og da ikke bli gravid i tillegg er det jo utrolig trist på flere måter :-(
Samtidig er det noe med muligheten for slike stillinger i fremtiden om jeg ikke forteller dette. Risikerer da at de føler jeg har lurt dem og at det ikke åpner seg slike dører igjen...
Hva tenker dere???
Jeg tror ikke de ville sagt jeg ikke får jobben basert på dette, men er ikke sikker. Skulle jeg miste muligheten pga dette og da ikke bli gravid i tillegg er det jo utrolig trist på flere måter :-(
Samtidig er det noe med muligheten for slike stillinger i fremtiden om jeg ikke forteller dette. Risikerer da at de føler jeg har lurt dem og at det ikke åpner seg slike dører igjen...
Hva tenker dere???