Mulig med søvnapne 7 mnd?

RuskiD

Betatt av forumet
Maiblomstene 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
Hei!
Er det noen som vet om det er mulig med søvnapne før 7 mnd gammel baby? Hva er eventuelt tegn på dette?

En venninne opplever at baby puster hyppig og er svært urolig når hen sover. Kan høres ut som hurtig hulking/nesten hyperventilering. Baby er ikke ordentlig utvhilt og vil fort sove igjen.. opplever også at hen holder pusten og er svært vanskelig å vekke når dette skjer. Lurer på om det bare er drømming eller om det kan være noe annet..
Erfaringer?…

Har anbefalt henne å ta opp lyder og vise til lege! Men vil bare høre her om der er andre som har erfaring/ opplevelser?
 
Nå er jeg ingen lege, men jeg vil umiddelbart tenke at hen drømmer. Mine tre har hatt det samme som du beskriver, med hulking og høyere pustefrekvens. Vanskelig å vekke når de har vært sånn fordi de har sovet så dypt. Helsesøster mente at mine bare drømte. Slo meg til ro med det, etterhvert sluttet de med det.
 
Høres ut som drømming. Men ja, søvnapné kan forekomme og er trodd til å være den største grunnen til krybbedød, men det er altså pustestans, ikke rare lyder og rask pust.
 
Back
Topp