Mulighet for ny stilling, men...

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Hei, jeg har kanskje muligheten til å tiltre i en lederstilling. Det er et svangerskapsvikariat, så det er jo tidsbegrenset. Dilemmaet er at vi har søkt om å få hjelp til å bli gravide og har fått time første halvdel av 2015, omtrent samtidig som denne stillingen starter. Spørsmålet er om jeg da bør si noe om dette i et eventuelt intervju? Jeg har snakket med min leder om det, og hun sier vi sikkert klarer å lappe overgangen om jeg blir gravid med en gang. Men etisk sett så ansetter jo de for å dekke inn en kort periode, og ikke sikkert jeg klarer å fylle den perioden om jeg blir gravid med en gang. Samtidig vet jeg jo ikke om vi får det til i det hele tatt ved hjelp av ivf...

Jeg tror ikke de ville sagt jeg ikke får jobben basert på dette, men er ikke sikker. Skulle jeg miste muligheten pga dette og da ikke bli gravid i tillegg er det jo utrolig trist på flere måter :-(

Samtidig er det noe med muligheten for slike stillinger i fremtiden om jeg ikke forteller dette. Risikerer da at de føler jeg har lurt dem og at det ikke åpner seg slike dører igjen...

Hva tenker dere???

Tror ikke jeg ville sagt noe ettersom du ikke er gravid enda. Tenker at det kan gå lang tid, til og med etter stillingens slutt, før du blir gravid og da har du mistet en stor mulighet. Hadde du vært gravid nå, hadde du heller ikke vært pliktig til å informere om det. Selv om de ikke har lov til å nekte deg jobben pga svangerskap, så er det altfor mange som oppleverer det dessverre. Ta det heller som det kommer ;)

Ikke si noe. Du må tenke på deg selv og hvilke muligheter du har/får :) det er jo som du sier, ikke sikkert du blir gravid. Sånt kan man aldri vite.

Takk for svar jenter :-) Er bare redd for at de skal føle seg lurt og at jeg ikke får slike muligheter igjen om de tenker slik.... Men er i prinsippet enig i at det er sårt og privat tema :-)

Det er privat. Jeg ville ikke sagt noe før en evt spire satt. Masse lykke til :)

Ville heller ikke sagt noe :)

Hehe.. takk for dialogen! ;) Jeg sa ikke noe og fikk jobben!!:D Så nå er det bare å slappe av og det som skjer, det skjer :D

Hehehe... ja ser slik ut!! :D;)

Gratulerer med jobben :)
Jeg ville heller ikke sakt noe. En vet jo ikke hvor lang tid det kan ta å bli gravid på ene eller andre måten.. Og det har ingen andre noe med :) lykke til resten også :)

Gratulerer med jobben. Var nok rett å ikke si noe. Folk som prøver uten hjelp pleier jo ikke å fortelle det, så synes ikke dette var noe anderledes.

Back
Topp