Mulig MA!?

Bkno6719870

Flørter med forumet
Hei,
Jeg har i dag vært på tidlig ultralyd 7+2 (gravid uke 8) og der viste det seg at fostersekken måler fint, mens fosteret målet 6+4 istedenfor 7+2. Fant ingen hjerteaktivitet, men hun ville ha en til til å se på meg så skal på ny ultralyd om en ukes tid! Er det noen som har like erfaringer? Både med positivt og negativt utfall? Lest noen steder at noen finner aktivitet uken etter, mens andre såklart ikke finner aktivitet. Er det mulighet for at implantasjon kan ha skjedd sent så derfor den måler 5 dager mindre enn den bør være? :confused:

På forhånd takk!

Jeg var på UL 7+6 på mandag. Foster målt til 7+0 og ingen hjerteslag. Vi vet datoer 100% fordi det var IVF. To leger sjekket, ingen hjerteslag. Fikk beskjed om at jeg kunne avvente medisinsk abort, men ikke fordi det var håp om at det skulle gå fint, men for å se om kroppen selv satte i gang prosessen.

Tok medisinsk spontanabort hjemme i går 4. mars.

Sikkert ikke det du vil høre, men det var vår opplevelse etter 2 år med prøving og vår første graviditet noen sinne. :crybaby2:Heartpink

:Heartred Hei! Tusen takk for svar! Alle erfaringer er ønskelig i denne situasjonen.

Beklager så inderlig at det måtte ende sånn for dere denne gangen :Heartred Det er nok dessverre veien det går for oss også, men føler fortsatt jeg har symptomene som jeg synes er litt rart! Tusen takk for at du svarer nå dagen etter! Må ha vært tøft og være tøft nå!:Heartred
Håper alt står bra til med deg/dere i situasjonen! Håper det ordner seg for dere igjen :Heartred

Får avvente en uke(mulig to) før ultralyd igjen, er merkelig å gå rundt å vite at det mest sannsynlig bæres på noe som ikke er levedyktig! Er vår første MA i såfall, etter 6 spontanaborter. Ett tungt år!:Heartred

Takk igjen :Heartred

Jeg opplevde en MA i november. Skulle være 8+2, men fosterne ble målt til 6+3 på UL. Gynekologen ville at jeg skulle se det an en uke og mente jeg kanskje hadde regnet feil eller eggløsning hadde vært senere. Men jeg visste når EL var, så krevde henvisning til abort dagen etter. Orket ikke ha døde fostre inni meg lengre enn nødvendig.

Jeg hadde masse symptomer på graviditet under hele MAen, og måtte bruke kvalmestillende i flere dager etter aborten var gjennomført før hormonene ga seg. Så er ikke gitt at mye symptomer har noe å si.

Hjerteslag skal vel kunne vises om du er 6+4 uansett? Skal så klart aldri si noe for sikkert, og det er selvfølgelig en mulighet for at det går bra. Men det er nå min erfaring. Krysser alt for deg ❤️

:Heartred Hei! Tusen takk for svar! Alle erfaringer er ønskelig i denne situasjonen.

Beklager så inderlig at det måtte ende sånn for dere denne gangen :Heartred Det er nok dessverre veien det går for oss også, men føler fortsatt jeg har symptomene som jeg synes er litt rart! Tusen takk for at du svarer nå dagen etter! Må ha vært tøft og være tøft nå!:Heartred
Håper alt står bra til med deg/dere i situasjonen! Håper det ordner seg for dere igjen :Heartred

Får avvente en uke(mulig to) før ultralyd igjen, er merkelig å gå rundt å vite at det mest sannsynlig bæres på noe som ikke er levedyktig! Er vår første MA i såfall, etter 6 spontanaborter. Ett tungt år!:Heartred

Takk igjen :Heartred
Skjønner kjempegodt at det er vanskelig p kjenne håp når man får sånne beskjeder ja. Samtidig, man vet jo aldri om det kan ha vært forsinket eggløsning?

Jeg ville bare bli ferdig med det siden jeg selv så på UL 30 sekunder inn at det ikke var noe liv. Det var så stort og tydelig at hjertet ville ha vistes om det var liv.

Vi får håpe og tro det bare var en blipp, og at neste innsett sitter :smiley-angelic001

Har dere fått noe oppfølging/ utredning når det har vært så mange SA? :Heartpink

Skjønner kjempegodt at det er vanskelig p kjenne håp når man får sånne beskjeder ja. Samtidig, man vet jo aldri om det kan ha vært forsinket eggløsning?

Jeg ville bare bli ferdig med det siden jeg selv så på UL 30 sekunder inn at det ikke var noe liv. Det var så stort og tydelig at hjertet ville ha vistes om det var liv.

Vi får håpe og tro det bare var en blipp, og at neste innsett sitter :smiley-angelic001

Har dere fått noe oppfølging/ utredning når det har vært så mange SA? :Heartpink
Har alltids ett lite håp på at det skal gå bra!:happy: Så fort selv at det ikke var noe hjerteaktivitet der hvor det burde være, men var relativt lite 7mm så tenkte kanskje gynekologen kunne se noe jeg ikke så, men det gjorde hun dessverre ikke.

Det håper jeg så inderlig for deg :Heartred

Vi har fått oppfølging i den grad at jeg har fått Progesteronstøtte og blodfortynnende som jeg har gått på fra positiv test, selvom blodprøver egentlig har sett fine ut. Og nå så ser det jo ut som det må være en annen grunn som ligger som årsak. Derfor henvist til sykehus for ekstra sjekk og så videre utredning der :happy:
Her har murringene tatt seg opp i magen så jeg regner med at jeg innen noen dager muligens begynner å blø. Samtidig har jeg fått andre/nye gravidsymptomer om jeg ikke bare innbiller meg ting nå da :nailbiting:

Hvordan startet dere med ivf om det er lov å spørre?

Jeg opplevde en MA i november. Skulle være 8+2, men fosterne ble målt til 6+3 på UL. Gynekologen ville at jeg skulle se det an en uke og mente jeg kanskje hadde regnet feil eller eggløsning hadde vært senere. Men jeg visste når EL var, så krevde henvisning til abort dagen etter. Orket ikke ha døde fostre inni meg lengre enn nødvendig.

Jeg hadde masse symptomer på graviditet under hele MAen, og måtte bruke kvalmestillende i flere dager etter aborten var gjennomført før hormonene ga seg. Så er ikke gitt at mye symptomer har noe å si.

Hjerteslag skal vel kunne vises om du er 6+4 uansett? Skal så klart aldri si noe for sikkert, og det er selvfølgelig en mulighet for at det går bra. Men det er nå min erfaring. Krysser alt for deg ❤️
Hei, takk for svaret ditt :Heartred Alle erfaringer er fine å ha nå, kanskje spesielt der hvor det endte slik som det mest sannsynlig ender med meg også. Ja, fosteret var 7mm så hun sa at ved 7mm og uke 7(6+) så burde man begynne å se hjertet slå. Det kunne være så akkurat ikke, men burde egentlig se det! Så optimistiske er vi vel egentlig ikke, selvom man ønsker det veldig. Leit å høre at det har hendt deg og :Heartred Avventer å se hvor fort jeg får den nye timen, for vanskelig å gå i uvissheten per nå!
Igjen tusen takk :Heartred

Back
Topp