Mulig igangsetting idag..

Lykkelitenkommertilverden

Flørter med forumet
Kjære vene, takk gud for hyppigere kontroller på slutten av svangerskapet.

Skulle på en helt vanlig kontroll hos jordmor igår, alt så tilsynelatende fint ut. Helt til vi skulle sjekke hjertelyd. Han bruker å ligge på 140-145 slag i minuttet. Igår var den på 170-180. Ventet 5 minutter, fortsatt for høy. Jordmor ringte føden, og jeg måtte inn for CTG. De fikk ikke pulsen lavere enn 150, som egentlig er OK, men den var for variert, og hoppet plutselig til 180 igjen. Alt annet så tilsynelatende fint ut, så derfor kunne jeg reise hjem, og må tilbake for ny CTG idag kl 10. De vurderer igangsetting om den er like ujevn og variabel idag..

Litt for spennende for min smak. Viktigste er at han har det bra, enten det er utenfor eller inni magen. Akkurat 14 dager til termin idag, er 38+3. Andre som har opplevd dette før?
 
Da er vi ganske like langt på vei! Jeg er 38+4 i dag (og skal til kontroll hos jordmor kl 10 - samtidig som du har din CTG!)

Bra du blir godt fulgt opp. Kan hende noe stresser babyen litt siden pulsen går opp? Nå har du jo kommet så langt (alt etter uke 37 regnes jo som innenfor termin) at det går nok helt fint om han blir født nå ❤️

Du får holde oss oppdatert. Lykke til med CTG i dag! Krysser fingrene for at alt er tipp topp med babyen din, uansett om han må komme ut nå eller blir inni magen en stund til :) ❤️
 
Så bra du blir fulgt opp!
Lykke til hvis det blir igangsettelse! :)
 
Så spennende, masse lykke til!:Heartred Har bare tatt CTG en gang selv og pulsen til snuppa var oppe i 170-180 en del ganger i løpet av den, så ut til å gå mye opp og ned, men høy puls var kun ved aktivitet så de sa ikke noe på det :)
 
Lykke til, spennende med igangsetting :D
 
Det gikk noen timer. Lå med CTG til kl 11:45.. de var ikke heeelt fornøyd, da den er variabel, så jeg måtte ligge en stund. Mitt blodtrykk var også gått opp, og urinprøve viste +1 i protein. Ble ultralyd, og der så alt fint ut. Fikk beskjed om å gå masse og kose masse med mannen denne uka, haha! Hvis ikke noe hadde skjedd innen neste uke, så fikk jeg ny time til ny CTG neste tirsdag. Så da får vi se :)
 
Back
Topp